Påsklov & skoteråkning

Halloj!

Vad hände i Påsk för vår del då? Jo vi hade vi lite inplanerat & lite icke-planerat.

Skärtorsdag  hade vi bjudit hem fam Jonsson på middag. Vi hade en himla trevlig kväll som blev sen som vanligt när vi umgås... men vi kom fram till att vi måste ju ha himla trevligt iaf  som står ut me varann så länge *ler* Fröken Linn blev kvar över natten... oväntat!

Långfredag  var ganska lugn, en sväng på Bauhaus & det tog ju sin lilla tid ;) Kvällen spenderade vi bara på hemma plan & vi nattade tidigt....

Påskafton  for vi till Segersjön för att åka skoter & grilla lite med vänner. Det var en mysig dag & ungarna blev kaxigare & kaxigare för varje tur... men iom att vi var på en sjö där det inte är särskilt svår terräng så gick det så bra för dem! Vi blev även bjuden på gott fika hos Kimmen & Juddes föräldrar i deras mysiga stuga. Kvällen avslutade vi tillsammans med fam Hallin med en gemensam middag & en massa surr! Tackar för en trevlig kväll!

Påskdagen  var vi också i Oxsta, men ngt tidigare på fm. Vi åkte skoter, grillade, jag pimplade & det anglades men utan napp. Jag tror inte de finns nån fisk i den sjön ;)  Eftersom min svägerska fyller 18 år idag så var vi bjuden på middag hemma hos fam Olsson! Grattis Johanna i efterskott (och Cilla)!

Annandag påsk tog vi en sväng på Birsta. Sonen var hemma med en kompis & Mikaela gick på Birsta med en kompis. Peter & jag for först på Barnens Hus för att hämta ut den nya vagnen & kollade även läget ang. sängen... men den kommer inte förrän vecka 14. Sen går vi en sväng på Birsta & hittade lite kläder till fröken "mode drottning" *skratt* Jo 9-åringen menar jag. Grattis på födelsedagen Jenny & Johanna!

Påsklovet  satt jag hemma & jobbade så jag kunde köra barnen om de vill aktivera sig... Så det var barn här, jag körde dem till kompisar, badhus, drakborg etc... Tror de hade ngr bra dagar "bara på hemmaplan" iaf.

Fredagen  tog vi en tripp upp till paradisbadet över dagen. Å såå härligt det var att simma... att känna sig så tyngdlös & lätt :) Varför har jag inte gjort detta tidigare?! Efter ett par timmar där med badning & rutchkane åkning så åkte vi till min kusin på en fika. Vill passa på att hälsa att vi tänker på dig/er & tiden läker alla sår...

Tyvärr via en olyckshändelse så lämnade mina kusiners pappa dem alldelses för tidigt. Så det var skönt att få träffa dem, prata & ge dem en kram i all sorg de nu går igenom!

I veckan som varit har det ju även vart Hockey Semifinal & TV apparaterna belamrade ;) Hejja Timrå!

I Lördags var vi först tvungen att shoppa lite presenter & vi var även på födelsedagskalas hos Rickard & Carro då Jonna fyllde hela 6 år - GRATTIS! Uj va tiden går!  Vi fick även äran att vara hundvakt över natten till bästa Spike :)
På kvällen kom Peters syster från Gotland & blivande man på besök. Vi tillagade en god potatisgratäng med en tjälknöl som svärmor hade med till middag. Efter lite dessert & en massa prat o lite planering inför det kommande bröllopet så slutade kvällen framåt en 23-tiden. Cilla & Gabbe tyckte Spike var så mysig & ville ta han med... men tror inte matte & husse skulle bli så glad då!

I Söndags tvättade Peter bilen & jag städade & fejjade hemma. På eftermiddagen gick Peter & barnen på O´learys för att träffa Cilla & se fotboll. Själv tog jag mig en sväng ut till Grönviken för att gratulera Jenny som fyllde år när hon var i fjällen. Å vilket härligt väder vi hade & varmt å skönt på altanen när vi fikade. På kvällen kom även syster & svåger förbi med vår Bob marley tavla som Jon spänt upp på ram åt oss. Det var jättebra! Tack o bock!

 Stolt kusin med lille Erik nu 3 månader!

Igår Måndag var det både Allsvensk premiär för Gifflarna & match mellan Timrå - HV... svårt väl för familjen, men det slutade med fotboll... Tyvärr måste jag säga, för det var ingen vidare match för Giffarnas del... Men Henke Larsson var bra så de va kul å se :)

Här kommer lite bilder från Påsken bla (klicka på dem för att förstora)...

 
Barnen testar Peters "räser"  :)


Lite grillning


Peter in action


Grabbarna med kids drar iväg en sväng...

Kommer även lägga in lite bilder från Vemdalsresan senare..


Ha en underbar kväll gott folk!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej!

Jag gillar den här mycket bättre! Superfint!

Hörru,det ärnån som missunnar mig nåpt,jag har fått den där näbben ( som inte syntes du vet ;-) ) igen. Värsta munsåret... typiskt när jag ville vara lite fin på lördag.

Ha det bra så ses vi...snart!

2008-04-02 @ 11:38:37
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0