Fullt ös...

...kan man säga att det vart den sista tiden, men nu lugnar det nog ner sig lite :)

I veckan har det vart fullt fokus på lägan såklart... mellan taxiresorna till Eon arena *fniss* Måste erkänna att de blir liiite skönt när hockeysäsongen lugnar ner sig, för till fotbollen kan ha antigen ta sig själv eller så är det nära! Vi städade även ur det sista så de nya hyresgästerna skulle få flytta in under fredagen enligt deras önskemål.

I Fredags hade vi en hemmakväll med huset fullt av ungar ;) Mikaela hade 2 kompisar som sov över & det var en massa bus på loftet! Eftersom Rasmus är hos mig en vecka till så var även han med på tjejbuset! Kul å se att dem har roligt ihop, de ses ju så sällan numera - plastsyskonen!

I Lördags vaknade vi till en mindre trevlig upptäckt - Bergvärmen hade gått sönder igen :( Ringer försäkringsbolagets journr för att få reda på vad vi ska göra... Blir kopplad till en firma som egentligen inte har ngt med begvärme att göra, men killen va så skysst så han tog med en kamrat & de svängde förbi oss och kikade. De höll på länge innan den "gick igång" Å inte vet man vad felet var heller?! *märkligt* Jajja, nu går den & vi håller tummarna att det bara var den enorma kylan som var orsaken. Killen va skysst med prislappen oxo, en human ersättning med andra ord ;)

Efter detta tumult packade vi pickuppen & for på tippen med ett lass. Alla barn ställde upp som barnvakt till Wille *så snällt av dem*. Skyndade hem för att hinna lasta nästa omgång & naturligtvis kör vi fast vid garageuppfarten :( I det läget var Mr beredd å sälja HUS-H*L*ETE ;) Tur man är en pedagogisk sambo! Efter lite puttning så kom vi lös & skyndade ut på tippen igen, men kom 1 minut försent, typiskt! Jajja, skräpet fick snällt ligga kvar på flaket & vänta tills vi kommer iväg nästa ggn. Vid det laget var barnen med alla sina kompisar på bio, kul att de umgås både tjejer & killar tillsammans.

I Söndags tog vi en sväng på Birsta för byxinköp till fröken. Sen for Wille & jag till fam Andermyr/Nybergs för att gratulera lilla Alva som fyllde år i Januari *fniss* Alva & Samuel lekte med Wille & han hade så kul! Peter hämtade oss & jag for vidare till Eon Arena för att sitta i speakerbåset under Rasmus match... som inte gick nå vidare ;)

Igår for vi till Farmor för att gratulera henne på födelsedagen! Vi blev bjuden på både go-middag & tårta! Jag skyndade vidare till Grönviken för lite Gangstar-klädparty. Stannade kvar sent på kvällen & Jenny o jag surrade på som bara den! De e inte så ofta vi ses nuförtiden, så det var riktigt trevligt ;)

Inatt var Wille jätte hostig (lät nästan som krupp) & trodde det skulle bli VAB idag... men han är rätt pigg mellan de otäcka host atackerna, så vi prövade dagis & än har de inte ringt ;)
 
Ikväll ska jag putsa på Wille barnvagn då en spekulant ska komma & kika på den imorrn, då bör den ju vara ren åtminstone ;) Kanske gör vi ett nytt försök & hälsar på tippen...

Imorrn kommer kanske syster med söner på besök... pojkarna måste få träffas!!! Å har jag tur har hon även med sig lite sushi :)


Have a nice day!


Jag bara SKA komma in till brorsan... å jag lyckas rätt ofta numera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0