Update från gångna veckan

Hej på er!

Det blidde som jag trodde... ingen tid för update lika frekvent här som tidigare! Men ska sammanfatta veckan som varit.

I Onsdagskväll kom jag hem igen efter 3 dar i Sthlm. Trevligt att få träffa Willeman i ngr minuter iaf ;)

I Torsdag jobbade jag på "mitt gamla kontor", dvs Nordea... Det var kul att träffa alla gamla kollegor & det blidde en en hel surr förståss. På kvällen lämnade vi in vår bil på lagning & spontanhälsade på fam Jonssons.

I Fredags efter jobbet åkte vi till Birsta för att köpa Mats födelsedagspresent... Och jag fick även min försenade morsdagspresent... en Peakkjol med tenniströja till det :) Tack gube & barna :) Mikaela for till Sthlm över helgen, hon fick nämligen det i present av faster Åsa & farbror Viktor!

I Lördags lämnade vi först Wille hos mormor & morfar eftersom vi skulle på partaj på kvällen. De tog sig en tur till stugan & snälla Linnea skjutsade ut Rasmus när han kom hem efter matchen som de VANN!!! Peter & jag gick ner på stan för att fira nationaldagen & avnjöt en god lunch på restaurang Invito. Vi hittade även lite födelsedagspresenter till kommande jubilarer & även en present till min syster-bebis som inte vill komma ut ;) Idag säger vi även GRATTIS till Sandra som fyller år! På kvällen skjutsade syster Linnea ut oss till Johannedal & Mats Jonssons 50-års fest! Stort grattis till dig Mats & TACK för en helt superkul kväll... å ja, jag var ju sista gästen som gick så det är väl ett gott betyg om något :) Det bjöds på god mat & dryck, roliga lekar i musikens tema & såklart uppträdde bandet Coverup med Mats i spetsen... Som sagt en hel lyckad afton!

Idag har vi fått sovmorgon = SÅ SKÖNT! Vid 12-tiden kom grabbarna mina hem efter mysig dag/natt med mormor & morfar. Tack snälla mamma & pappa för hjälpen! Vi tog först en prommenad till Norraberget & ST-dagen. Köpte hemgjord fetaost & rökt sik, så ni kan ju gissa vad vi åt till mellis *hihi* Under tiden klippte Rasmus gräset, ett litet "jobba av en skuld" :) Å det vart så fint så!  Efter mellisen gick vi ut på gården & flyttade / grävde ner gungställningen, så nu står den stadigt på rätt plats (där 'gamm-båten' stod). Byggde även ihop sandlådan till Wille & körde lite med trimmern... En härlig utedag har vi haft! Mikaela kom hem på kvällen mycket nöjd efter en helg med Åsa & Viktor!

I veckan som kommer blir det arbete som vanligt för min del & jag & Rasmus ska på skolavslutningskväll på Södra Berget, träningar blir det för barnen, mera födelsedagsfirande förhoppningsvis, studentfirande av Johanna & kidsens examen... Kommer väl en ny update när jag får tid ;)

Här kommer lite bilder från 11-årsdagen, gångna helgen samt gårdagens partaj!

Hörs snart igen!
Mikaelas födelsedag!
   
  

Turen runt Alnö förra helgen, Wille badar tårna & myser i sanden & båten.
   
   

Denna dag tog vi det lugnt eftersom det var lite sjö på havet... gissa vilka som svischade förbi oss & det märktes inte ens på militärbåten att de var vågigt *haha*


Kvällen då fam Sjöholm kom på middag
   
  

En tur mot Juniskär
  

Mats 50års kalas
   
  

Kommentarer
Postat av: Terhi

Hi! Vilka fina bilder från festen. Det var nog alla ni gäster som gjorde festen sååååå rolig. Undrar när den turen till Ulvön ska ske??? fniss Vi hörs!

2009-06-08 @ 16:38:33
Postat av: Sofia o Hugo

Guud vad söt han är då, lilla Wille! :D

2009-06-10 @ 16:19:38
URL: http://www.sofiatarberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0