Bullar, kalas & sommarvärme!

...kan det bli bättre?!  :)

I Fredags var vi som sagt bjuden på middag till svägerskan Malins föräldrar. En trevlig kväll med god mat :) Mor & Far ställde upp som chauförr & hejjarklack till sonen som spelade fotboll. THANKS!!

I Lördags var vi uppe med tuppen (SOM VANLIGT!) så kl 09.00 körde jag igång med bullbaket... kl 13.00 var jag klar med mina 160 bullar *ler* Peter tyckte jag valde fel dag att baka på när det var SÅÅ fint väder - visst hade han rätt - men jag var ju tvungen om jag skulle ha dem klara till födelsedagen. Kl 14.00 stod vi på Kuben planen & hejjade på sonen... de spelade mot en högre division så inga vinster, men bra träning för killarna! Efter det plockade vi fram grillen för premiär middag på altanen :) Det blidde helgrillad älg med rotsaker i ugn... *mmm* Lite småkallt men vad gör man inte?!  :) Sen såg jag & barnen på Robinson & Peter kolla på sport (som vanligt)... Hejja tjejpakten :D

Igår fyllde min darling 36 år... Grattis gubben! Släkten kom för att hälsa på & fika mina bakverk & tårtor :) Tyvärr var det så blåsigt så vi fick sitta inne. Även fam Sjöholm med charmtrollet Noomi dök upp för att smaka bakverk & gratulera gubben! Jätteskoj med spontanfrämmande sådär - WE LIKE A LOT! Wille & bästis kusin Erik fick leka av sig litegrann o som vanligt blir de så glada över att ses! Jag säger tack ALLA för fina presenter till gubben & allt besök - kul!
Senare på eftermiddagen gick övriga fam ner på Giffarna medans jag & Wille röjde upp i hemmet. När Wille sov passade jag på att plantera lite blomster jag fått av mor & krattade / rensade ogräs... skönt att få vara ute en lite stund iaf!

Idag har jag vart på kundbesök igen. Kul att det händer lite i min vardag. Lunchade även på 7kryddor med kollegor & det är bara SÅÅ gott! Hoppas vädret håller i sig då jag skulle vilja hinna vara ute i trädgården & göra fint ikväll.

Ha en fortsatt bra dag!

 Ngr av de 160 snurrorna jag kämpade med...

  
Första grillmiddagen på altanen *MYSIGT VÄRRE*

   
Peter födelsedag :)

  Bästis kusinerna stojjar :)

  Charmtrollet Noomi :)

 Ecke charmade Ecke & fick lyxfika  *hehe*

    Willes doppresent vi äntligen införskaffat :)

  Vår i min trädgård!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gud va gott med hembakt! Inte illa med 160 st ;)

Vårfint har ni också.

Vi hörs!

Kram på er

2009-04-27 @ 15:13:45
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Duktig du är som bakar såååå många bullar! :D De såg väldans goa ut hörrö....



KRAM

2009-04-28 @ 12:01:02
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: Jenny

Men du har ju också en blogg :) Hoppas allt är bra med er, jag försöker plugga men det är ju roligare att surfa runt! Kram

2009-04-28 @ 12:18:04
URL: http://jennylindstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja det var riktigt mumsigt med fika!! Goda bullar och tårtor! Ja, jag åt av alltihopa! :-P

Kramisar!!

2009-04-29 @ 10:51:08
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0