Sömnbrist & förkyld

...har jag blitt :( Sömnbrist är väl inget nytt som småbarnsförälder & tjänsteresor tidigt i ottan *gäsp* Men denna förkylning jag dragit på mig kommer lite olägligt *suck* ...tur lite alvedon "shape'ar" upp en så man klarar arbetsdagen!

I Lördags fick ja med mig gubben på en birstasväng... shoppade lös lite åt Wille inför dagis & lite 'business outfit' åt mig på REA :) Vi blidde även lite fattigare på Ikea såklart. Efter ett stop på hyrfilms butiken laddade vi upp med lite godsaker, stoppade Wille i säng & såg film... ja, jag somnade såklart under film nr 2 *skratt*

I Söndags var det ju härligt väder, så Wille & jag följde med pappan till Vigge där hans kusin & tremänning bor o som behövde hjälp med lite bygge. Där lekte Wille för fullt & vi blev bjuden på Tacos till middag *mums*.
På kvällen besökte vi syster, svåger & kusinerna för att överlämna lite kläder jag köpt till lilla trollet Petter på hans namngivning. Jag hade tur - hon gillade dem *ler*

I Måndags efter arbetsdagen hämtade jag först en motorsåg hemma hos mor o far då Peter & Kenneth (grannen) hyrt en kontainer för att ta rätt på allt sly vi röjt på tomten nedanför. Jenny & lilla Noomi kom på besök, vi planerade inför vår tjejträff (DISER) ändå nästa helg :) Å jag förberedde mig återigen för en tjänsteresa till Sthlm & på att stiga upp tiiiiiidigt... Skulle lägga mig tidigt men det är SVÅRT. Wille trivs ypperligt på dagis... han har så skoj & det är skönt!

Tisdagen spenderades i Sthlm & bodde denna gång på hotell vid Sergels Torg, så ja sprang runt i lite butiker som vanligt efter jobbet :) Hittade lite kläder till busungen Ecke så han ska matcha lillebror på hans namngivning *ler* Hoppas du gillar dem med Sis! Lade mig rätt tidigt då jag känner att jag har ett stort behov av sömn... men fastnade i en bok & ja restan kan ni ju lista ut *skratt*  Wille har sovit på dagis för första ggn & det gick riktigt bra! Inne på madrass med de andra barnen, de trodde vi inte!

Igår regnade det i Sthlm... tråkväder! Jag började känna mig hängig, men trodde att de berodde på att jag sovit så dåligt under en tid. Fick bara mer å mer ont i halsen så insåg då att det kanske är en förkylning på G. Typiskt. Väl hemma på kvällen möttes jag av en glad liten kille som kom springandes *kärlek* Peter hade middan klar så det vara bara att slå sig ner :) Fick på kvällen ställa mig o göra i ordning lite inför dagis; packa kläder, fylla i lappar se över hans garderob. "För han hade inga byxor alls" - påstod Peter.... Märkligt, då de är fullt i lådan & massor av kläder i tvättstugan... HMM! Under hur de skulle klara sig utan oss kvinnor?! Jaja, jag gjorde iaf ordning allt åt honom *ler*

Idag kämpade jag mig ur sängen, petade i mig lite paracetamol (Alvedon) & åkte till jobbet. Laddat väskan med Mucoangin (halsont medicin) & ska dricka te o äta frukt hela dan! För ikväll får vi främmande av Syster med familj & fam Sjöholms då vi ska umgås o äta kräftor ihop. Ska bli himla kul att ses, så jag får väl hålla mig på behörigt avstånd från alla, spec barnen.

Imorrn ska vi först på dagis på morgonen för att prata med föreståndarinnan. Efter jobbet åker vi till Luckasta för att gratulera bonus farmor Mona & faster Sandra. Faster Åsa & Viktor kommer hem från Sthlm så det ska bli så kul att träffa allihop (hoppas jag inte blir sämre i förkylningen bara)!  Wille kommer få vara kvar hos farfar & Mona över helgen & vi tar istället kanske med oss Åsa & Viktor hem till Haga *ler* Tack på förhand Kalle o Mona för barnvakten!

För på Lördag är det LYSLÖRDÀ! Då ska vi, våra stora kids, faster Johanna, Åsa o Viktor, Henke & Helen ta båten ut till Skatan & fira Lyslördan på Skatans café. Det är ett evenemang som är HUR KUL som helst & vi ska ha skoj i goda vänners lag ;) Hoppas på BRA väder bara! Barnen får sova hos mormor & morfar i stugan & vi övernattar i båten är planen. Tack på förhand mor o far för barnvakten!

På Söndag båtar vi hemåt igen, förmodligen lite trötta *ler lite*

Ha en skön helg!


Snodde denna bus bild på pojkarna av syster :)


Även denna på mitt lilla troll, tur hon är bra fotograf min syster *ler*


Undra vad han demonstrerar?! *ler*


Niclas & Peter jobbar på i Vigge.


Wille leker på den stooora gården i Vigge.


Åh va mycke roliga leksaker det fanns :)


Wille hade tur & fick denna "brum brum" av dem - dock utan motor, men skoj ändå!


Tror pappan oxo tyckte de va skoj :)


Jenny & Noomi på besök & Wille sitter på stor stol som är så kul ;)


De fick majskrokar & dee va gott tyckte Nooomi..


När Wille somnat fick Noomi roa sig själv - på köksbordet *ler*


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hahahaha.... Noomi ser helt livrädd ut.

Sluta att skrämma henne så där.

Är det eran stuga?

Hur hinner ni med er, isf , med alla barnen, båten , hus , stuga puhhhh...jag blir trött bara jag skriver det.

2009-08-27 @ 19:51:49
Postat av: Viktoria

Oj nu läste jag i bloggen , ops ....det var inte eran stuga, men hjälpa andra då.

2009-08-27 @ 19:53:08
Postat av: Pernilla

Svar till Viktoria: Hehe, jo som sagt, barn, hus & båt räcker för vår del ler Det är Peters kusin som bor i huset på landet de bygger ut :)



/Pernilla

2009-08-28 @ 10:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0