En underbar helg!

Godmorgon denna trista regniga Måndag morning!

Fredagskvällen inleddes med en kebabrulle & en film innan vi drog ner på Railway saloon för att heja på CoverUp. De gjorde en magnifik entré - där Mats entrade scenen i en Ockelbo 300 - deras tema var pistvakt & de gjorde det SÅÅ bra! Tyvärr så tävlade de mot ett band som hade MKT skickliga musikanter som tog hem vinsten... inte min musikstil då det var lite för tung hårdrock ;) men Peter njöt - såg ut som han va 14 igen *ler* Men det var en trevlig kväll & jag hade så klart sett CoverUp vinna!

Lördag = DISERDAG! Vi (Anna, Kickan, Jempa, Jojjen, A-K, Fia, Viktoria & jag) började dagen med en fika på Tant Anci & Fröken Saras café = måste bara vara stans bästa café just nu... Så gott & mysigt! Efter det strosade vi runt på stan & shoppade. På vägen ut till Grönviken där vi tänkte huser på kvällen stannade vi för att köpa snacks & middag. När vi kom till Grönis gjorde vi iordning lite snacks & slappade på deras fina veranda. Så mysigt att bara ta det lugn & som det kommer. Efter ett tag sattes det igång med förberedelser för middagen som vi delade upp i lite olika ansvarsområden. Jag skulle göra gratäng för jag 'brukar ju' få till det bra... men INTE idag :( Hade på tok för mycket grädda så det blev så kletig... Till det hade vi grillat fläskfiléspett & grönskaker med Tsatziki & fetaostsås. Till dessert hade Jenny bakat en Blueberry cheesecake som var underbar. Nu hade vissa av flickorna hunnit få i sig ngt glas vin så det fnittrades en hel del & vi hade en lång trevlig afton på verandan! Nästa steg var att ta fram Singstar... hehe, säger jag bara ;) Vi som satt kvar på verandan fnissade gott åt våra nya superstjärnor *skratt*  som släppte lös! Jag var inte riktigt upplagd för denna happening men det var kul att se inlevelsen på brudarna! Klockan närmade sig 01 innan min Ådi-taxi drog in till stan men ngr av tjejerna på flaket. Så kl blidde närmre 02 innan jag knoppade *gäsp* Jag hade med andra ord 2 sena kvällar i helgen - Men det var de värt!

Tack alla DISER babes för en igen underbar dag men en massa skratt!

Söndag
tog jag sovmorgon (ja, vilade iaf *S*) till kl 10.45 då SysterYster ringde för att ge lite status. Hon har tyvärr fått spendera en natt på sjukhus då hon har så himla besvärligt med sin onda rygg & man vet inte riktigt varför... Men hon fick iaf komma hem på förmiddagen så håller tummarna att du blir bättre & piggare snart nu när vi har en mysig tid framför oss :) Peter & jag tog en brunch på stan & strosade runt bland affärer. Sen var det dags för lite 60-års upvaktning då min farbror Hans fyllde år. Grattis på högtidsdagen Hans! Där bjöds vi på både smörgåstårta & tårta & umgicks med tjocka släkten :) De e inte ofta!
När kalasandet var slut tvättade vi bilen, for till fam Olsson för att hämta en film till kvällen... Fick där en lite överaskning i form av 2 söta bodysar till "kompis" av Maggi - Tackar så mkt! Vi lyxade även denna kväll till det med en Bigsteak var från BigBoy - åhh va gott & längesen det var!

Idag Måndag sitter jag hemma & arbetar på fm, ska in på kontoret lite senare & äta lunch med fröken Kina!
Ikväll kanske vi hämtar hem säng & skötbord, beror på hur guben tänkt sig aftonen!

Nedan kommer lite bildbevis från DISERdagen :)

 Morgonfika på stan´s bästa café!

 Glass paus i solen

 Mysig stund på verandan...

 Middags förberedelser

 En av grillmästarna

 Nu är det nära...

 MUMS va underbart gott!

 Ett av kvällens party trick :) Fam Sjöholm ni vet!

 Mätta & belåtna efter en god dessert

 Vi hade faktiskt 1 kille med & det var lille Fabian

 SingStar brudarna


Ja, detta får avsluta dagens bloggande men vi skrivs igen snart!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

vilka härliga bilder!

2008-04-07 @ 09:32:19
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin måndag :)

2008-04-07 @ 09:38:33
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Kicki

Aaaah ha ha ha... Härliga bilder!
Tack för en toppendag / kväll! Impad att du pallar med så mycket trots hög-gravid!

Kram!

2008-04-07 @ 19:01:16
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0