Regn & fotboll

Tjena!

Förra veckan var vi på skolavslutning, 2 student uppvaktningar & 20 årsfirande...

I Onsdags var vi på mina föräldrars vänners dotter Hannas student, som hade oturen att gå ut den dag som det bara vräkte ner regn :(  Hemma hos fam "Karleris" fick vi fantasktiskt god mat, oj vad hon jobbat mamma Eva!

 WIlles första studentfirande

I Torsdags var jag, Wille, Emma, Jon, Erik & mormor på sonens skolavslutning... tänkt att han ska börja 6e klass till hösten! Peter, Jens & farmor var på Mikaelas skolavslutning. Efter de åt vi lite tårta här hemma & firade innan vi for på student firande av Jens tjej Malin. Hon hade tur som hade lite bättre väder än Hanna & vi fick smaskig mat hemma hos dem senare på kvällen.

 Rasmus i mitten i vit skjorta

 Mikaela i mitten med pokalen

 Malin öppnar presenter

I Fredags var vi hos farfar & "plast"farmor för att fira Monas & Sandras födelsedagar. Där vart vi bjuden på smaskig smörgåstårta :)

 Wille myser hos farfar

I Lördags for vi ner till Hudik för att hejja fram Rasmus & hans fotbollslag. De hade tur som fick uppehåll de 2 första matcherna som spelades, sen kom regnet... De spelade oavgjort de första & förlorade med 1 mål den sista... Så det blidde B-slutspel för grabbarna. Efter det for vi hem & Rasmus bodde kvar med laget på en folkhögskola. Snälla Katrin såg till att sonen hade det bra denna kväll.

 Rasmus in action!

 Pappa & Wille hejjar på Rasmus

 Wille vilar från hejjandet & tittar intressant på sköldpaddorna i vagnen :)

 Pappa & Wille hejjar på Sverige i EM på kvällen

I Söndags klev jag upp för att jag tänkte åka ner till Hudik igen... men efter en natt där 'Willeman' ville äta ofta & ligga o snacka o skratta me mamman missinassa, samt att det vräkte ner regn... så beslutade jag mig för att hejja på sonen hemifrån. Rasmus gjorde en jättebra match då de vann tack vare honom eftersom han gjorde 1-0 målet :) (Stolt mamma!) Match 2 gick tyvärr inte likabra, de förlorade med 2-0. Men det var en rolig helg för killarna - vilket är viktigast!
På eftermiddagen for jag, Wille & Rasmus till Lea för att gratta henne på hennes 9 års dag! Oj vad stor hon blivit gumman! VI bestämde att de skulle komma & hälsa på oss snart!
På kvällen kom hela fam Åhlin för att uppvakta oss. Det var mycket trevligt att träffas, vi bor ju så nära så det borde bli oftare :)

 WIlle myser med Anita

Igår var jag lite duktig & ringde bank, försäkringsbolag & sånt tills syster kom förbi & vi tog en promenad till Norra Berget för att träffa Cissi & Sofie. Det var en härlig promenad i solen! Moster har även haft en lååång diskussion med Wille :) Han var så glad & det bara bubblade ljud ur honom! Det är så kul nu när han skrattar & "pratar" med en!
På kvällen började jag må RIKTIGT illa, de kom på 3 sekunder & vart tvungen att lägga mig :( Hämtade hink & funderade på hur jag skulle orka mata WIlle om jag fått magsjuka... men somnade tack o lov rätt snabbt.

Idag mår jag lite bättre... Natten gick rätt bra, mådde inte jättebra men OK. Så idag tar vi det lugnt hemma & laddar inför en fotbollsmatch i Söråker med brorsan!

Imorrn blir det en lunch med Jenny på stan, ska bli så mysigt!

 E ja inte snygg så säg :)

Ha en bra dag kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej!



Vad fin Rasmus är... ja, och Mikkis också... och Wille förståss!



GLAD MIDSOMMAR!!!!

2008-06-19 @ 19:03:00
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0