Heldag ute i naturen

Hej,

Efter en heldag ute i solskenet är jag lite sleten i kroppen :) Men vi börjar med en update från tidigare i veckan.

I Onsdagskväll landade planet som planerat så jag hann hem & fick gosa med plutten innan det var dags för hans sovning. Peter for till en kollega till mig... jag ni kan ju gissa vad han skulle hjälpa honom med *skratt*

I Torsdags kom faster Johanna för att passa Willepille en stund efter Peter slutat jobbe o tills jag kom hem. TACK Johanna! Sen var vi bara hemma & myste plutten o ja.

I Fredags fick vi främmande. Fam Jonssons kom på besök o för att bla uppvakta de stora barnens födelsedagar - liiite i efterskott ;) De vart kvar ett bra dag under kvällen & vi hade riktigt trevligt!!! Vi bestämde att de inte skulle dröja lika länge tills nästa gång vi skulle ses :)

I går började vi morgonen med lite fotboll ute i Timrå. Mikaela skulle ha vart på simtävling, men hon är förkyld & fick stå över i helgen. Efter lite lunch satte jag mig för att rensa en massa kantareller jag fått av faffen.. SUPERTACK! När Peter kom hem bar det av för lite storhandling & vi gjorde lite mysmiddag med efterätt :) inte alltid vi kan sitta ner alla 5 i lugn o ro bara familjen :) Wille fick såklart oxo smaka efterätt  & gissa om han gillade vaniljvisp *ler*

Idag har vi återigen vart på fotboll på morgonen & min son gjorde Mååååål :) Duktigt jobbat Racke! Hem en snabbis för att förse kidsen me käk & söva plutten. Han skulle få vara hemma med Rasmus då jag skulle stå & sälja fika för fobollsklubbens räkning en stund. Hem igen & packade pickninkväskan o vi tog en rask promenad upp på Norra bergets lekplats. Där mötte vi upp Cissi, Vincent & Leon. Barnen lekte o hade trevligt & vi mammor fick prata av oss lite :) Sen prommade vi hemmåt igen & jag tillagade lax med pressad potatis & fetaost sås... riktigt mumsigt tyckte jag! Så nu är jag lite trött i benen efter en heldag ute & prommenaden till & från Norra!

Imorrn väntar en arbetsda igen...

Resten av veckan ska jag försöka hinna med "taxiverksamheten" (nu när hockeyn dragit igång), en Oxsta tjejfika, en dejt med Kina o ett föräldramöte... Vi får hoppas det blir som planerat :)

Hoppas ni för en aktiv veckan!


Vi inväntar lite fika :)



Mats passar rätt bra i Terhis glasögon... hmm, hur e de me synen *ler*



Wille är på fotboll & hejjar på brollan!


Wille på promenad på fotbollsplan med Mikaela när matchen var över.



Ser det inte underbart ut? Detta är bara en 3:del av alla godingar!



Sååå gott var det med vaniljvisp!



Å så här GLAD blir man :)



Rasmus & Wille ska åka kana på Norra



Så söta mina små pöjkar :)



Leon tycker Wille ska smaka ngt :) Vincent undrar nog vad grabbarna gör!



Storebror lär även ut lite rutchbane tricks *skratt*



Leon o Wille på upptäcksfärd :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Härliga bilder! Hoppas att allt är bra med dig och hela familjen. Hälsa hem från oss! KRAMAR

2009-09-15 @ 14:49:38
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0