Värme & rekord

Hejsan!

I Fredags kväll åkte jag ner till Sporthallen & kikade på Norrländska mästerskapen i Simning. Så roligt att träffa mina gamla adepter & så klart flera gamla simkamrater från förr som arbetar som tränare & ngr som kom för att titta på denna happening i stan :) Fick även många kommentarer typ: "Nämen, de visste vi inte" & så klart - "Hur länge är det kvar" :) Fick även veta att det är SM i Masters framöver hösten & att det är ett gäng som tränar flitigt i Njr & några gamla simpolare var sugen på att ta tag i våra kroppar & köra igång (samt inspirera kamrater som bor på andra orter)... så vi får se framåt sommaren om detta är ngt jag hoppar på :)

Jag fick vara med om ngt stort i fredags, som normalt inte händer på ett "NM"... Vår fantastiska 16-åriga Hanna slog Nytt Svenskt Junior Rekord ! Denn talang som vart på EM, VM osv.... Gör denna bravad inför hemmapubliken på ett NM = SÅ KUL!!! Sonen var med en kamrat på Basket så han såg man inte mycket av denna afton :) Ni som har yngre barn - lugn "You´ll be there" när du knappt ser röken av dom :)

I Lördags var man uppe med tuppen kl 06.30 för att fixa gröt till sonen & bilfärd till Timrå för Match i fotboll. Grabbarna var MYCKET duktiga med tanke på att de inte spelat ihop så särskilt många träningar denna vinter. Det slutade iaf 1-1 mot IFK Timrå! Bra jobbat vännen :) Sen skulle han med kompisar på Drakborgen så jag for ner på simhallen & kikade på försökspasset. Det blidde lunch ute hos Hasse & Ullis då det har lite problem med nya altanen som Peter hjälpt till med så han kikade lite på vad man kan göra åt saken. Efter lite kaffe-rep körde jag in Hasse & Peter till badet. Själv for jag hem först för att äta "mellanmål" & SNÄLLA SYSTER hade lämnat lite hemgjord Sushi i kylen som jag var tvungen att smaska i mig :) MUMS & TACK EMMA! Därefter for jag ner till badet jag med för att kika på finalerna som bjöd på många bra resultat & lagkappen för killarna slutade i en trippel, dvs vi tog både 1:a, 2:a & 3:e plats = Överlägsna i Norrland! Kvällen slutade med soffläge & snabbmat i form av pizza & kebabrulle till mig.

I dag har jag städat badrummet, tvättat, vikt tvätt & ska städa av lgh också. Sen blir det en sväng ner till "mitt gamla hem" igen för att se sista finalpasset. Måste berätta att gubben skött sig bra som fuktionär för första ggn :) Rasmus är med en kompis idag & nyss gick de ut i snö/regn vädret för att studsa studsmatta *skratt* Snacka dyngsura när de kommer in ;)

Ha en skön Söndag vänner!


Kommentarer
Postat av: Systryster!

Hola!
Ja varsågod, kul att det smakade!
Ska hälsa Thomas O
madde det!

Ni får höra av er om ni behöver hjälp med att sätta in stolen men det var väldigt enkelt..
Nu sitter jag med en väldigt trött kille i famnen, tänkte göra egna hamburgare men tji fick jag ;) ..

Höres Kram!

2008-04-13 @ 18:36:12
URL: http://eriksmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0