Sömnbrist & förkyld

...har jag blitt :( Sömnbrist är väl inget nytt som småbarnsförälder & tjänsteresor tidigt i ottan *gäsp* Men denna förkylning jag dragit på mig kommer lite olägligt *suck* ...tur lite alvedon "shape'ar" upp en så man klarar arbetsdagen!

I Lördags fick ja med mig gubben på en birstasväng... shoppade lös lite åt Wille inför dagis & lite 'business outfit' åt mig på REA :) Vi blidde även lite fattigare på Ikea såklart. Efter ett stop på hyrfilms butiken laddade vi upp med lite godsaker, stoppade Wille i säng & såg film... ja, jag somnade såklart under film nr 2 *skratt*

I Söndags var det ju härligt väder, så Wille & jag följde med pappan till Vigge där hans kusin & tremänning bor o som behövde hjälp med lite bygge. Där lekte Wille för fullt & vi blev bjuden på Tacos till middag *mums*.
På kvällen besökte vi syster, svåger & kusinerna för att överlämna lite kläder jag köpt till lilla trollet Petter på hans namngivning. Jag hade tur - hon gillade dem *ler*

I Måndags efter arbetsdagen hämtade jag först en motorsåg hemma hos mor o far då Peter & Kenneth (grannen) hyrt en kontainer för att ta rätt på allt sly vi röjt på tomten nedanför. Jenny & lilla Noomi kom på besök, vi planerade inför vår tjejträff (DISER) ändå nästa helg :) Å jag förberedde mig återigen för en tjänsteresa till Sthlm & på att stiga upp tiiiiiidigt... Skulle lägga mig tidigt men det är SVÅRT. Wille trivs ypperligt på dagis... han har så skoj & det är skönt!

Tisdagen spenderades i Sthlm & bodde denna gång på hotell vid Sergels Torg, så ja sprang runt i lite butiker som vanligt efter jobbet :) Hittade lite kläder till busungen Ecke så han ska matcha lillebror på hans namngivning *ler* Hoppas du gillar dem med Sis! Lade mig rätt tidigt då jag känner att jag har ett stort behov av sömn... men fastnade i en bok & ja restan kan ni ju lista ut *skratt*  Wille har sovit på dagis för första ggn & det gick riktigt bra! Inne på madrass med de andra barnen, de trodde vi inte!

Igår regnade det i Sthlm... tråkväder! Jag började känna mig hängig, men trodde att de berodde på att jag sovit så dåligt under en tid. Fick bara mer å mer ont i halsen så insåg då att det kanske är en förkylning på G. Typiskt. Väl hemma på kvällen möttes jag av en glad liten kille som kom springandes *kärlek* Peter hade middan klar så det vara bara att slå sig ner :) Fick på kvällen ställa mig o göra i ordning lite inför dagis; packa kläder, fylla i lappar se över hans garderob. "För han hade inga byxor alls" - påstod Peter.... Märkligt, då de är fullt i lådan & massor av kläder i tvättstugan... HMM! Under hur de skulle klara sig utan oss kvinnor?! Jaja, jag gjorde iaf ordning allt åt honom *ler*

Idag kämpade jag mig ur sängen, petade i mig lite paracetamol (Alvedon) & åkte till jobbet. Laddat väskan med Mucoangin (halsont medicin) & ska dricka te o äta frukt hela dan! För ikväll får vi främmande av Syster med familj & fam Sjöholms då vi ska umgås o äta kräftor ihop. Ska bli himla kul att ses, så jag får väl hålla mig på behörigt avstånd från alla, spec barnen.

Imorrn ska vi först på dagis på morgonen för att prata med föreståndarinnan. Efter jobbet åker vi till Luckasta för att gratulera bonus farmor Mona & faster Sandra. Faster Åsa & Viktor kommer hem från Sthlm så det ska bli så kul att träffa allihop (hoppas jag inte blir sämre i förkylningen bara)!  Wille kommer få vara kvar hos farfar & Mona över helgen & vi tar istället kanske med oss Åsa & Viktor hem till Haga *ler* Tack på förhand Kalle o Mona för barnvakten!

För på Lördag är det LYSLÖRDÀ! Då ska vi, våra stora kids, faster Johanna, Åsa o Viktor, Henke & Helen ta båten ut till Skatan & fira Lyslördan på Skatans café. Det är ett evenemang som är HUR KUL som helst & vi ska ha skoj i goda vänners lag ;) Hoppas på BRA väder bara! Barnen får sova hos mormor & morfar i stugan & vi övernattar i båten är planen. Tack på förhand mor o far för barnvakten!

