Höst & Älgkött!

Tjena!

Nu är det höst... oj vad löv vi har på tomten *ler*

I Fredags var jag & syster o kikade på Patrik 1½ på bio... vilken rolig & allvarlig film med en hel del 'eftertänksamhet' :) Innan det åkte jag till Alön för att äta Sushi med familjen... Emma är en HEJJARE på Sushi :) Men jag hjälpte till litegrann oxo! Skulle hälsa på Hellen senare på kvällen, men efter bion när jag hämtat sonen var jag SÅÅ trött så det blidde direkt hem & gonatt för både Wille o mig. Helt otroligt så sov han till kl 6 på morgonen, utan att jag behövde ge nappen eller så.. undra om det var för att pappa inte var hemma så Wille slapp hans snarkningar *fniss*
 

I Lördags började jag med att rensa frysen då Peter skulle komma hem med 100kg älgkött :) Efter det åkte jag till mamma & pappa en sväng innan sonen spelade match i sitt nya hockeylag Timrå. De hade Östersund på besök & dem var duktiga! Tyvärr förlorade Rasmus lag, men han gjorde en FINFIN insats min stora kille :)
Sent på kvällen kom Peter hem med 2 stora kartonger kött... PUUH va mycket! Så vi höll på ett par timmar med att dela upp och märka osv. Men nu ni, nu har vi kött för ett BRA TAG framöver ;) Vi fick tom en bit Björnkött! Åååhh vilken fin färg - går inte att jämföra med någonting annat! Blir spännande när vi ska tillaga!
    

 I går for vi till syster, då Peter & Jens fortsatte med deras tak... den som väntar på något gott ;) Tyvärr är ju min gubbe inte den som har ALL tid i världen, men jag tror nog att vi ser slutet på detta takbygge framöver... Ge inte upp sis ;)
Emma & jag tog en långprommis med barnen, så härligt i början... innan det började blåsa. Så när vi kom tillbaka hade takläggarna gett upp, det gick helt enkelt inte att fortsätta när det blåste så... typiskt!
  

Idag har jag krattat löv, rensat & klippt buskar, plockat ruttna äpplen på marken (borde vara slut snart!!), tvättat & gjort plommonpuré till WIlle... Mycket av detta hann jag medans plutten sov i hela 3 timmar!!! Idag har han smakat banan oxo, å det var nog det godaste han smakat hittills :) Nu sitter han i mitt knä & vill ha uppmärksamhet = bäst jag ger honom det ;)

Resten av veckan blir bla lunch med Leila, kvällsfika med några tjejer, babysång, babybokprat & kanske bad.
Helt säkert är att vi ska till paradisbadet med morfars jobb & tjocka släkten på Lördag! Det ska bli skoj!

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: johanna

hihi jo, kände att det inte va nå bra så!:)

tack :$

men det vet du att jag kommer göra!:) ska göra mitt absolut bästa, för jag vill verkligen!:) och hoppas på att man kanske får nå extra jobb framöver vill säga!:) hiih

kramis

2008-10-20 @ 22:12:27
URL: http://emmajohannaolsson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men vilken härlig sushi middag. Skulle också vilja bli bra på att tillaga sushi. Hoppas att vi kan styra upp något på söndag. Vi kan väl höras i helgen. Hälsa hem! Kram

2008-10-21 @ 10:49:31
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Kicki

Det ser himla gott ut det där... man kanske kan få bli inbjuden nån gång ;) och förstå tjusningen med sushi.



Och björnkött??? Hmmm...



Tänk, bara en vecka kvar nu... hur kul som helst!

Kram!

2008-10-24 @ 23:14:52
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Åsa

Vi har haft det jätte bra och fullt upp. Jätte synd att vi inte han att ses. Men som sagt nästa gång vi är i faggorna måste vi! Hoppas att allt är bra med er?. Kramar från sthlm

2008-10-28 @ 07:20:53
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mer Wille bilder :)

2008-10-28 @ 15:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0