Knäböj :)

Hej,

Har just kommit hem från högstadiets första föräldramöte... de e då stora sonens klass jag pratar om :)

Igår vart det ett besök hos Kina med familj iaf :) Riktigt trevligt & vi fick supergod mat (som vanligt) :) Kina grillade baconlindad fläskfilé o serverade potatisgratäng till det *mmm* Vi surrade i massor & barnen lekte o va så glada att ses... Speciellt Lea & Rasmus tyckte de va skoj att få träffas!
När jag kom hem hälsade farbro Jens & Malin på .. de va ju fotboll på TV :) Själv va jag lite tråkig tyvärr, städade leksaker som låg överallt, vek tvätt & lade mig rätt tidigit *gäsp*

Idag har vart på ett läkarbesök. Vi har ju en sjukvårdsförsäkring via jobbet som jag nyttjade. Ville få reda på eller få lite tips om vad jag kan göra för mina ömmande knän (sedan flera år tillbaka)... Å som småbarnsmamma sitter man ju mycket på golvet & det är lite svårt när det gör ont i knäna. Fick iaf en diagons = ett långt namn med fyra ord *skratt* men det var iaf ngt krux bakom själva knäskålen, tydligen rätt vanligt bland kvinns i min ålder. Så jag ska få en remiss till sjukgymnast för lite tips på övningar. Har ju inte sådana problem så jag "lider" men det är lite "irri"! Hoppas det kommer hjälpa mig lite nu när jag äntligen tagit mig i kragen å gått till farbro doktorn :) Hade visst lite över-rörliga ben oxo *fniss* Kan de komma från tiden som simmerska tro?! :)
Hämtade Rasmus & for på dagis för att hämta skrutten. Storebror ville se hur det såg ut på dagis & ifall han nån gång hämtar lillebror så kan det ju vara bra att sett stället. Lagade middag & cyklade på förädramöte. Nu går ju Rasmus i 7:an & det är lite nytt när man börjar högstadiet. Lite matnyttigt fick vi reda på o man fick träffa lite nya föräldrar.

Imorrn ska faster Johanna hämta Wille på dagis redan efter lunch & promma hem med farmor. Det TACKAR vi för! Skönt för lillen att få "en kortdag" på dagis! Nästa vecka måste han tyvärr börja halv 7 på morron 2 dagar igen... Men men, så är det när man har 2 karriärslystna föräldrar *ler*

I helgen ska jag hjälpa syster med lite matbestyr till Petters namngivning på Sönda o ja på Sönda är det Alnö som gäller. Jag hoppas att jag även får lite tid till att skrapa farstukvisten.. vi bara MÅSTE ju göra den klar innan snön kommer *suck* Men fick som vanligt höra att herrn i huset skulle jobba lite så vi får väl se om jag hinner lite när lillen sussar en stund. Snälla Johanna ska jobba i kiosken  åt mig & Rasmus far på Lörda för hockeyn = SuperThanx!

Ska du som läser min blogg göra ngt skoj i helgen?! Berätta gärna via en kommentar *ler*
Hej hopp!


Barnen väntar på att få inta goa maten



Jonna & Rasmus käkar glass



Även Wille gillar glass... men de visste vi ju redan



Han norpade även lilla Emmys glass *haha*



Kidsen avslutade med lite Buzz.

 


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej! Oj, här hade jag massor att läsa ikapp mig på :). Roligt med alla fina bilder!!

Kul att träffa Kina och barnen, Lea sa att ni skulle dit och hon längtade jättemycket.



I helgen är det tävling med Vegas igen, eftersom det inte räckte hela vägen i lördags. Dessutom har jag natthelg... puh. Samuel åker på brottartävling så håll tummarna på lördag.



Ha en trevlig helg!

2009-09-17 @ 22:13:27
URL: http://kicki_a.blogtown.se
Postat av: Johanna

Hej hopp!



Tack för senast! :-D



I helgen blir det fixa släp för hela slanten, ska olja och måla. ett varv grundfärg och två varv grå färg. Blir nog bra det. Skönt att äntligen få det klart! Annars blir det kanske lite träning och fylla på jord till våra nya syren och bukettapel buskar. Man har blivit trädgårdsnisse på gamla dar, hehe. Fast ska jag vara ärlig så är sambon den som fixar bäst och mest med det. Svante jobbar hela helgen så jag och Sigge får väl mysa lite i soffan oxå. ;-) Kram kram

2009-09-18 @ 10:35:57
Postat av: viktoria

Nja här händer inte mycket denna helg. Hade tänkt försöka att handla lite kläder till Axel, men annanrs så är det tråååååkigt värre.

2009-09-20 @ 11:40:18
Postat av: Maria

Najs med friskvårdsförsäkring! Ett tips till min arbetsgivare =) Hoppas Wille trivs på dagis! Det verkar Ida göra iallafall, vi får se till att dom ses nåt och får leka. Skandal att det inte blir oftare när man bor så nära!

2009-09-21 @ 21:27:41
URL: http://www.emcvh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0