På Söndag båtar vi hemåt igen, förmodligen lite trötta *ler lite*

Ha en skön helg!

Snodde denna bus bild på pojkarna av syster :)

Även denna på mitt lilla troll, tur hon är bra fotograf min syster *ler*

Undra vad han demonstrerar?! *ler*

Niclas & Peter jobbar på i Vigge.

Wille leker på den stooora gården i Vigge.

Åh va mycke roliga leksaker det fanns :)

Wille hade tur & fick denna "brum brum" av dem - dock utan motor, men skoj ändå!

Tror pappan oxo tyckte de va skoj :)

Jenny & Noomi på besök & Wille sitter på stor stol som är så kul ;)

De fick majskrokar & dee va gott tyckte Nooomi..

När Wille somnat fick Noomi roa sig själv - på köksbordet *ler*

Tuff arbetsvecka

...har jag haft i Sthlm...

I Onsdag lämnade jag Haga kl 06.00 för att kliva av på Bomma kl 08:00. Raka vägen till kontoret för att förbereda inför den Wokrshop vi ska ha inom projektet. Jobbade väl till en 17.30 & strosade runt på stan & shoppade lite... hittade lite söta kläder till Systersonen Petter till hans namngivning... hoppas syrran håller med :) Bodde denna gång på hotell Clarion Sign, STORT! nygbyggt hotell på norra bantoget... å det var riktigt fint & fräsht!
Wille hade det återigen bra på dagis & lyckades visst ramla lite illa väl hemma, så Peter fick åka ner till farmors jobb så tandläkaren fick titta på Willes framtänder... svårt att bedömma, men vi ska anmäla till försäkringsbolaget för säkerhetsskull.

På Torsdagen kom projektdeltagare även från Danmark & jag agerade notarie & det var livliga inlevelsefulla diskussioner jag skulle försöka ta värdefulla anteckningar om... Gissa om jag var helt tom i bollen på kvällen :)
Efter jobbet strosade jag lite till, hittade lite kul inredning till Willes rum, köpte med mig Sushi som jag avnjöt på rummet. Sen mötte jag upp en kollega som oxo bodde på samma hotell & vi tog ett glas vin i lobbyn *mysigt*.
Wille stannade idag på lunch på dagis & det hade gått bra, han ville inte gå hem när det var slut för dagen sa Peter... Å det bådar ju gott inför kommande vecka då vi ska prova lämna han ensammen oxo. WIlle som älskar att klättra lyckades även idag ramla så det blödde om läppen & han har nu fläskläpp *skratt* Farmor & faster Johanna var barnvakt hemma hos oss på kvällen när pappan jobbade på Gif matchen.

Fredagen fortsatte som Torsdagen på jobbet, fast i ngt lugnare tempo & de va jag glad över! Vid en 19-tiden klev jag innanför dörrarna i hemmet helt slut. Nog för att jag brukar kunna va lite trött efter resor, men denna gång var lite extrem & jag kände mig nästan som om jag skulle bli sjuk... På bordet stod iaf middagen serverad & jag lekte lite med sonen innan han skulle sova. MIn stora son åkte till pappan så nu är vi inne i de vanliga gängorna med varannan vecka. Skönt att det blir lite mer regelbundet :)

Ida Lördag har jag försökt leta fram en bra bild på Wille att ta till dagis... men kan inte bränna ut bilderna på skiva, vet inte vad det är för fel *suck* Har även pysslat lite & tvättat. Peter har röjt lite på tomten nedanför med grannen. Jag mår iaf bra idag, var nog bara trötteten igår som gjorde att jag kände mig hängig. Vill ut på Ikea för shoppa lite sånt som behövs... får se om jag får med mig gubben sen. För nu sover Wille i spöregnet å där brukar han sova gott!

Vet inte riktigt vad som händer imorrn - vi får se :)

Suddig bild, men det var rätt tjusigt badrum på hotellet :)

Snodde lite bilder av syrran från pappas 60 års dag :)

Jag agerar kökspersonal :)

Sonen spanar in presenten han gett :)

Pappa Mamma & Rasmus

Åååh denna bild tyckte jag var så fin på mina söner!!! Tack syster för fin bild!

Vår lilla "bebis" som nu somnar & sover i sin säng hela natten *stolt mor*

Tittut :)

Ha fortsatt bra dag!

En hög med bilder att kika på!

