3:e tanden

Morrn!

Igår upptäckte vi att Willes 3:e tand är G. Lille plutten har den senaste tiden gnagt på ALLT & betett sig om en liten "vampyr" :) Nu förstår vi varför!!!

I Tisdags hände inte mycket efter jobbet.. jag var så trött så vi vara bara hemma & tog det lugnt & tvätta å sånt. Höll ett extra öga på Wille ifall han skulle fortsätta kräkas, men det gjorde han inte.

I går var vi på VC med Wille. Utan att vi behövde argumentera ! så tog man både halsprov & näsprov. Det var en bra läkare som lyssnade på vår "oro" & tog oss på allvar. Tyckte även han att 8 veckor var lite väl länge. I vilket fall så visade halsprovet ingenting & det var ju skönt. Näsprovet får vi svar på imorgon em. Man vill ju naturligtvis inte få ett positivt besked men vad gör vi då?! Ska han fortsätta vara snorig & hostig?! Ska vi fortsätta med näsdroppar o ja du vet alla frågor... Å då sa farbro doktorn att i den här åldern så ska de små bygga upp sitt immunförsvar för framtiden. Vi skulle inte isolera oss heller för att undvika att han smittas av nytt virus hela tiden. Så vad säger man?! Jahapp, livet kommer fortgå med en snorig & lite hostig liten plupp = sömnlösa nätter *skratt* Livet är underbart ;)
I allafall så var Wille mycket piggare igår så det bådar ju gott! Stora sonen fick vila från träning igår också eftersom han inte är riktigt kry heller.
Peter hade vart riktigt duktig igår, skottat, både damsugit o skurat, torkat glasskivans båda sidor på vardagsrumsbordet (så här iefterhand var det dumt att köpa ett sånt bord *skratt*) & middagen stod klar när jag kom hem :) Love You darling!
Jag gick förbi Polarn & Pyret på vägen hem, de har ju rea & då kan jag bara inte hålla i slantarna *ler* De har ju SÅÅ fina kläder & det blidde en hel del :)

Idag gick jag till jobbet, det var frisk & skönt ute. Teammöte står på schemat i dag sådet blir ingen lunchträning. Ikväll spelar Timrå, så gissar att TV:n är abonnerad!

Helgen som kommer bjuds på att jag ska ut & käka med ett gäng tjejer på fredag, det ska bli mysigt. I övrigt har vi inget bestämt (tror jag?!) & det är rätt skönt det med!

   

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej Pernilla!

Såg att du fyllt år så stort grattis i efterskott!

Jag känner så väl igen det här med snorighet och rossel. Tror Maja var ständigt snorig och rosslig hela det första året! Sedan blev det bättre...men jag vet hur jobbigt det är.... Jag vet inte hur många ggr vi var iväg till läkaren med henne...



Kram från Fia

2009-01-23 @ 09:42:13
Postat av: Åsa

Lilla Wille! Hoppas att han blir bättre snart. Pussa på gofisen från oss!



Trevlig helg & hälsa!



Kram



2009-01-23 @ 12:49:45
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Prillan

Man tackar FisaLisa :) Han är mkt piggare, men hostar illa nattetid & har inte hört ngt än om provet så det är väl bara att gilla läget som du säger :) De små grynen är sjuk för det mesta!

Hoppas allt är bra i Vaxholm! /Kramis



Åsa: Loovar att pussa pluppen :)

Trevlig helg ni med!!

/ramis

2009-01-23 @ 15:45:12
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0