70 mil på en dá & trädgårdsfest

...har jag minsann hunnit med i helgen *ler*

I Fredags hade vi trädgårdsfest hemma hos mig med mitt jobb :) Å om vi hade tur med vädret!!! Strålande solsken & 16 grader, perfekt för en kväll ute i det fria. Vi startade kl 18 med att skåla i champagne, därefter körde vi igång med lite aktivteter iform av luftgevärsskytte, slangbella, blåsrör, Quiz om Haga & avslutningsvis en musiktävling! Vi hade beställt smaskig sommar buffe till middag & avslutade med kladdkaka o avéc :) Sen fortsatte kvällen framåt en 01-tiden med sång, musik & en massa skratt!! Vissa gick vidare på krogen medans jag fastnade hemma med att stå å surra med ngr Indier som deltog & var MKT nöjda över kvällen!!

Lördagen startade tidigt... Wille vaknade 07 & då kunde jag inte somna om *suck* Kl 10 var vi dagis för att fixa & grejja på gården *gäsp* Men fint det blev där!! Efter det höll jag på ngr timmar med städning i trädgårn *Skratt* & fortsatte fejja med altanen! På kvällen upptäckte vi att lilla hjärtat i familjen hade feber (oväntat vá?!) så det blidde till å ringa & ordna barnvakt inför Söndagens dagsresa till Sthlm. Terhi erbjöd sig att ställa upp (tack för det) men det slutade med att mormor & morfar o Linnea & Linus passade Wille! SUPER TACK till er!!

På Söndagmorgon lämnade vi Wille hos mormor & morfar (som vart på 60års galej kvällen innan) *fniss* kl 08 för att köra till Sigtuna över dagen på dop. Det är Peters systers dotter, lilla Thea som skulle få sitt namn! Efter ett stop på Arlanda stad inköp av finare kläder till "stora fröken" så kom vi fram i god tid.
Dopet var jättefint & tösen skötte sig galant, hon somnade i min famn en liten stund innan ceremonin :) Efter dopet åt vi middag på en mysig restaurang vid vattnet & fick avnjuta en underbar buffé!! Iaf enligt mitt tycke, det var mycket annorlunda kombinationer & smaker som JAG älskar... men frågar ni Peter så får ni ett annat svar *ler* Efter detta återvände vi till hemmet igen. Runt en 22.30 var vi på Norrländs mark!

Igår var det VAB som stod på mitt schema... Lillen har fortfarande liiite feber, ligger runt 38 men är himla hostig & snorig, han satt mest framför TV:n o tog det lugnt igår. Efter Peters jobb for vi till Birsta & köpte Mikaelas födelsedagspresent. Vi bestämde att hon skulle få den lite i förskott - en ny cykel :) Nu var det inte riktigt den modellen hon ville ha, så det blir väl byte i eftermiddag. Våra bortskämda små ongar ;)

Idag VABBAR jag igen med en lite piggare skrot, men fortfarade har han feber... Vid lunch tog jag en prom med vagnen, så han fick lite frisk luft & naturligtvis blidde det ett stop i vår underbara barnbutik PirumParum som finns här i Haga *ler* Idag har Wille lekt lite på sitt rum iaf :) Hoppas att nån av oss kan få gå ner i fortsätta med altanen i eftermiddag... Skulle egentligen vart med på Vårruset idag, men eftersom jag vart hemma o vabbat så känns det fel att ordna barnvakt för det... Så jag står över!

Imorrn lutar det åt att det är jag som är hemma med Skrot igen... Så länge jag inte har 'ett uppdrag' så känns det synd att Peter ska vara hemma. Skulle även vart med på ett möte med jobbet, men det har jag också avbokat... sånt är livet!


Lite bilder från helgen:


Trädgårdsparty:
   
  
  


Så här snäll var jag i "en liten stund iaf" på städdagen på dagis...
 


Tar mig en "nap" i mina snygga arbetsbyxor *ler*
 



Theas dop:
    
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0