Hej,

Se i menyn till höger så har jag lite rubriker över de bilder jag lagt in från tidigare veckor!

I fredags var vi på middag hos grannarna (bildbevis längre ner/bakåt). Vi hade jättetrevligt & barna lekte. Ja de stora fick mest underhålla de mindre *ler*.

På Lördagen röjde vi på tomten nedanför vår & grannens. Det kom en kille som gjorde SÅÅ snyggt. Ska lägga in bildbevis på det med under veckan. På eftermiddagen for Peter med Tobbe & Jens på en båttur norrut medans jag & barnen besökte Selånger Marknad. Wille fick vara hos farmor & faffen under tiden. På kvällen fick jag ett MMS från Peter från Höga Kusten bron... en rejäl resa vart det visst! Ännu lite senare skulle jag höra på de var på G hem... Men nä, då var dem på Åstön hos Peters morbror & drack Te.... ?! Å inte var han nykter heller hörde jag ju... & det var bäcksvart ute så försökte få dem att övernatta så det inte skulle hända ngt på vägen hem... ni vet det finns ju inte direkt gatlysen på havet *skratt* Men kl 01.30 vaknade jag av att han va hemma trots allt... Har inte frågat om båten fortfarande är hel då jag fortfarande är arg över hans korkade omdöme ibland! Där spriten går in går vettet ut...

Söndagen bjöd på fotbollsmatch där vi nog inte ska nämna resultatet ;) Efter det bakade jag pajer till pappsen & levererade dem till Skönsmon där det var fullt ös med förberedelser inför kalaset!

I går Måndag fyllde ju Lilla Pappa 60 år, så jag började jobba i ottan för kunna sluta tidigare. Vi systrar hade gått ihop & köpt ett ekolod till honom samt att han & mor ska gå på restaurangbesök från barnbarnen :) Efter lite mat intog jag position "kökspersonal" *skratt* Pappa måste ju underhålla alla gäster & iom att han hade öppet hus så trillade dem in med jämna mellanrum. Även mamma behövde få agera sällskapsdam & vila lite, även om det var svårt att få henne att släppa greppet *Skratt*...men Emma & jag skötte köket galant tycker jag :) Sent på kvällen körde Sis hem mig (Peter for tidigare med Wille & Rasmus) & jag är nöjd med min insats för pappa Jan :) Love You!

Vi skolade även in Wille på dagis igår... & det hade gått bra (såklart). Det var skojjigt.

Idag började jag återigen arbetsdagen tidigt för att kunna besöka Wille på dagis... Han trivs, inget snack om saken *ler* !
Ikväll ska jag packa inför en arbetsresa till Sthlm igen.

Imorrn drar jag Söderut som sagt & det blir återigen en tidig morgon *gäsp* Blir där tills på fredag kväll, å denna gång ska jag bo på nybyggda Clarion Sign... hoppas det är fint :)

Ha en fortsatt bra dag & kika nu på alla bilder :)

Middag hos grannarna

Grilldax

Mumsigt värre!

Tycker ni Nike är lite kladdig eller?!

Ja nu klättrar jag upp på stolar själv oxo!

Säsongen är INTE slut än = det supergott!

Lite lek på gården...

Hemma hos Sis

Middag hemma hos sis

Grabbsen leker...

Dusch tajm & Wille passar ju bra i vispskål... eller hur?!

Söta Petter...

Wille vill gärna smaka på Petters små tår *ler*

Mat dax

Gubbarna diskuterar verktyg *ler*

Förra Sthlms helgen

På besök hos Åsa & Viktor i Hammarby Sjöstad

Grill mäster Viktor förbereder middagen :)

Det är en Wisby Pils :)

Mys på uteplatsen i Sjöstaden!

Promenaden på Söder för å spana i läckra båtar...

Här vill vi sommarsemestra på havet... nån gång...

FIA & RICKARDS BRÖLLOP

Brudparet Fia & Rickard.

Ecke & Noomi under vigsel akten

Elliot tycker mamman & pappan är lite pinsamma *ler*

Peter, Jenny, Noomi & sångfågeln Anna

Peter agerar nanny när Pappa Ecke sörplar Champagne *ler*

Vackra brudparet!

Jenny håller tal...

Sko / hur väl känner ni varann leken körde hon oxo med brudparet.

Å Peter fick vara Nanny :)

Bröllopsvalsen i logen

Bruden på G... å de e inte me brudgummen *hehehe*

Lite blandade bilder från veckorna...

Båt tur med middag till Holmö brygga med Tobbe & Therese.

