Sommarvärme o blåst

Halloj!

Vilken värmebölja vi hade förra veckan & nu kalla hårda vindar....

I Onsdags var jag först ut till syster & Erik, hade med mig Sushi som vi smaskade i oss till lunch. Efter det for vi till tranviken. Erik stormtrivdes i havet & vi tittade på. Så nu har Wille vart på sin första badstrand :)

 

I Torsdags hängde jag med syster & ett gäng mammor till Sporthallsbadet. Barnen badade & hade så mysigt i poolen... WIlle fick återigen titta på :) När hans öroninflammation läkt ut & vi avslutat penicillinkuren kanske han kan få prova på att doppa sig om det blir väder. På eftermiddagen tog sambon & jag en fika på stan på det nya barista fiket. Vi köpte även en barnkista på Livning för lite av alla dop pengar Wille fick. Den är sååå fin :)

    Skön sovställning :)

I Fredags for jag först till Bergeforsen för att titta på när Rasmus spelade fotboll. Det var Mittnorden cup. Efter det strosade jag på Birsta ett tag. På eftermiddagen grejjade vi lite hemma innan vi for till Fagervik för att återigen kika på Rasmus. Mormor & morfar kom också för att hejja på honom.

 

I Lördags for jag först till Fagervik för att återigen se Rasmus spela - de vann över ett utlänskt lag & gick vidare till kvartsfinal :) Efter det storstädade jag hemma & Peter städade garaget. Vi fejjade även ute i trädgården... På kvällen grillade vi kyckling & satt ute på altanen & åt middag, mysigt.

I Söndags var det ju dåligt väder så det blidde en dag på Birsta. Vi köpte bla en resesäng till Wille & hyrde film som vi såg på kvällen.

I Måndags for jag till stugan med systrarna, mamma, Erik & Wille. Vi skulle ha en heldag bara famijen tänkte vi. Var sååå himla mysigt. När pappa kom efter jobbet tog vi barnvagnarna & gick till Skatan för att äta middag. Vi slog på stort & åt 3-rätters, skrattade & hade jättetrevligt :) Mamma & pappa bjöd oss på kalaset, TACK så jättemycket! Det var mycket mumsigt & jag kan varmt rekommendera er som inte vart där att göra ett besök :) Vi prommenerade tillbaka & dukade upp mer godsaker som Emma & jag handlat med oss. Spelade Retro tills det var dags att bädda upp i lilla stugan där vi skulle trängas allihop med bebisar o allt :)

     

I Tisdags vaknade vi upp till solsken... men det blåste kallt. Vi systrar tog igen barnvagnarna för en prommis till Skatan, men denna gång för att besöka rökeriet & bulla upp inför lite fisklunch. Det är ca 3 km till Skatan från mina föräldrars sommarstuga så på 1 dygn har jag prommenerat 12 km med barnvagn *ler*
Efter den goda fisklunchen skulle vi besöka lite småbutiker där ute tänkte vi... men de hade inte öppet :( Så jag for hemmåt stan igen. Tack familjen för 2 supermysiga dagar!



I dag har jag lunchat på Tant Anci & Fröken Sara med Cissi, trevligt att ses sådär spontant över en lunch. Vi bestämde att nästa gång blir det hemma hos någon av oss istället. Efter det strosade jag lite på stan & köpte en mjukglass som färdvirke på hemvägen :) Wille har duschat med mig ikväll & de e så skönt tycker han :) Nu kom Peter hem efter en senkväll med jobb & de har gått ålagt sig så det är väl dags för mig med att göra dem sällskap.

I morrn tänkte jag grejja lite på gården & på Fredag ska Wille sova hos mormor & morfar själv för första gången då vi ska på våra grannars bröllop, ska bli så trevligt. Vad som händer resten av helgen får vi väl se!

 Jag kan lipa :)

Ha en underbar kväll vänner!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tack själv för ett par SUPERMYSIGA dagar! Så himla härligt att få rå om "originalfamiljen" i ett par dagar!

Pussa på lillprinsen!!

Kram

2008-08-06 @ 23:23:29
URL: http://eriksmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Lämnar lite fotspår efter mig bara :)

2008-08-07 @ 12:05:35
URL: http://emmacandell.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Vad tyckte ni om filmen? :) Den var väl så där om jag får säga. Slutet var bra. Jo tack det är bara bra. Hur är det med er?



Kramar från Stockholm

2008-08-15 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0