Sushi

God morgon!

Näe - inte än... ni som funderar :)

Igår hade jag som sagt en fönsterputsare hemma hos mig... & *usch - skäms* över att  han fick ta vissa fönster 2 ggr för att få dem ren :/ De va såå längesen jag putsade dem så ni kan inte tro´t! Iaf var han mycket trevlig & det visade sig att vi hade en gemensam vän sedan min tid som ung stark simmare :) Lite skoj & vi hade massor att prata om så han var här ett tag. Å nu har jag SÅÅ fina blänkande rena fönster så jag slipper skämmas :) Å priset e inte att tala om - bara så ni vet - de e inte värt slitet att göra det själv! Ett hett tips från mig. Jag ringer Västernorrlands städ & fönsterputs om en halvår igen - så, nu fick de reklam också :)

Efter det hämtade jag Mikaela på skolan & vi köpte födelsedagspresent till Lill-Nea som fyllde 18. Vi passade även på att shoppa lite... så lätt å bränna pengar med henne *skratt* Men nu har garderoben hennes ÄNNUMER kläder & vi har en nöjd Mikis & en fattig plastmamma ;)

På kvällen samlades vi hos familjen L med flera uppvaktande gäster. Mammsen hade bakat flertalet pajjer som vi smaskade i oss & hemgjord marängtårta efter det *mums* Lill-Nea öppnade lite paket & trots att hon mest önskat sig pengar så fick hon en del annat skoj också. Vi hade köpt ett presentkort på Triumf & så fick hon lite pengar till det - jag hoppas det blir bra :)

Denna dag klagade även Rasmus på att han hade "halsbränna" & jag tänkte "men som 12-åring"? Men sen trilla poletten ner & jag kom på att sedan Rasmus opererade bort halsmandlar så har han inte vart sjuk på flera ÅR! Förutom i vintras då han fick en halsinfektion & penicillin. Han e ju inte van att ha ont i halsen & har väl svårt att minnas hur det känns stackarn!

Idag är vi iaf hemma han & jag. Han klagade på feber redan igår, men jag sa att "du har ju inte haft feber på flera år, så de tror jag inte.."  *hmm*  Det fick jag äta upp. Han hade 38 grader imorse så det var bara att tala om för honom att han måste stanna hemma från skolan, vilken han inte ville eftersom det var bad idag. Men att bada med halsont e inte bra! Så nu ligger han i sängen & vilar med honungsvatten & halstabletter. Ska strax gå in & pyssla om honom lite.

Senare idag ska jag träffa en gammal kollega på lunch (sushi = mums), så då får han klara sig själv 1 timme, å det går nog bra.

Ikväll ska Peter titta på en kompis föräldrars tak & se om han kan hjälpa dem... Själv tänkte jag idag stryka & sätta upp de nya gardinerna jag köpt till vardagsrummet :) Annars händer inte så mycket mer på Haga idag.

Sänder en tanke till 2 av mina kära vänner idag... tänker på er & håller mina tummar att allt går bra!


Ha en underbar dag i det fina vädret gott folk.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej!

Såg när jag skickade mail att du var home with a sick child... lillstackarn! Tänk vad skönt att inte minnas hur det känns att ha halsont. Då håller man sig frisk!

Hoppas du mår bra, räknar du dagarnna??

Håller också tummarna om det är våra gemensamma vänner du skriver om...

Lava mår bra nu, tack för omtanken!

2008-04-17 @ 11:08:56
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Åsa

Hej Pernilla,
Gott m sushi :o) och lyxigt med fönsterputsare ;)
Hoppas att allt är bra med dig. Det är jätte kul att få vara samordnare för den biten. Som sagt jobba med sitt intresse lite 'ler* Va kul. Måste säga att jag saknar Ego lite.

Hoppas att Rasmus mår bättre. Mikaela har det bra hon ;)

Ha det bra! Hälsa hem! Trevlig helg. kram //Åsa

2008-04-17 @ 22:06:32
URL: http://asaehrnholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0