Bad tajm för Wille på Gistaholmarna

Lika kul sanden :)

Rasmus & kompis Jonas tar en fikapaus

Wille har gått på babysim :)

Tycker det va SÅÅÅÅ roligt!

Här gör han ett dyk!

Lite sång hör oxo till!

Rasmus födelsedagsfirande

Jag glömde ju berätta om & Tacka alla som kom ihåg min stora son när han fyllde tonåring!

Måndagen den 3/8 hade vi kalas för Rasmus hemma på gården hela eftermiddagen. Folk tittade in under hela dagen & sonen fick fina presenter! Vi vuxna fikade o snattrade i solen, medans barnen lekte på "Mini Skaraland" *ler*
Kan berätta att sonen nu köpt sig en laptop för alla födelsedagspengar han fick ihop... gissa om han är nöjd?! *ler*

På dagen kom även kusin Erik & lekte med Wille innan föräldrarna anslöt... & det var skojjigt!

Mini Skara... Där Rasmus & Wille leker i poolen

WIlle gillar äventyr...klättra är ett!

Kan själv!!!

Alva hjälper Wille (lite motvilligt *S*)

3 barn ryms lätt på denna kana!

Mormor & morfar roar Wille & Ecke

Mera bus i poolerna...

Kvälls söndagstur med båten (bilder)

Här kommer lite bilder från båtturen till Granön en Söndagkväll med fam Sjöholm för drygt 2 veckor sedan...

Ecke o Rasmus leker med Wille

Mina gryn!

Hela sällskapet

Wille hälsar på Noomis farmor & farfar

Grabbarna leker... eller Wille förstör för Rasmus *skratt*

Noomis farmor Marie, farfar Hans, en sovandes Noomi & mamma Jempa

Första arbetsveckan...

...med blandade känslor såklart! Det är ju såå härligt med ledigt, men det var lite kul att komma tillbaka till uppdraget jag har i höst. Mjukstartade veckan med ½ dagar, å tanken var att det skulle ske hemifrån, men iom internetproblemen fick jag allt pallra mig ner till kontoret.

Bilder kommer senare när jag har internet hemma igen :)

Förr förra helgen började på fredagen med fotboll i Bergeforsen. Därefter ringde Hasse B & undrade om vi skulle med på middag till restaurang Vindhem o det säger man ju inte nej till :) Kvällen vart sen då vi tog båten upp i ljungan för en kvällsöl hos fam Bergqvists. På Lördag vart det fotboll igen, hela dagen/kvällen. Söndagen likaså & Rasmus lag vart 4:a totalt = godkänt. Efter det packade vi picknickväskan & tog båten till Granön utanför Alnö för att mysa i kvällssolen med fam Sjöholm. Gissa om vi hade en mysig kväll (as usual)? Kul att de nu oxo är båtägare = We Like!!

Min sista semestervecka spenderads mycket på hemmaplan. En fin kväll plockade vi upp fam Krohn (Peters arb.kompis) i Söråker för vidare båtfärd mot Holmö brygga. Där avnjöt vi en smarrig 3-rättersmiddag i goda vänners lag. En annan fin dag packade vi båten & besökte Gistaholmarna. Rasmus hade en kompis med sig & Wille "baaaada" som han säger :)
Återigen en mysig dag på havet/stranden!

Förra Fredagen lämnade vi Wille hos mormor på morgonen & for vidare söderut för att hälsa på Åsa & Viktor samt gå på bröllop i Sthlm. Både Rasmus & Wille bodde hos mormor & morfar hela helgen - Vi TACKAR så mycket för hjälpen!!!!
Väl framme fick vi välkomst drink... ååå va gott i sommarhettan :) Lite senare bjöds vi på supersmaskig V-botten paj & grillat med färsk sallad & en Wisby Pils till Peters förtjusning :) Efterrätten bestod av rabarber & jordgubbspaj... Kan det bli mer somrigt?!

