Sjukling :(

Morrn!

Ja Wille är sjuk... men peppar peppar så var det ett tag sedan sist vilket känns skönt!

Igår lunchade jag med Jenny & hennes kompis Jennie & lilla Noomi såklart på Barista. Åt en Quesadillas & den va sååå go! Vi snattrade en massa & jag gick gosa en massa med Noomi eftersom hon inte ville sova :)  Å mitt upp i lunchen ringde Peter & berättade att Wille fått feber... 39 grader & han ville bara vara i famnen, plutten! Efter lunchen gick vi en snabbis på Toddler, en mysig barnbutik med både fina saker & barnkläder. Hittade en födelsedagspresent till Zaga, så nu hoppas vi bara att Wille blir frisk så vi kan besöka min kusin med familj i helgen. Vi tänkte ju även fortsätta till Umeå för att titta på Mikaela när hon tävlar under Söndagen.
På eftermiddagen när jag kom hem var Wille verkligen inte pigg. Ville inte släppa taget om en & febern steg till 40 grader under kvällen... Wille ryckte till varje gång han somnade in & han hade ISKALLA händer & fötter... mycket märkligt när pojken va het som en stekpanna?! Alvedon hjälpte föga... efter någon timme steg febern igen.. Lillen vår! Han va verkligen ynklig igår! Wille fick sova med oss inatt & TUR va väl det! För kl 01:30 vakna jag (för sjuttiotolfte ggn) av att han "yrade" & tog febern... 41,5 på örontempen! Va?! Kan man ha så hög feber... Å då ska tilläggas att skulle vi ha tagit i rumpan hade den visat 0,5 grad mer... dvs Wille hade närmre 42 graders feber. Både Peter & jag vart oroliga & ringde sjukvårdsupplysningen för råd... Bada i 37 gradigt vatten va jag inte så pigg på att göra kl 02 på natten... så vi baddade huvudet med sval handduk, öppnade fönstret & hade koll på han. Idag ska jag köpa Ipren, för ibland verkar det bättre än Alvedon tydligen. Och ska köpa batterier till stjärt tempen så vi har KOLL på febern idag. För övrigt har han inga andra symptom... Så enl sjukan kan de bara vara en infektion som ger feber el 3-dagar feber... vi får väl se! Men vår teori om en ny tand på G har vi avfärdat *skratt* Tror inte man får 42 grader av det ;)

Idag är iaf Wille liiiite piggare! Men Peter har fått stränga order om att ha koll på honom & ge honom vätska & kolla så han kissar! Får hålla tummarna att natten blir bättre... för gissa om jag är TRÖTT ida!!!   ;)  Inte många minuters sömn blev det... Orolig som man var! Ikväll ska Peter jobba lite, ungarna ska träna, men de får använda cyklarna, för jag tar inte ut Wille som han mår just nu. Så det blir nog en lugn hemma-eftermiddag med son i famn skulle jag tro ;) Får väl tänka positivt att jag får mysa så mycket med honom!

PS. Har inte blivit moster än heller ;)

Ha en bra dag & håll tummarna att han kryar på sig snabbt!

  
Flikkorna på lunch & Noomi som posar för kameran, ska läras i tid ;)


Min älskade stackars sjukling... (inte taget igår då *haha*)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas Wille kryar på sig snart!!! Lillplutten! :-(

Tack för en trevlig lunch igår!!!!



Puss & Kram

2009-05-14 @ 10:29:32
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Stora lillasyster!

Stackars mosters lilla prins!!!

Ge honom några "blifriskpussar" från oss!



Erik har iaf inga symptom så det verkar inte vara nåt som smittat...



Krya på dig Wille!

Kram

2009-05-14 @ 17:52:04
URL: http://eriksmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0