På resande fot...

...är jag nu!

Stureplan i Sthlm är mitt nya hem tom imorrn då jag bor på ett tjusigt hotell, likt Knaust hemma :)

I helgen som var hade vi en HUUUR mysig helg som helst med mååååånga timmar på Havets bölja!

Fredagskvällen började med en båttur till Vindhem där vi avnjöt en underbar 2-rätters middag i solnedgångens sken... MYYS! Efter det vågade vi oss trots allt upp i Ljungan (tidigt i år igen) för ett besök hos fam Bergqvist. Vi återvände nog inte förrän framåt en 23-tiden ;) Snälla lilla syster Linnea agerade chauförr & fick premiär köra Ådin eftersom HON TAGIT KÖRKORT :) Finally Sis *Ler* Nu har vi fler chauförrer att nyttja *thihi*

Lördagen började med en tur runt "ön" tillsammans med Jens & Malin. Ett stopp på LillKalven för grillning & sol i det även idag FAANTASTISKA vädret! På hemvägen tog vi ett kort stopp för en vätskepaus på Vindhem :) Direkt hem för att ta emot våre gäster; Jenny, Erik & lilla Noomi. Vi bjöd på diverse grillade grönsaker med kött & fetaostsås :) Till dessert vart det så avancerat som glass med exotiska frukter. Grannarna kom även över på en visit en stund. När kl slog 00:00 gick vi in för att se Robinson & bli lite pizzed för att Ellinor vann!? *suck* Tack för en mycket trevlig kväll kära vänner!!!!

Söndagen blev även den en dag på havet *mys* Solens gassande strålar brände på mina arma axlar/rygg som hade färgen av en kokt kräfta :) Vi tog oss ut mot Juniskär & en glasspaus... det var RÄTT mycket sjö denna dag, så vi gled runt i en behaglig fart! På kvällen for vi först till Radiogatan för att gratulera min Mamma på morsdag. Efter en massa smaskigt fika for vi till Frodevägen för att gratulera Peters mamma! "Bonusfarmors dag" fär vi inte glömma heller, så Wille har en liten sak till henne när vi ses nästa gång :)

Måndag... Viiilken natt! Ja tror jag sov mellan 24.00 & 01.30 när Wille kom till vår säng... sen var han orolig & rumla runt... om möjligt att jag sov en halvtimma till innan kl slog 04:45 & det var dags att kliva upp *GÄSP* Å jag skulle vara pigg, alert & visa mitt bästa jag på min första dag på mitt nya uppdrag *fniss* Men det gick bra! Många nya intryck & mycket information att ta in men "I DID IT"!

Idag har jag varit pigg efter en skön lång natts sömn *ler* Ytterligare en dag med mycket information men det är roligt & spännande. Efter jobbet gick jag & en kollega oxo från Sundsvall, på GoldenHits för lite middag. Trevligare att äta med någon istället för ensam såklart. Nu sitter jag här & längtar till ytterligare en natt med många timmars sömn. Willeplutt är visst sjuk... Peter ringde & sa att han hade feber igen & var lite snuvig... Kan vara så att det är en liten tandsing på G oxo.

Imorrn spenderar jag dagen på kontoret i Sthlm innan hemfärd. Borta bra men hemma bäst!

Här kommer lite bilder jag tagit med mobilen Fredags kvällsturen & Lördagens havsresa... Kameran är kvar hemma så de bilderna publiceras nästa gång jag gör en update här!

Sov Sött!


Nja, den där flytvästen är inte såå rolig...


Ja pappan får nog se upp med lillkillen som gillar att styra båten :)


Himla mysig hamn detta!


Känns helt OK faktiskt *ler*


Klockan är väl närmre 23.30 här... e de inte vackert?!


Blire nån grillkorv?!


Ja, denna 4-hjuling kommer vi ha mycket nytta av. Lätt att ta med i båten & Wille åker/sover gott!


Funkade ju bra att lägga till vid strand med!


Vissa passade på att njuta fullt ut *hehe*

Kommentarer
Postat av: Åsa

hihi som vi har laddat för shopping ;)

Det ska bli jätte kul!



Hoppas att ni får en bra helg!



Härliga bilder. Nu har vi bokat in resa till Sundis sista helgen i augusti. Då räknar vi med en båttur & lyslördag ;p

Kram kram

2009-06-05 @ 10:57:06
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0