Fotboll å simning

Hejsan!

Ja då har vi vart på simtävling & fotbollscup... Å WIlle kan nu rulla över på mage själv också *stolt mamma* Att rulla från mage till rygg har han kunnat sedan en månad tillbaka ungefär... så lägger man honom på filten & tittar några minuter senare så kan han hipp som happ ligga utanför filten då han nu kan förflytta sig :) Skojjigt!

I Fredags fyllde min vän Leila år - Jag säger GRATTIS i efterskott!!!

I Lördags var jag, Wille & Rasmus på sporthallen för att kika på syrran Mikaela när hon tävlade. Hon kammade hem totalt 7 medaljer totalt under helgen ;) Gissa om hon var stolt *ler* Pappa Peter hade den stora äran att vara funktionär denna helg!

Wille premiärbadade i bassäng för första ggn. Plasken på sporthallen var det som gällde.. Å OJ va det var mysigt att bada tyckte lille Wille!

I Söndags var jag, Wille, kusin Erik & Emma i Essvik för att titta på brorsan Rasmus när han spelade fotboll. Det var en kall blåsig dag så vi hade klätt oss rejält. Brorsans lag tog sig till B-slutspel & semifinal, där de tyvärr åkte ut. Det var en lång dag utomhus så vi var rätt trötta allihop på kvällen.

I dag var Wille & jag med i SundsvallsTidning, en artikel om babysång - kolla in:

Emma & jag har även vart på stan & gjort lite ärenden... På eftermiddagen tog vi även upp båten *snyft* för nu är säsongen slut får i år... så nu har vi 2 boat´s på gården :)

Imorrn ska först Wille & jag gå ut på prommis med Ulrica & Nike, sen tar vi oss en sväng på kyrkis. Hoppas lilleman är lugn på eftermiddagen så jag kan klättra upp i båten & börja städa ur lite smått. På kvällen kanske vi ska till Mormor Mona som fyllt år under deras Mallorca semester :)

Resten av veckan blir det väl babysång & babyprat (ramsor) med Leon, vi tänkte även åka & bada med kusin Erik... så denna vecka kommer nog gå undan den med :)

Vad ska ni göra ?!

Ha en bra kväll!

Härliga väder :)

Oj va jag är en upptagen mamma ;)

Tyvärr har sajten blitt lidande så får väl sammanfatta vad som hänt de senaste 2 veckorna & lägga ut lite bilder :)

Vi har åkt mera båt (såå mysigt!), vart på middag i skottsund, Wille & jag går på mamma-fika med bla Smilla & Leon, Leon & Wille älskar även den babysång vi går på PS på Måndag gär ST ett reportage i tidningen, så håll utkik efter WilleMan då :)tagit långprommis med granntjejerna Nike & Ida, vi går även på Kyrkis med Nike & kusin Erik, vi har vart barnvakt åt kusin Erik, hälsat på morfar & mormor som för övrigt fyllde år igår:
STORT GRATTIS MAMMA!!! De njuter för närvarande på en beach på Mallis tror jag :)

Vi har såklart vart hos farmor & faffen oxå då faffen vart utomlands o jobbat ett tag så ville de ju ses :) Farfar har också vart här & hälsat på & extrafarmor har vart barnvakt då jag & systeryster var & såg MammaMia = VILKEN bra film! Ni som inte sett den bara MÅSTE gå å se den :) TACK för hjälpen Mona!

Vi har kika på lillasyster Néa när hon gick modell på en modevisning :) Hon var superduktig.. men så har hon ju liiite (bara lite) annorlunda figur än henner 2 systrar *leeer* Jag har gått på föräldramöten på skolan & fotbollen, stora sonen ska även byta hockeylag så snart kör det igång med den typen av träning... Pappa Peter & Wille har vart solo ngr kvällar då jag vart borta... jo, stora syster Mikaela har vart hemma å. Peter hjälper syster & svåger med taket så där har vi vart lite oxo.. Hmm, va har vi mer gjort?! Säkert massor men kommer inte riktigt ihåg just nu :) Jo jag har vart lite huslig, bakat lite med alla äpplen vi har på gården & gjorde äppelkräm (som bara jag tyckte om *fniss* Målat lite brädor till vår bro som farfar Calle ska komma & hjälpa oss med. Kusin Peder & Catarina har även vart & hälsat på oss, mycket trevligt!

I helgen ska Mikaela tävla & Peter vara funktionär, så tänkte väl hinna dit & kika lite... Rasmus ska på fotbollscup så vi kommer hänga i Kvissleby hela Söndag... Ska även på tippen med lite skrot som finns på gården & de är tyvärr dags att ta upp båten.. som går SÅÅ bra nu med nytt fint & dyrt ;) drev! GammelBettan (båten) är för övrigt ute på annons nu... får se om någon nappar annars väntar vi till våren med att ev göra oss av med henne.

Nä - här få ni se lite bilder på lillskrutten mfl :)

Kram & ha det bäst gott folk!

