Petters namngivning

Hejsan!

Ja igår var det lilla Petters dag då han "fick sitt namn" :)

I Fredags efter jobbet for ut på Berners för att prova en Passat... jo vi funderar på att byta bil & jo många undrar varför... De gör vi me *fniss* så här i efterhand. Men Ådin drar mycke bensin, den har gått långt, är snart 4 år & vi funderar på att byta medans vi fortfarande får ngt för den. Men vi ska först laga den & lacka om den... sen får vi se!  MEN, ja tror inte det blir en Passat tyvärr, för det var en fin, pigg & fräsch nästan ny bil, dessutom diesel... men de vaa inte en ådi ;) Precis som jag hade på känns så är känslan rätt viktig... Å de e svårt att välja en annat märke när man är så nöjd som vi är & man vant sig med komfort, körglädje, "motorn" & det lilla lull lull som finns *skratt* Det mest lustiga i detta är att de e jag som haft svårast hittills, Peter såg hur förbättrad ekonomin skulle bli om vi bytte till Passaten även med mellanskillad eftersom den är så pass ny... Men nä, jag är inte redo än. Men vem vet - om ngr månader kanske jag "vuxit upp" *skratt* På Onsdag ska vi iaf låna hem en bil av ett annat märke/modell, men känslan är inte helt rätt där heller... Fast vi få se :) Jag skulle kunna tänka mig en SUV 7-sitsig oxo, fast de finns inte så många av dem tyvärr.... Om man inte vill bli ap-fattig på cupen ;) Jajja, slutsnackat om den sämsta investering man kan göra i sitt liv!
Under denna tid va Wille hos farmor & faffen, faster Johanna hämtade ju honom på dagis THANX! Så när vi hämtade honom hade vi tur & blidde bjuden på midda :) 

I Lördags
fick vi sovmorgon! Wille sov till 8.30 & deeee va längesen = tjihoo! Så efter frullen tog vi som sagt ytterligare en bil jaktstur utan större framgång... förutom den vi ska låna hem i veckan då. Efter det ställde jag mig i köket & gräddade pajer till Petters namngivning... jag ljuger inte om jag höll på i 4,5 timme ;) 4 pajer - 2 olika sorter. Goda? Ja de tycke ja! Under den tiden så snickrade Peter lite på farstukvist taket !

I Söndags drog jag & Wille ut på ön med lite attrealjer & pajerna till Schwestern. Kidsen fick leka lite & vi fick lunch :) Hem för sovning av plutt & jag skrapade lite färg på bron under tiden. Pappan kom hem från lite jobb & vi for tillbaka till ön för Petters namngivningsceremoni. Det bjöds på champagne & snittar innan middagen serverades. Förutom pajerna då, så hade dem fixat kyckling, fläskfilé, pastasallad, bönsallad, färsk sallad & en massa annat småplock till det... Gissa om man vart mätt? Jopp! Peter körde, så jag drack även lite vin & avec till kaffe o tårtan :) Söta Petter fick iaf ett tumledjur & en polarn-kofta av oss. Ecke fick ett tumledjur när han fyllde år, så de klart lillebrollan skulle ha en han med :) De e de gröna figurerna Wille leker med på bilderna nedan. klart storebror ska ha en present på lillbrollans dag - så han fick ett mini fotbollsmål av Wille :)

Som stolt mor kan jag berätta att lillen nu kan rabbla alla släktingars namn... han e faktiskt såå himla duktig å prata vår lille son *kärlek*

Idag är det tjänsteresedag. Wille vakna 04 imorse *gäsp* o somna om först när det var dags för mig att kliva upp. Taxin kommer ju 06.15 sååå det har vart en lång dag ida, gissar att den vart lång för plutten med. Å den lilla skrutten "går ju runt & bits" ibland på dagis... idag hade han lyckat fått tag i grann kompisen Idas kind :( Hoppas det går över snart, för det är inte kul när man inte kan släppa blicken från honom när han träffar barn i samma ålder. Större barn går han inte på... Men fröknarna säger att de e för att han har svårt att uttrycka sig, men det spelar ingen roll, man känner sig som en lite dålig förälder iaf :/
Idag har Peter & Wille vart på badhuset... Det ska ju bli en stående punkt på schemat har pappan tänkt!
Nu ska jag snart släcka lampan här på hotellrummet på Stureplan, då jag är lite trött på ögat ;)

Imorrn bär det av hemåt igen & på Onsdag ska vi fira lilla mamma som fyller år!

Hej Hopp!

Här kommer lite bilder från Petters namngivningsdag!

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0