Det börjar likna ngt...

Hej!

Ja, nu börjar det likna ngt nere i lägan :) Faffen har gjort ett strålande jobb (vilket vi redan visste) & det blir såååå fint! Nu har vi tapeter uppe i flera av rummen, lister & pryttlar är målat, snälla pappsen har dragit om el i ngr av rummen, vi har nytt tak i vardagsrummet osv osv. Nu väntar vi på golvslipning som sker till veckan & snälla Mr Jonsson ska hjälpa oss att kakla om i köket. Vi har stött på ytterligare en grej som måste fixas - att lägga klinker vid ytterdörren, så inte den nyslipade parketten blir förstörd... Vi får väl se vem som kan hjälpa oss lägga den kvm *blink blink* Tack alla involverade i vårt renoverings projekt = Ni är GULD värda!!

I Måndags firade vi farsdag ;) Vi bjöd pappsen på Hockey & Sushi som systeryster är proffs på att tillaga nuförtiden, MUMS! Efter det begav vi oss ut till Timrå för att hejja fram hockeylaget... tyvärr var det inte någon höjdar match :( Så vi fick inte se en vinst vilket vi hoppats på!

I Tisdags fick Wille vara med mormor hela dagen då dagis hade planeringsdag. Han hade haft så roligt med sparkåkning osv :) Tack snälla mamma för hjälpen! Efter jobbet fick jag middag hemma på Radiogatan, Fläskpannkaka = gissa om det var mumsigt!?! Sen packade jag om åt lillskrot & körde upp honom till extrafarmor Mona i Lucksta. Wille fick sova där över natten eftersom dagis fått vattenskada & fröknarna flyttar in i nya tillfälliga lokaler.
När jag kom hem från Lucksta var det bara till att kliva i arbetskläderna... Peter var redan i full gång med att sätta upp taklister & jag röjde undan allt skräp & sopade det värsta dammet. Sonen fick skjuts till hockeyn med sin farfar, det var bra så vi hade bara hämtningen att rätta in oss på kl 21.30 ;) De tränar sååå himla sent (att han orkar)... För att inte tala om mamman *fniss*

Igår fick jag sovmorgon ;) Kl 07:00 ringde klockan & det var skönt. Wille hade återigen haft en bra dag med Mona, faster Sandra & Wilma (deras hund) som han älskar att ge godis ;) Han sov ute i vagnen en hel timme & det var bra att han fick i sig lite frisk luft! Supertack Mona för hjälpen!
Innan jag skulle hämta hem lillskrot tog jag svängen förbi KRauta & inhandlade kakel, klinker & tillbehör... Skysst att skicka mig ensam lixom *fniss* Iaf när jag väl hämtat hem skroten var det bara att vända bilen åt andra hållet för att skjutsa sonen på hockey. Fick lite vila på hemmaplan innan han skulle ha hämtning kl 22.20 *gäsp* 

Idag skulle Wille egentligen vart med mormor igen, men hon har blitt sjuk, undra vem som smittat ;) Krya på dig mor! Jag ringde dagis imorse & frågade om det gick bra att han kom iaf... Å det gjorde det förståss. Wille tyckte det var riktigt spännande att inspektera de nya STORA luftiga lokalerna Willes avdelning ska husera på :) Han får det jättebra där! Ikväll ska väl Peter grejja i lägan & jag måste handla lite mat... kylskåpet ropar på oss ;)

Imorrn börjar sonens hockey cup så jag ska köra ut honom på morgonen & tänkte titta på 1a matchen vid lunchtid :) På kvällen har vi planerat in lite umgänge med Willes gudföräldrar - innan han glömmer bort dem ;) Hoppas vi alla är krya imorrn!

I helgen ska jag jobba på hockeyn hela Lördagen. Wille får vara med pappan. Det var tänkt att Mikaela skulle på simtävling men hon har ont i halsen för sjuttiotolvte ggn !! Så det kanske blir inställt frö hennes del. För på Söndagen var det meningen att Peter skulle åka och kolla på henne & Wille skulle få vara med kusin Ecke ett par timmar över dagen så jag kunde hjälpa till på hockeyn... men nu får vi se hur det hela slutar.

Jag håller iaf tummarna för min son att det ska gå bra för laget :) Håll tummarna ni med!!




Hittade den här bilden i kameran.. undra vem som knäppt den *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0