Tiden rusar...

HEEEJ CYBERN :)

Long time no see... ska försöka sammanfatta tiden som varit & avslutar med lite bilder längst ner.

Semester & bröllop på Gotland:
Tyvärr var det inte kingväder som vi hoppats på :( eftersom vi tänkte ligga på beachen någon dag å ha det bra. Vi började vår semester med ett besök på Grönan i Sthlm & träffade Peters syster, sambo & lillebror. Kul å ses då det inte blir så ofta... Väl framme i Visby så hade vi iaf en dag med hyfsat väder så vi gick på Kneippbyn... Kidsen badade & vi besökte sommarland. Vi hann med lite shopping på stan i de mysiga små butiker som finns innanför murarna... Ni som EJ ännu besökt denna fantastiska ö bara MÅSTE ta er dit :) Vi hade även en sightseeingdag till Fårö & Raukarna. Lillasyster Linneá var med & fick se dessa vackra skapelser för första ggn.
Vi blev även bjuden på middag på svågerns mysiga krog... Peters familj var också nere hela denna vecka så det var en trevlig familjekväll på Masters.
Eftersom det inte blidde så mycket sol o bad så skickade vi barnen på BodaBorg en dag & DE var en hit :) Jättekul tyckte dom!

Fredagen var det först stadsvandring, besök på lokat bryggeri & middag på golfklubb vid havet. Jättetrevligt! Linnea var hemma med alla 3 barnen den kvällen... Tack stumpan!

Lördagen - gifte de sig inför 135 gäster i en jättemysig ruin där även bröllopsfesten var i närliggande trädgård & festlokal. Cecilia & Gabriel var mycket tjusiga! Mikaela även så som agerade brudnäbb... Vigseln innehöll diverse olika tal, sång & musikuppträdanden.. säger bara MYCKERT VACKERT!
Efter vigseln sjöng & skålade vi med brudparet med champagne... kan tillägga att det blev MYCKET champagne under både Fredag & Söndag ;) Denna dryck är en av brudparets favoritdryck!
Förrätt: Champagne, ostron, pilgrimsmussla, havskräfta, tigerräka, bläckfisk mm o en massa tillbehör... Yummie!
Huvudrätt: Grillad vaktel, fasan, lamm, tonfisk, chorizo m gott tillbehör & ett fantastiskt gott rött vin.
Dessert: Glass från lokal leverantör & ett smaskgt dessertvin, samt en mycket god bröllopstårta, kaffe & avéc.
Under middagen höll jag även ett litet tal till brudparet... då Peter inte riktigt är "den typen" ;)
Sedan var det dans till liveband & avslutningsvis underhöll en discjockey in på småtimmarna. Det var en himla trevlig dag/kväll/natt. Linnea tog hem barnen på kvällen så Peter o jag kunde fortsätta roa oss :)

Söndagen
var det brunch & paketöppning på Kneippbyn. Vissa av gästerna som knappt gått o lagt sig körde igång igen då det även var lite fest denna kväll... men deee orkade inte vi småbarnsföräldrar med *ler* då vi skulle upp i ottan för att resa hem på Måndagen.

Förra veckan umgick jag o Wille med mormor, kusin Erik & Moster, vi har vart på baysång, lunchat med Jenny & Kicki & sist men inte minst vi har åkt båt igen :) ÄNTLIGEN! Barnen har börjat skolan igen så de vanliga rutinerna är igång.

I Helgen har jag hejjat på Rasmus som spelat fotboll ( 1mål & en assist lyckades han pricka in *ler stolt*), ätit lunch med familjen i stugan, Wille har varit hos farmor då jag & Peter först tog oss en tur på böljan den blå & hade lite picknick på en ö & avslutade kvällen med Arn på bio. Den var bra tyckte vi båda! Det var fantastiskt mysigt att umgås på tu man hand... de e inte så ofta nuför tiden ;) Hoppas vi hinner med fler sådana mysiga turer på havet... å jaa, båten går som en klocka! I Söndags ägnade jag hela dagen till trädgården... passade på medans Wille fortfarande var med farmor... Tack för hjälpen Maggie!

Igår mötte jag upp Kicki & Jenny för en fika på Tant Anci & Fröken Sara... Lilla Alva var med & jag vart så snygg i håret & fick låna lite av hennes nya rosa läppstift *ler*

I veckan ska vi bla på babysång, hälsa på på jobbet, ska på bio, ev plocka lingon, prommenixa med grannarna...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

WIlle sitter hos faster Åsa.

Visby bilder

Hur ska detta sluta?!

Bilder från Kneippbyn:

Middag på Masters:
   ´

Besök på Fårö:

Bröllopet:

Lunch & fika med tant Jenny, tant Kicki, Wille o lilla Alva :)

På tu man hand på Storholmen utanför Alnö

Rasmus hejjarklack :)

Min snygging :)

Ha en fortsatt bra vecka kära vänner!