1a tanden på väg :)

Hello!

Japp, Wille har fått en tand, inte ens 5 månader gammal *ler* För övrigt, tiden flyger... Ska se om jag minns vad som hänt sedan sist...

Förra helgen var vi bla på middag hos fam. Jonsson. En mycket trevlig kväll & de har en ny familjemedlem som visade sig vara värsta standup-komikern *ler* Therese kille underhöll oss gamlingar in på småtimmarna! Lennon stod även för lite modevisning *skratt* Tack för en lyckad kväll, som vanligt!
  

I Måndags var Wille med i en artikel i Dagbladet & jag tycker han skötte sig som modell *ler* Jag lunchade även med en gammal kollega sedan bank-tiden. Vi smaskade i oss Sushi & det var SÅ gott! 
På kvällen var det fikadags med Kickan alias Kitty *ler* & Jempa, vi hade en mycket trevlig kväll på Baristan - tack tjejer!
Wille provar tant Jennys "bling-bling"... de va ju så snyggt tyckte han :)
 

I Tisdags kom kära mor/mormor för att hjälpa mig i trädgården. Vi tog rätt på alla blommor, planterade om & gjorde SÅÅ fint :) En lite bit på väg inför kommande sommar! TACK snälla mamma  - Love You :) Förevigade även lite bilder på Wille när han försöker lära sig hur man äter med sked :) På kvällen fick Wille följa med mormor hem så jag kunde städa ur båten... vi har ju den stora hemma på gården oxo & den ska fixas inför vintern.


I Onsdags var det babysång dags. Ett kort besök hos fam Bergman hann vi oxo med, gosade lite med både Spike & Ecke-Pecke! Får även lov att gratulera svågern Patrik på hans födelsedag :) Denna kväll kände jag det jag misstänkt länge - Wille har fått sin första tand :) GullePlutten!!!
Erik smakar på Spikens päls - Blääh *ler*
  

I Torsdags var vi Babybokprat, var även barnvakt till Erik eftersom jag skulle på party hemma hos syster på kvällen så ville hon få lite tid att städa & grejja. Det var lite jobbigt faktiskt... Erik kryper & ställer sig hela tiden & vi har inte dirket barnvänligt hemma än... dessutom tyckte han inte om Peter när han pratade, då ville ha få tröst hos moster *ler* Lill-plutten!

I Fredags var jag på VC med Wille då jag var orolig att han fått öroninflammation igen... men det var inget - SÅÅ skönt å höra! På kvällen kom min kusin Peder, Catarina, Zaga, min moster Anette, mor & far på middag. Mycket trevligt att få träffa släkten, speciellt moster som bor nere i Skövde & man inte träffar så ofta!
  

I Lördags for jag med sonen & ett gäng kompisar på Drakborgen - hade laddat upp med tidningar att fördriva tiden med. Wille var hemma med pappsen då farfar, Mona, farbror & faster kom & hälsa på. Peter fick även hjälp att bygga lite på bron - Tusen tack Calle! Nu e de snart bara den där plåtslagarns jobb kvar *ler*  Rasmus sov över hos moster Emma för de skulle baka bullar & mysa!
På kvällen var vi bjuden på middag hos Kimmen & Marlene - mycket trevligt! Vi fick fantastiskt god mat & en supersmarrig efterätt :) De hade verkligen lyckats i köket... kl blidde över 1 innan vi for hem. Tack för en jättetrevlig kväll vänner! Snälla Johanna ställde upp som chaufför oxo :) THANKS!
Spana in gudfar Kimmens första "snopp-blöj-byte" *ler* De skötte sig galant båda 2!
   

Igår var en hemmafixardag! Vi grejjade ute på tomten hela dagen. Bla har vi en fin plats för soptunnorna & ny brevlåda :)
Wille passade på att bada med pappsen på kvällen!


Idag ska jag grejja lite hemma, göra lite ärenden, hämta Mikaela på skolan, köra sonen på fotbollsavslutning... funderar på att stanna med honom så Wille får bada. De ska nämligen vara på Timrå badet.

Resten av veckan blir lite målning av brädor till bron, babysång, fika med gamla mammor, en heldag på jobbet, å skjutsning av ungar till träningar ;) Vad ska ni göra?

På fredag är nog Wille & jag solo hemma då pappan ska till Vemdalen med Kimmen - någon som vill ha sällskap?! *ler*

Kramis på er!

Kommentarer
Postat av: johanna

jomen du vet ju att jag kan bara jag vill ;) dessutom, jag kunde ju itne direkt låta er gå hem därifrån :) är ju en bit så att säga ;) aarå! ska ringa till emma idag :) hihi!

2008-10-13 @ 13:24:11
URL: http://emmajohannaolsson.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Sicken söt liten tandsing min lilla prins har fått! Puss på honom från moster!!

Kramen!

2008-10-13 @ 18:57:11
URL: http://eriksmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härliga bilder på lillgubben!! :) Fast bilden på flodhästen var inte lika rolig. ;-)Wille ser ju ut att trivas alldeles förträffligt bra med lite bling bling. :-D

90 kg nu och still going up! ;-) He he he. Hoppas kunna spränga 100! ;-)

2008-10-16 @ 10:34:10
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0