Inte frisk än...

Morrn!

Nej, han är fortfarande sjuk min lilla prins! Hänging & klänging... vill bara vara i famnen.

Igår blev en lugn kväll hemma. Peter hade middagen klar när jag kom hem, så det var bara att slå sig ner & peppar peppar så fick jag i Wille lite gröt utan protester också. Ungarna cyklade iväg till sina träningar medans Wille & jag slappade i soffan, eller ja Wille somnade såklart :) Vi provade den nya tempen jag köpt & det skilde hela 1,2 grad mellan öron & stjärttempen!!! Så inte vet jag hur hög feber sonen hade natten innan... o vill nog inte veta :( Vi provade även att ge Ipren istället för Alvedon som sköterskan rekommenderade, men inte funka det nå bättre inte... febern ger inte med sig för det. Wiel fick bada igår också med lite kroppstempererat vatten... de va nog svalkande & skönt tyckte han!

Inatt var lika jobbig som föregående natt... han yrar, gnäller, har svårt att sova, han är törstig & vill vara upp i en hela tiden... Gav Ipren vid en 1-tiden men nä... han va het som en stekpanna ändå! Lade en fuktig handduk på huvudet men den blir han irriterad på ;) Fast den fick ligga kvar tillslut...

Imorse när jag kom med vällingen ville han inte dricka upp den - utan bara sova... Så kl 9 när jag pratade med Peter sov Wille fortfarande.  Har nu ring Vårdcentralen & utan att jag behövde förklara för mycket så fick vi en tid för läkarundersökning i eftermiddag. Känns skönt eftersom vi går mot helg. Så vi får väl se vad de säger eller kan ge för tips!

Idag ska jag hjälpa till med förberedelser inför puben här på jobbet ikväll... eftersom det i allafall var tänkt att vi skulle bort i helgen så tänkte inte jag vara med ikväll... men är BRA sugen på att joina :) Å resan norrut som sagt, får vi nog bestämma senare hur vi gör med...

Ha en bra dag!

Har inte fotat något dessa dagar så visar lite bilder som bonusfarmor Mona knäppte helgen i Mars då vi var på Svågerns 30-års baluns i Sthlm!











Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken söt liten kille! och glad :-). Hoppas han mår bättre snart lillgubben.

Kram Jojen

2009-05-15 @ 16:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0