Grillning & Majbrasa

Morrn!

Igår vart en liten shopping & gårdspyssel dag. Men före det storstädade jag dataskrubben & rensade en massa trams. Fick även igång skrivaren... som inte fungerat på ett tag!
Efter lunch for jag till Birsta & köpte postlådan samt cykellåset till Mikaela. När man väl är där ute så blir det lätt att man shoppar en massa annat - vilket jag gjorde :) Inget speciellt kul, men lite nyttoprodukter. Efter det skjutsade jag Mikaela till en kompis & for hem för att möta upp gubben. Vi skulle hämta lite sten för att fylla upp under altanen. Tyvärr vågade inte traktorn släppa stenarna på släpvagnen så vi fick handplocka, vilket jag helst hade undvikt... men det blidde ett litet lass iaf... vi får hämta mer till veckan!

Peter mutatde därefter sonen med att bjuda honom på biljetten till Dragons final om han murade upp stenarna... o kors i taket så hann han med allt igår kväll - Duktigt jobbat Rasse :) Peter städade båten & jag krattade.... men inte kom det nån bebbe trots att jag återigen ansträngt mig *ler* Kanske slår jag Rasses rekord?!

Idag ska jag o sonen först åka på stan för att göra lite ärenden & titta på cykel till Rasmus... Senare på eftermiddagen far vi till Oxsta för att fira Valborg. Vi börjar med lite grillning hos Kimmen & sen besöker vi brasan där de brukar arrangera lotteri & lite annat skoj! Ska bli mysigt! Ungarna har önskat smällare så vi lär ävl behöva köpa med oss lite sånt också.

Hoppas ni också får en bra valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0