Långprommis

God förmiddag!

Har lite ont i benen idag efter en härlig prommenad i solskenet igår = friskhetstecken :)

I Onsdags lyxade jag & 3 kollegor till det med Affärslunch på Arenarestaurangen (IP) ... vi hade Restaurangchansen så man betalar som för en vanlig lunch... GISSA om det va gott!?! Chevré med honugssirap till förrätt & lamm med potatiskaka till huvudrätt & kaffe o kaka på maten!
Efter jobbet for Wille o jag & handla medans pappan jobbade lite. Gjorde en annorlunda middag, vi är ngr kollegor på jobbet som fått kryddor skickade till oss från en kollega i Indien, så jag tillagade den rätten. Det var som en buljong som man tillsatte till lite kyckling & tom Peter tyckte det va gott... å då tog jag bara hälften av "kryddan" & 3 ggr så mycket vatten, ändå var det lite drag i rätten *ler*

Igår förmiddags tog Wille & jag en prommenad förbi det dagis han ska börja på i höst längre upp på gatan. Fin gård med mycket grejjer att leka med med, så det blir nog bra fast vi inte fick det dagis vi önskat. När Wille somnat planterade jag lite blommor o naturligtvis hade jag köpt för lite.. så det blir till att inhandla fler blomster idag :)
På eftermiddagen åkte vi ut till Grönviken & fick oss lite kaffe med nybakta bullar ute på verandan i soooolen :) Jennys föräldrar var där så det var kul att träffa dem... iom att vi känt varandra så länge (i 22 år) så känner jag ju dem väldigt väl :) Vi tog även en promenad med vagnarna till Hartungviken & ett litet amningsstopp för Noomi hos fam Nyberg. Där träffade vi alla barnen Nybergs oxo som var hos farmor & farfar. Lea tyckte Wille var såå lik Rasmus & hon var så duktig & gick med honom runt runt :) Den "lilla" turen vi gick blev nästan 8 km så vi var riktigt nöjda efteråt!
Väl hemma igen blev jag bjuden på middag OXO hos Jenny, en härlig sallad med feta & parmaskinka *Yummie*
Vi var väl hemma på Haga först strax före 2, så det blev en riktig heldag hos Sjöholmskan med mor :) Tack så jättemycket Jenny, för en helt underbar eftermiddag med gott fika, god mat & supertrevligt sällskap :) De gör vi om snart igen!!!  *KRAM*

Idag blir det lite mer inköp av blomster, ett besök hos syster för att överlämna lite kläder & Wille får leka med kusinvitamin lite :) Ingen minikusin på G ännu heller.... Sen kommer väl de stora barna hem & gubben ja bor me :) Kanske att han är ledig från jobb i helgen å ;) Det blir 2 matcher för Rasmus i helgen oxo, så vi vet vad vi mer ska göra *hehe*  Nä, dags & utfodra plutten lite :)

Ha en skön helg!


Busungen min! Snygg body va? Fick han av Kickan & Jenny me fam i doppresent :) Det är vår tjejklubb som heter Diser!


Go fis!!!


Wille gillar Noomis klossar & hon tittar på nyfiket!


Elisabeth & Wille är på upptäcksfärd!


Så snygg i sin nya solhatt :)


Morfar har så rolig mustasch :)


Wille gillar Noomis leksaker skarpt!


Puss Sötnos :)


Å kissen Lakrits är såå intressant!


Lillstumpan vart hungrig, så då är det bara att slå sig ner där det finns ngt att sitta på ;)


Me in action :)


Även kidsen ville vara med vid middagen :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka häärliga bilder!!! :-D

Tack för en mysig eftermiddag! Skoj att få rå om dig och Wille under en längre stund. :-) Ja, det får vi ta och göra om snart!! Då kommer jag och gumman in till er. :-)

Kramisar!!!

2009-05-22 @ 12:15:51
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Viktoria

ÅÅÅÅÅååååå... vilken mysig dag ni hade.

ÅÅÅÅÅåååååååå.... Jag vill också ha en Disertröja till Axel, den är ju hur coooool som helst.

2009-05-22 @ 23:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0