Premiär på böljan den blåååå...

... i det heeelt underbara vädret igår :)

I fredags besökte vi systers familia... överlämnade en kasse babykläder & lite till Ecke som jag fick av min snälla kollega förra veckan. Deras vänner Danne & Mona var där så vi fick naturligtvis mumsigt fika & killarna lekte av sig lite. På kvällen tog vi en rajd till Birsta & inhandling av Mikaelas examenskläder bla.

I Lördags var vi först på fotbollsmatch på Kuben, där IFK dängde Alnö :) Grattis Rasmus! Efter det var pappan SÅÅ sugen på att åka båt, men bland regnskurarna som kom så lyckades han inte övertala mig ;) Vi bestämde oss istället för att köpa 11års present, så nu är det avklarat! På kvällen grillade vi laxfjäril & hade ugnsbakad potatis med pepprotscremé & räkor till det. Jag tyckte det var supergott medans alla barn (inkl Peter) gnällde på att det var ben i fisken *skratt* Jajja, jag har en god matlåda på Måndag!

Gårdagen började med en tur till Kovland för sonen & medans han värmde upp hälsade jag på fam Hallin/Lindström & fick mig lite kaffe :) De erbjöds sig att passa Wille under tiden jag skulle hejja på Rasmus & det passade ju utmärkt eftersom pappan va på andra uppdrag... Tyvärr förlorade IFK denna match, men de kämpade bra mot ett gäng mycket äldre killar! Åter i Oxsta & Wille hade blivit så påpassad av både gudföräldrarna & barnen som ville vara med honom & han hade det såå bra så tror jag :) TACK Kimmen & Marlene!
Efter lite lunch & lek ute på gården & "gung gung" kom äntligen pappan hem så vi kunde dra ner till hamnen & "Chrissan". Med 5 barn i släptåg lossade vi ankare & hade med SubWay till middag (MUMS). Efter ett stop på tjuvholmen för middag & kisspaus, skulle vi ta ett varv runt Alnö (vink vink Ecke). När vi "svischade" förbi Grönviken (vink vink Noomi) var det alldeles spegelblankt på havets bölja = SÅÅ VACKERT & solens strålar som blänkte... I Spikarna ville barnen att vi skulle ta svängen under bron & efter lite övervägande så OKEJ då, vi chansar... eftersom "vi gick på" ifjol under premiärturen så vill man inte göra samma tabbe igen när det är lite lågvatten så här i början på säsongen. Och tro det eller ej, men "bonk bonk" lät det vid ett ställe... nu hade Peter tiltat upp så pass mycket & det gick oerhört sakta, så vi tror att det bara var skäddan som fick sig en törn... vi har inte råd att reparera i år igen *ler*
Vi hade iallafall en URMYSIG kväll på havets bölja igår!!!

Idag händer väl inte så mycket i våra liv förutom det vardagliga :) Lite träningar för kidsen är det förståss. Något roligt som gör att jag håller alla mina tummar, är att jag ska ner till Sthlm imorgon & träffa en kille på Nordea för ett eventuellt uppdrag *tjihooo* Hoppas det blir ett positivt möte så jag får något att göra framöver!
Ingen kusin har vi fått i helgen heller.... de e en liten tjurpropp där inne i sis mage :)

Ha en härlig dag!

  Plutten i systers kök & Erik myser med Moa

  Wille gillar inte flytvästen :) men tjejerna är förväntansfulla!
 Rasmus njuter :)
 Sällskapet!
  Brum brum...
 De e kul å åka båt om man slipper sitta still ;)
 Killarna njuter...
 Man blir trött av att åka båt ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å va mysigt!

Hoppas att vi hinner med en tur i sommar.



Du har blivit utmanad på min blogg. Hoppas att allt är bra och att du får en toppen dag!



Hälsa hem.

Kram från oss!

2009-05-27 @ 08:43:19
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0