Tung Gung

Hej,

Det är tunggung i huvvan idag, har varit sjuk i så många dagar att det nu krävs läkarintyg... Nä, nått sånt trams orkar vi inte med! Jag går å jobbar istället! Men det smärtar i skallen & utan Alvedon, Rinexin, näsdroppar, näsdukar & salva till näsan skulle jag inte överleva dagen... :(

I Måndags - Onsdags har vi bara vart hemma, Wille har fått sova inomhus då jag är lite rädd om hans små öron. Peter har passat på att jobba på vinden & jag har sett efter Wille. Nu börjar de hända grejjer på vinden ska ni veta! 
Min influensa (som jag tror de är) beter sig lite upp & ner, dvs piggare / sämre lite hur som. Så under dessa dagar så har jag orkat baka en sväng, gjort storkok med bacon & fetaost biffar, damsugat, målat fönster, se på TV, lekt med Wille, vilat med Wille & kan nu tittulera mig som proffs på att snyta mig :) Faffen har hälsat på & Kimmen o Demi kom förbi en kväll & de fick smaka nybakt kaka :) Mikaela har legat magsjuk (hemma hos sin mamma dock) & Rasmus har haft friluftsdag / pulkdag i Sidsjön i denna kyla... *brr*

Igår eftermiddag tog vi dessvärre en sväng till Babyproffsen för att köpa en ny bilbarnstol till Wille... för kommande kusin vill ju låna den gamla :) Eftersom vi har en SÅÅ märklig & annorlunda bil ?! så passar inte alla stolar... Audi A6 är väl en vanlig bil i mina ögon :) Vi hittade iaf en bra stol till slut, som fungerar både i mitten & på sidan i baksätet. De stora barnen ska ju kunna åka bekvämt de med. Det bästa med denna stol var att det är rätt lätt att flytta den mellan bilar, så mormor & morfar, farmor & faffen, moster & morbror som kör "svenskt", kan lätt låna stolen utan krångel ;) De e lite krångligare för farfar & Mona som kör "tyskt" precis som mamman & pappan *ler*
Vill ge babyproffsens personal beröm, de är mycket serviceminded & ger ett gott intryck! Till skillnad mot konkurenten Barneshus som inte ens frågar om man vill ha hjälp, så vem handlar man då av tro?!
Efter denna tripp vart jag sämre, frös som en idiot & mådde illa med skallebang. Peter & Wille hälsade på farmor & faffen så jag fick lite lugn o ro.. tog ett 40 gradigt varmt bad för att värma mig, men det hjälpte föga :( Bäddade ner mig i soffan med raggsockor & filtar & tyckte lite synd om mig... o gruvade mig för att gå på jobbet...

Men nu sitter jag här på Universitetsallén & mår sådär, ska inte gnälla mer utan ska kämpa mig igenom arbetsdagen & göra som kvinnor ofta gör = "Äh, blir nog piggare snart, jag väntar några dagar till innan jag ber en läkare titta till mig" 
Peter & Wille är väl hemma & har det bra antar jag, gör han gärna ett besök på en kopp kaffe, då blir han glad! Å så kanske han kan gå upp på vinden en sväng om just DU tittar till WillePille en stund *ler lite*

Ha en bra dag!

  Mitt lilla "öronbarn"

  Demi leker med Wille

  Faffen busar med Wille

 Titta?! En bit på väg :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! blir nyfiken att se hur det blir på vinden! angående förkyldning så ta lite echinadroppar så blir du bra ! Tron, vet du, det kan göra mirakel =0)!



Ha det! kram till alla

2009-02-12 @ 17:52:24
Postat av: Terhi

Det där ovan är jag, den virriga finskan!

2009-02-12 @ 17:53:26
Postat av: Jenny

Men nu får ni ta och krya på er snart!!! Vi är också nyfiken att komma och kolla hur det ser ut på vinden!! :-) Säg till när ni är kry så kommer vi! :)

Kramisar!

2009-02-12 @ 21:40:05
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Tjockisen!

Skönt att ni är på väg åt rätt håll nu äntligen!

Ja vi ska försöka komma förbi i helgen och titta hur det går för er!! Morbror kan ju komma ut o lämna av lillman nån dag oxå, vi är oftast bara hemma...:)

Kram på er alla!!

// Syster

2009-02-13 @ 10:49:37
URL: http://eriksmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0