Åhh regnet det bara öser ner...

Hej där ute i blötan :)

Vi har det bra... trots det tråkiga vädret = vi har fått en del gjort här hemma istället :) Ni vet ju vid det här laget att är det finväder tar vi ju båten & bara lämnar allt ;)

I Måndags fyllde ju min Rasmus 13 år. Han blev firad av sin pappa med familj innan de drog iväg på segling norrut ett par dagar. Vi firar honom om 2 veckor :)
Själv var jag hemma med sjuk liten son = hög feber :( Vi kunde då inte se andra symptom, så trodde väl det var ngn förkylning. Pappan & farfar bytte ytterdörr, det blev så ljust & fint! Tänk va lite dörr kan göra :) TACK SÅ JÄTTEMYCKET för hjälpen Calle!!! Jag passade på att åka på tippen med lite skrot :)

I Tisdags efter en återigen jobbig natt med en stekhet son som har svårt att sova... stackar´n, så kom farbror Jens & Malin o farmor på lite förmiddags fikabesök. Då såg vi att Wille hade ju fått mer prickar runt rumpan & låren... ngr hade jag sett tidigare men inte reagerat nämnvärt. Men nu såg det lite annorlunda ut, dvs vi misstänker att det kan vara vattkoppor. Alla symptom & tecken säger att det är så... tyvärr. Iom att han är så liten så är det troligt att besvären är lindrigare samt att prickarna är mindre & det är svårare att "ställa diagnos". Så vi bestämde att avvakta, men sätta han i "karantän" tills vi vet mer säkert.
Pappan for & jobbade & jag målade lister runt nya dörren de få minuter Wille sov ;) de var det enda jag fick gjort med en lite grinig sjukling hemma.

I Onsdags åkte pappan för att jobba igen ett tag medans jag nyttjade Mikaela & hennes 2 kompisar som sovit över som barnvakt, så jag kunde fortsätta med målningen. När jag väl höll på fortsatte jag till farstukvistens delar vi inte hunnit/gjort tisigare... duktigt va ;) Eftersom Wille idag är feberfri (å enl. symptombeskrivning på Vattkoppor) så gick vi ut en stund för att få lite luft & leka lite. Pappan kom hem med en överraskning till Wille, en egen snickarbänk med verktyg/"banga" i minifirmat... Gissa om han va nöjd över sina nya "bangare"?! :) han sprang runt med verktygen & "Banga" på allt *skratt* På kvällen åkte morfar & pappan ner till båten för att greja lite elektriska prylar :) TACK SÅ MYCKET för hjälpen pappa!

Idag for Peter & Wille till farmor & faffen för att hjälpa dem med lite plåtgrejs, under tiden lastade jag pickup-en & for till tippen med mer skräp & återvinning vi samlat på oss.... höll på en timme med att lasta, då förstår ni hur mycket det var ;)
Bytheway, har jag berättat att vi köpt en andrabil? Det är denna pickup jag talade om :) Peter fick köpa den av sin chef & det är en 4-hjulsdriven sak, så nu kan vi ta upp & lägga i båten oxo :)
Iaf, efter sista varvet listmålning runt dörren åkte jag till tippen... höll på en timme igen innan allt var av... Men OJ så fint vi har i snickarbo´n :) Väl hos farmor bestämde vi att WIlle skulle få vara kvar där så Peter & jag kunde åka & köpa brädor till altanen. Nu har vi bestämt att göra om räcket helt & det blir barnsäkert :) Ni får väl komma på ett besök & se :) Så ikväll har vi satt upp efter ena kortsidan... i regnet ;) Ska stiga upp i tid imorgon så vi får ngt gjort innan Wille kommer hem! TACK farmor & faffen för hjälpen med Wille!

Imorrn var det ju tänkt att vi skulle till Ulvön med båten för att träffa min kusin o familj... men iom att WIlle trol har koppor så kan vi ju såklart inte åka eftersom det är väldigt smittsamt. Vi fortsätter med altanen i stället (kul byte va?!)!

I helgen ska vi nog fortsätta hemmavid... då vi inte kan göra större utflykter så får göra nytta hemma. Har vi tur kanske min kusin tittar förbi istället :)

Hoppas du får en trevlig helg :)

Testar mina egna verktyg alias "banga"


Såååå roliga "banga"


Inte bara prickar som irriterar, tand nr 14 äe på väg ;)



Jag tycker om mat OCH att äta med hela ansiktet *ler*



Kommentarer
Postat av: Sofia o Hugo

Sötnosen! :D

2009-07-31 @ 12:42:47
URL: http://www.sofiatarberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0