Akuten...

Hej,

Japp då har Wille fått se hur det ser ut på akuten för första ggn... undrar var det ska sluta med denna lille man som nu äter sin 4:e antibiotikakur sedan han föddes :(

I fredags var jag bara hemma då jag fortfarande är sjuk :( Wille var såå himla ledsen denna dag & verkade ha ont någonstans - vi trodde det var magen. För när Wille gråter otröstligt så där, så ÄR något fel... för vår lilla prins är ju alltid glad annars (förutom när han är trött el hungrig då *ler*). Han sov korta stunder av utmattning på mitt bröst hela dagen... Jag tog febern på honom senare & visst hade han feber... då kanske det inte var magen ändå? Farfar & Mona kom på ett besök & de tyckte han tog sig åt örat, men det gör han ju lite då & då tyckte jag?! Wille fick en jättesnygg TAKIDA body av dem - TACK SÅ HIMLA MYCKET! Kvällen sov Wille igenom... stackarn! Natten var rätt jobbig då han var som en kamin & vi fick ge mer alvedon mitt i natten, men till slut somna han om.

I Lördags hade han fortfarande feber men var lite piggare & gladare. Jag kom fram till att han hade ont i örat i allafall, för jag fick absolut inte torka han i det vänstra örat & normalt tycker han det är skönt. Lill vännen! Farmor & Johanna kom för att passa Wille en stund när vi var tvungen att köpa lite grejs till vinden. Ringde sjukvårdsupplysningen i 5 !! timmar innan jag kom fram. Väl då så var det bara att packa in sig i bilen för att åka upp på akuten. Efter en 2 timmars väntan, 3 rumsbyten & jour öron doktorn vart inkallad, så fick vi åka hem med nytt recept på ny penicillinkur för plutten som fått öroninflammation :(  Så detta blir 2a kuren på drygt 2 veckor, 2a öroninflammationen & 4e kuren totalt sedan han föddes... Läkaren sa att om det fortsätter så här med hans öron kanske man ska se om det behövs opereras in rör, men jag sa i förtvivlat hopp: "men 2 ggr på 9 månader är väl inte så mycket?!" Han kanske bara har otur... Hon svarade inte riktigt på den kommentaren, undra varför?! ;)

Igår var återigen en lugn hemmdag. Wille är feberfri & piggare redan. Mamma ärn tyvärr sämre igen :( Så täppt i näsan att näsdroppar knappt hjäper, äter nu Rinexin som hjälper när man blir tät & kan förhindra en ev. bihåleinflammation om man har tur. Färgen på mitt snor ska jag inte beskriva här *haha* & skallebang har jag så in i................... Bådar inte gott! Mikaela hade en "klubbtävling" & gjorde bra ifrån sig med 2 personliga rekord. Rasmus har varit på LG games i Sthlm med sin far & bodde på hotell i "värsta lyxrummet" säger han :) På kvällen kom även morfar på ett besök & spanade in vinden & elen som inte herrn i huset får peta på med tång ;) De e lika med otur, så då får pappa Janne rycka in!

Nu sitter jag & Wille här för att uppdatera "cv cfb" = Wille skriver ;)... Han e lite less att sitta här nu *S* & är trött, så det är väl bäst vi tar en "nap". Som ni kanske förstått så är jag hemma idag med, tar en dag i taget & försöker kurera mig. Hoppas ni är krya :)

 Snygg body, men WIlle vill inte manekänga ;)

   Rasmus lär Wille spela innebandy

   Bus me pappa :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Stackars Wille!!! Det ska nog reda sig ska du se. Samuel hade ckså så där och behövde inte rör förren han var 6... hrm...

Hoppas du också kryar på dig! Det här är ju rent pissigt alltså. Jag ska försöka jobba imorgon... Alva har fått svinkoppor så hon och pappsen ska till VC imorgon.



Nu fnns bild på korta luggen... ha ha ha ha...

Kram!

2009-02-09 @ 13:04:38
URL: http://kicki_a.blogtown.se
Postat av: Jenny

Lilla Wille, vilken otur han har. :-( Skönt att han redan mår lite bättre.

Har precis haft kollegorna här på lunch - mkt trevligt. :) Nu blir det en promenad för mig och Noomi. Säg till när vi ska ta lunch!! På lördag kommer jojen o svante, ska vi försöka sammanstråla då??

Krya på er nu, både mamma och Wille!!

Kramisar

2009-02-09 @ 14:14:01
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Åsa

2009-02-09 @ 14:20:06
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stackars lilla Wille.

Och stackars mamma Pernilla som inte mår bra. Jag lider med Wille. Det är inte kul att ha ont i öronen. jag hade jätte mkt av det när jag var yngre. Hoppas att ni är krya snart!



p.s Tårtan blev jätte god!



Kram på er!

2009-02-09 @ 14:24:33
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0