Bad & Mat premiär

Hello there!

2 premiärer denna vecka har Wille hunnit med :)

I Tisdags for vi hem till Radiogatan för att gratulera mamsen! Hon har fyllt år under deras semstervecka på Mallis. Så Emma & jag var i Måndags på stan för att inhandla presenten från oss 3 systrar. Det blidde ett presentkort på SPA dit vi tänkte ta mamma i höst. Till det fick hon lite skönhetsprodukter från The BodyShop vilket vi hoppas hon uppskattade :)

  

I Onsdags hade vi en hemmadag hela dagen i regnrusket... SÅ jag passade på att introducera mat till Wille. Har kokat & passerat potatis & pasternacka som han fick en tesked smakportion av... å gissa om det var spännande & gott :) Lite svårt att veta hur man skulle göra med skeden, men det lilla som kom in i munnen var SÅ mumsigt :)
På kvällen gick jag ner i garaget för att måla brädor. Farfar Calle & morfar Janne har vart här & hjälpt oss med bron vi vill få klar & för att färdigställa måste mer brädor målas & det är min lott :)

I dag har vi vart aktiva :) Först var Wille & jag ner på Kulturmagasinet på "Babybok Prat". Man pratar ramsor, läser böcker & sjunger med barnen. Tyvärr var det många sjuka så det var bara 3 små killar denna gång. Wille fick återigen smaka lite puré & det var lika gott ;) Han blev nästan lite arg när det var slut *ler*
Efter det hämtade vi upp brorsan Rasmus på skolan & for till Alnöbadet. Storsyrran hade inte lust att hänga med - kanske lite less på klorerat vatten?! ;) Väl där badade vi i över 2 timmar med kusin Erik... Båda killarna fick testa att dyka - eftersom jag gick på babysim med Rasmus så minns jag tipsen på hur man ska göra & det var väl sisådär kul, men att BADA var fantastiskt roligt! Och Rasmus var SÅ duktig att hjälpa till & leka med grabbarna :) De här ska vi göra igen snart... Wille var såå trött  att han nästan somna innan jag hann klä på honom efteråt *skratt*
Ikväll har även morfar vart här & kopplat in lite belysning på bron - så nu ser man vart man går ;) Då e de bara snickar´n kvar & den där plåtslagarn - som lyser med sin frånvaro - Märkligt?! *hehehe*

Babyprat - Lite jobbigt att sitta upp, så Wille vilar lite ;)
 

Lite bilder från Alnöbadet idag:
        



Imorrn ska jag luncha med mina tjej-kollegor på Cap & de ska bli så kul å träffa dem :) I helgen ska vi på middag till familjen Jonssons & kanske grejja lite på bron?! Vi få välan se.

Ha en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilken superduktig storebror han är Rasmus!

Det ser skönt ut i vattnet, bra att börja i tid!

Ses på måndag!

2008-10-04 @ 21:13:56
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0