Stolt mamma över sina killar

Jag är bra stolt över mina söner jag... måste bara få skriva om det idag :)

Rasmus gjorde 2 mål & 1 assist i hockeymatchen i Söndags :) Det bästa av allt var att jag fick se 1 av dem med egna ögon *thihi* Har ju missat alla matcher han lyckats göra mål på annars!! Det var riktigt roligt & han bara klev in & "ÄGDE" som de uttrycker sig... Ett gäng snabba skär, lite fintar & vips så satt den *stolt*

Å Wille han bara pladdrar på... man blir nästan lite trött i öronen ibland. Upprepar allt man säger & det värmer i hjärtat vad den lille lär sig snabbt!

Litet utdrag (så här låter det) ur Willes ordföråd vid 1 år & 8 månaders ålder:
Pyjamas = Jamas
Byxor: Bysker
Tröja = tlöja
Timrå tröja = Timlå töja (vill han ofta ha på sig, tyvärr mormor ;)  )
Vantar = Bantal (vill han inte ha på sig)
Wille = Bille (kommer mer & mer i varje mening som handlar om honom)
Pernilla = Milla
Peter = Pätä
Rasmus = Masmus
Mikaela = Keela
Moster = moste
Erik = Egick eller Ecke
Johanna = Hanna
Petter/bebis = Pette  ;)
Hockey = hocky (Är Rasmus på när han inte är hemma)
Simma = Mimma (är Mikaela på när hon inte är hemma)
Skola = skola (Är ofta syskonen på)
Bajsa = bajsa
Pruppa = puppa (hör vi varje kväll från sängen, man kan ju få uppmärksamhet!!)
Kissa = kissa
Pappa jobbar på taket = pappa jobba take (När pappa inte är hemma)
Gott = Gott (säger han ofta)
Juice = Jos (fick han smak för en helgfrukost *S* & vart stormförtjust)
Banan = Manam (vill han OFTA ha)
Apelsin = Apetin
Kiwi = Kibi
Tack för maten = Tacke maten (säger han nästa jämt nu efter maten)

Dessa ord hör vi ofta, men ska försöka komma på fler roliga ord/meningar han säger :)

Å nu mår han så bra, vilket är det bästa. Dvs han är frisk & äter :) Vet inte om jag törs skriva det *hihi*

Idag ska Wille vara hos mormor en stund tills jag slutat jobbet. Tror jag måste hinna in till stan en sväng först för att shoppa tjejkläder till min svägerskas lille nykläckta knytte *äntligen*

Höres!

När storebror lirar hockey - lirar även lillebror :)



Timrå klubban i högsta hugg!!



Kommentarer
Postat av: Terhi

Tack för igår! Missade bussen men tog taxi istället =)



Fam Jonsson

2010-01-30 @ 11:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0