E de så här de e?!

... att vara småbarns förälder igen? Skrutt e baaaara sjuk (nästan iallafall). Nu e de magen som krånglar :(

I helgen har det väl inte hänt sådär värst mycket... Såg nr 7 av Johan Falk serien i Fredags (GILLAR).
Upp tidigt i Lördags då sonen spelade hockey - han va riktigt duktig denna match ska tilläggas! Efter det for pappan å jobba & jag o sönerna for till mormor & morfar för att 'se blekfisarna' ;) De hade med sin fiiina presenter från Thailand (TACK) & vi fick se en massa härliga bilder... nä, jag är inte avundsjuk alls!!! Rasmus & Morfar jämförde ställen de vart på, eftersom Rasmus oxo vart där med sin far... Gissa om han ville tillbaka :)  Kvällen var återigen lugn, lite hemgjord pizza & mys.
Söndagen började med ett besök på Drakborgen med syster & familj... OOOJ va Wille & Ecke hade KUL! Vilken succe! Bilder ska jag norpa från Sis när hon väl uppdaterat ;) Så nu längtar vi tills kusin Ecke ska ha sitt kalas där *fniss* Sen lite lunch & stros på Birsta en kortis - de e ju inte alltid man får rå om stora sonen en hel dag... man e ju mest bara till "besvär" nuförtiden *ler*

I Måndags var en helt vanlig arbetsdag *ritar kors i taket*, tog en trevlig lunch tillsammans med Maria... DE gör vi snart om va?! :) Mikaela är hemma hos sin mor & är sjuk (igen hon med) feber & halsont... så vet inte när hon dyker upp här hemma nästa gång. Vi hälsade även på fam Jonssons. Peter hjälpte Mats "att klättra på taket" ;) så jag passade på att få surra lite strunt med terhi & vi bjöds såklart på gott fika!


Igår skulle vi ta lite sovmorgon då Wille skulle på BVC på rutinkoll, men under morgonen så upptäckte vi hans magproblem = eeraid (baklänges). Å INTE så LITE heller... gissa om jag fick tvätta kläder, stolsdyna osv.. JAPP! Så de va bara till o ringa BVC för att avboka & dagis. Pappan fick komma hem när jag skulle på utvecklings samtal med Rasmus, som gick jättebra! Han är en duktig kille, har lätt för sig i skolan oxo. Där fick jag svar på min fråga om att de har så lite läxor... *STOLT MOR* Lite myror i både bralla & mun har han... men läraren säger att han är smart... de gillade mamman starkt :)
Iallafall så bytte jag väl jag en 15 blöjor under dagen igår... det smådroppa hela dagen på stackarn... gissa om lilla rumpan var röd & irriterad :( Framåt kvällen lugnade det ner sig... skönt. Men äta, de vill han inte. Förutom frukt, det går ner ;)

Idag skulle jag vart i Sthlm över dagen, men projektet ville inte ha ner mig (märkligt *S*) så jag är hemma med skrutt idag med. Men idag mår han bättre, lite albinotendens på "poopet", men annars ok. Vill inte gärna äta idag heller... så vi har precis kommit hem från en prommis & banan inköp, för det vill han ha - 'manaam'. Köpte även korv, så ska försöka få i honom det när han vaknar. Wille sover ute i vagnen, skönt om han kan få lite frisk luft!
Ikväll har storkillen match, så jag spenderar aftonen i Kovland :) Har även köpt kusin Eckes julklapp idag, tror mamman blir gladare än sonen *leeer*

Tyvärr
är det nog min tur att "trilla dit" nu :( det betyder att det är ngt smittsamt WillePille haft... jag mår INTE bra & det kom smygandes på eftermiddagen & nu värre :( Jajja!

Imorrn kväll ska vi fira av en kollega på jobbet som pensionerat sig... Trevligt!



Lite bilder:

 Så här kan det sluta när man har "eeraid"

  Man måste sitta NÄRA fiskarna *ler*

 Mormor plocka fram en kulig tågbana

 Så HÄR gott är det med pommes stripes ;)

 Wille raster Lennon... eller vem rastar vem?! :)

 Wille gör lite glass åt Terhi med festis som ingrediens...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0