Feber, snuva & 'kräk'hosta :(

...så har vi det hemma! Inget positivt inlägg blire idag...

I Måndags var jag ju hemma med en riktigt hängig son, på kvällen visade febertermometern 41,5 grader ! Då e man inte så kaxig som mamma - det gör ont i hjärtat att se det käraste man har SÅÅ sjuk...
Packade trots det väskan för en tripp till Sthlm - med lite ångest...

I Tisdags kände även jag av lite host-snuva, men tyckte jag pallade en dag på arbetet med lite värkpiller ;) Va vore livet utan Alvedon????? *skratt* Dumdristigt eller ej, men de funkar! På kvällen mötte jag upp Sofie som var på kurs i storstan så vi tog en middag tillsammans - Trevligt. Sen SOV jag den natten kan jag lova & de behövdes! Wille var liiite piggare, feber höll sig kring 39 strecket "bara"...

Igår var en tung dag på jobbet. Man e inte så kaxig när man är 40 mil hemifrån & känner att kroppstemperaturen stiger :( Man har dessutom en hemresa på ett par timmar att ta sig igenom! Kan säga att jag inte tog av mig ytterjackan på hela resan, höll på att frysa ihjäl (kändes det som). Sov hela flygresan hem...
Peter hade middagen serverad när jag kom hem, så jag var "artig" å smakade iaf ;) Sen kastade jag mig i soffan med dubbla filtar, hoodhuvan på huvudet då jag frös som en gris! Japp, då var det min tur - 39 grader! Wille var även idag lite piggare, men långt ifrån frisk...
Mina föräldrar landade även i Thailand... å jag är inte ALLS avundsjuk ;) Närå!!Hoppas ni får en SUPER semester, de e ni värda!

Idag är jag hemma med Willeplutt & ja, med mig själv å då *ler* Mår för närvarande betydligt bättre än igår, men LÅÅNGT ifrån bra! Ögon & näsa rinner, hostar illa, men magic piller Alvedon gör att jag har "rätt" normal kroppstemp.
Wille sover just nu... har lite feber idag oxo :( Ska nu göra ett litet jobb, medans jag känner att jag fortfarande orkar. Sen ska vi väl vila lite till ;) Oj, de e visst slut på näsdukar, måste fixa!

Hoppas NI är krya!!!


Willes soffläge hela måndagen - lill stackar´n!


Joo, man får äta korv i soffan "i liggläge" när man är såå sjuk...


Så här sött sover sjuklingen i skrivandets stund! *kärlek*


Kommentarer
Postat av: Emma

Huga puga på lillplutten!! Hoppas det är bättre idag!

Kram kram!

2009-11-06 @ 13:04:59
URL: http://eriksmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Lilla vännen. Hoppas att ni mår bättre där hemma. STOR KRAM från oss!

2009-11-09 @ 07:31:48
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0