Big world!

Halloj!

Uj vad jag ser bra... ut :) Världen e såå mycket större med nya brills!

I Fredags va jag tvungen å ringa VC för att få ngt mot min hosta... det gjorde ont i lungorna när jag andades & ville bara kräkas när jag hostade! Vid lunch fick jag träffa en läkarkandidat som gjorde en GRUNDLIG undersökning. De studerande e nog de bästa egentligen, för de utelämnar inte nått. Han kom fram till att de nog inte var ngt med min astma, utan ett vanligt förkylningsvirus. Han tyckte det lät illa när jag hostade & han hörde lite rossel när han lyssnade på lungorna. Men det va ju de jag sa: Ville ju bara ha hostmedicin, tyckte inte jag behövde komma dit  *suck*. Fick iaf  Coccilana (rätt stark hostmedicin) utskrivet att ta till nätterna :)
Vi fick ställa in middagsbesöket som var planerat då både vi & gästerna var sjuka :( Nytt datum ska planeras in. Vi gjorde istället kycklingsallad, hyrde film & somna tidigt (jag i soffan *skratt*). Peter försökte få mig att ta en Whiskey, så jag skulle bli frisk... men BLÄÄ va äckligt det är (smuttade lite på hans)!

I Lördags rensade vi källaren för att åka på tippen. Wille fick vara hos mormor & morfar de timmarna vi grejjade & donade. Där var även kusin Erik, så grabbarn fick sig en prommenad i vagnarna tillsammans & det hade visst vart skojjigt! Nu kommer vi iallafall in i vårt snickarrum igen :)
På eftermiddagen kom farfar & Mona på en kortvisit. Jag hade köpt semlor  till kaffet & dom var såå goda! Efter det for vi på motormässan till min stora förtjusning (NOT!)... slösa 200kr på lite bilar? Fast ja okej då, vi kikade faktiskt på ngr modeller till oss... om vi får för oss att byta så småningom ;) En av oss vill det lite mer än den andra - vem tror ni?! :)
Kvällen vart återigen lugn med kinamat framför TV:n & Robinson. Tyckte det var ett bra avsnitt med lite tuffare takter än tidigare år!!! Idag skulle även Mikaela ha vart på simtävling, men hon är sjuk & ligger hemma hos sin mamma i sängen. Vilket innebar att det inte vart någon resa till Bollnäs för oss heller. Kanske likabra när vi haft sjukstuga hemma!

I Söndags blev det en Birsta sväng. Lite Ikea inköp, lunch & besök på vårt stammishak: BAUHAUS :) Undra hur mycket vi bidragit till det företaget?! En eftermiddagskaffe hos farmor & faffen innan vi for hem & tillagade hemgjord pizza... som inte blev god :(  Knäckebotten tror jag räcker som beskrivning *ler*.
Willes ben har läkt ihop fint. Nu är det bara en massa torra hudflager på underbenet som ska lossna, så vill ha lite förband ett tag till. Men snart är han nog OK & kan bada igen vilket vi ser att han längtar efter :)
Rasmus spelade hockeymatch igår & de vann överlägset. MIN SON gjorde ett hattrick :) dvs 3 mål i samma period *ler stolt* Tyvärr var jag inte där & såg det, men han berättade stolt för mamman!

Idag har jag just vart på Synsam & hämtat mina nya glasögon, ett par Tiger of Sweden :) Svarta med en silverdetalj på karmen. Känner mig lite yr i bollen då styrkan är rätt förändrad... får nog alternera lite med mina gamla ett tag tills jag vant mig. Har även kikat lite på ngt att på kroppen på lördag då vi ska på 30-års baluns i Sthlm *tjoho* Få se om jag får med mig någon av systrarna för ett ev inköp :) 

Ikväll ska vi på 19-års uppvaktning (hoppas på smarrig tårta) då "lill-faster" Johanna blir GAMMAL *ler* Grattis!
Skickar även Grattishälsningar till Gotland & svägerskan Cecilia, hoppas du får en bra födelsedag! KRAM

Ha en bra dag kära vänner!


Little Steve Wonder *skrattar*


E jag inte snygg så säg :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jo Wille är en riktig snygging! Snart ses vi! Kramis

2009-03-23 @ 15:11:46
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: johanna

tack så mycket!:)

2009-03-23 @ 16:32:03
Postat av: Linnea

Snygg tröja btw! :P

2009-03-24 @ 21:21:41
URL: http://lundstromlinnea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0