På Lördagen steg vi upp i hyfsad tid då planerna var att ta färja till Vaxhom där bröllopet skulle vara... Men det slutade med att vi fick bo i Jojjen & Svantes lgh så vi kunde ta bil ut. Tack Jojjen & Svante för husrum! Iom det kunde vi ta det lugnt på fm & tog en promenad i solskenet runt Sjöstaden & Söders vattenstråk för att kika på båtar & den underbara miljön! En efter en återigen god lunch från gårdagens delikatesser for vi till Vaxholm för att möta upp fam. Sjöholm & gå på bröllop. TACK Åsa & Viktor för husrum, god mat & dryck, men framförallt sällskapet *ler*!
Bröllopet mellan Fia & Richard var naturligtvis vackert & vi bjöds på underbar sång av Anna F... solen sken & vädret var perfekt för en dag som denna. Efter lite mingel, hurrande & skålande i trädgården avnjöt vi en underbar buffe i Bogesunds herrgård. Kan verkligen rekommendera detta ställe då maten var fantastisk. Senare på kvällen var det dans i logen & baren var öppen :) Efter vickningen - grillad med bröd & en pucko *ler* - skjutsade snälla Jenny hem oss till lgh :)
Tack Fia & Richard för en fint, trevligt & roligt bröllop!

På Söndagen klev vi upp i hyfsad tid & tog en brunch i Vaxholms centrum... Vädret var tipptopp, så även en promenad runt krokarna spanandes på båtar gjorde vi... Märks det att vi gillar att titta på båtar?! *haha* Faktiskt så är det ett intresse vi båda delar & det är så kul när vi älskar havet så! Innan vi återvände norrut stannade vi till i Barkarby för att se om vi kunde fynda ngt... å de gjorde vi :) Väl hemma blev vi emot tagen av en liten (ja & en stor) kille med kramar & pussar *kärlek*!

I veckan har jag jobbar fm dagar o vi har pysslat på hemmaplan. Mikaela har kommit hem efter sin semester med farmor till faster Cilla & Johanna på Gotland. Jag tror inte jag behöver skriva att hon haft det bra *ler* Rasmus har vart med kompisar & tagit det lite lugnt. Wille har vart med pappan & gillar ju att vara ute på gården... I Onsdags var vi bjuden på middag till systeryster. Peter & Jon jobbade vidare på taket så det blir klart nån gång. Vi bjöds på grillade delikatesser *ler* & det var supergott såklart. Wille & Erik lekte för fullt o gillar starkt att få vara med varann! TACK Emma o Jon för god mat & trevligt sällskap :)
Jag har även "sovtränat" med WilleBoy, så nu sover han i sin egen säng hela natten... Vi tog in sängen till vårt rum, så första natten satt jag nog uppe med honom 2 timmar *gäsp* Natt nr 2 kanske bara en kvart innan han var trygg av att se att vi faktiskt fanns i närheten o kund3e somna om. I natt har jag inte vart uppe någonting *ler* Tror inte jag sovit så bra sedan Wille kom till världen... måste erkänna att jag sover dåligt när skrutten tar upp 3/4 delar av sängen *skratt* Visst är det mysigt, men man behöver sömn för att klara dagen! Så nu håller vi tummarna att detta håller i sig!!! (Stolt mor är jag nu!) Kan tilläggga att mormor & morfar började sovträningen redan i helgen... så tack för att du "pushade" mig mamma :)

I helgen... Vi börjar med ikväll när vi är bjudna på middag till grannarna vilket ska bli trevligt! Hoppas det inte blir så sent då det kommer en kille som ska ta bort lite sly på tomten nedanför vår & grannarnas på Lördag morgon. Hoppas det blir fint! Tänkte väl hinna besöka Selånger marknad & Rasmus ska spela fotboll på Balders. Jag ska laga lite mat oxo, då  min ÄLSKADE lilla pappa fyller 60 år på Måndagen :) HIPP HIPP HURRA, hoppas du får en fin dag! PÖSS o KRAM!

Ha en skön helg, så återkommer jag bilder senare!

Utan telefon & internet

... ja det är bedrövligt! Hur kan man klara sig utan internet & telefon?! De e frågan :) För så har vi det just nu hemma på Haga.

Vårt modem måste ha pajjat i helgen... sonen var förtvivlad på Måndag när jag kom hem efter mitt första arbetspass (men jobbar bara halvdagar denna vecka *ler*)... Ringde Glocalnet & felsökte... Så nu ska de sända ett nytt modem till oss & det kommer förhoppningsvis innan helgen. Eftersom vi ringer via Glocalnet så innebär det även att vi inte har någoin fast telefon hemma heller, utan det är mobilerna som gäller. Det gillar inte kidsen, eftersom de har en viss summa i månaden att ringa för, sedan får de skjuta till resten själva ;)

Jag påbörjade även en uppdatering här på bloggen från förra helgen & veckans bravader... men hann inte slutföra den. Så det kommer en uppdatering så snart vi har ett fungerande internet på hemmaplan...

Ha det så bra sålänge :)