Pump'a faaan :(

Hej,

Säger jag med lite ilska i tonen...

Har inte vi mest otur i världen när det gäller prylar så säg! *grymtar*

Imorse stod jag som vanligt & väntade på lite varmvatten... å väntade... å väntade... Gav upp & funderade på om grannfrun (hyresgästen) redan hunnit duscha upp allt vatten kl 06:25 = märkligt?! Väckte Peter som ligger hemma i feber & halsont för att berätta läget. Han gick ner för att kika på bergvärmepumpen & naturligtvis visade den ett felmeddelande som vi inte kunde tyda trots instruktionsbok. Så min farhåga då kl 06:25 var sann - det är ngt fel på pumpen. Tack o lov hade vi värme i elementen.

Senare under dagen ringer Peter en reparatör som guidar honom att ställa om till el = skitmycke dyrare (för vårt stora hus) & sa att det är ett allvarligt fel han inte kan åtgärda på studs. Vi får en reparations tid om 3-4 veckor *SUCK* Jag ringer försäkringsbolaget & håller ALLA MINA TUMMAR att tidigare ägaren tog en sk tilläggsförsäkring som gör att Nibe står för reparationskostnaden (iom att pumpen bara är ca 5 år) & jag inte ens vill gissa vad detta kalas skulle sluta på...

Ringer även Nibe för att ta reda på lite mer & vi får veta att tidigare ägare inte skickat in den installations blankett man ska sända in & de hittar inte alla data på vår pump *suck igen* Vi måste söka tidigare hus ägaren för att få reda på installationsdatum... Efter det kan processen börja & inte kommer detta vara löst inom 3-4 veckor inte. Så VEM står för våra förhöjda elkostander (ca det dubbla) under denna månads tid? Det ska jag minsann processa om!!! Fortsättning följer!

Det som är lite typiskt är ju att alla säger att bergvärme är det bästa/billigaste på lång sikt & de är numera hållbara apparater... men tjaa - inte vår apparat ( i vanlig ordning)! Tycker det räcker med pryl problem för vår familj nu - ni som känner oss vet vad vi haft för problemas de senaste åren ;)

Hoppas du har bättre tur med pryttlar än vi.............................................


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men SUCK!!!!!!!

Blir man inte irriterad så säg.

Å jag som trodde att det bara var vi som hade otur med allt.

Men vi får nöja oss med att vi har fått vinstlotten vad det gäller barn å make.

Å vad är väl då pengar??????

2009-10-09 @ 00:53:23
Postat av: Jenny

Men WTF!!!!! Ja fy farao, vilken jäkla osis!! Aldrig att man hinner ha det lugnt på den där fronten och kanske hinna få undan lite pengar. Perkele.

Håller med föregående talare att ni har ju iaf tur med barn o karl!!!!

2009-10-09 @ 09:15:02
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0