Renovera mera ;)

...å va de e kul å renovera *fniss* Säger jag som gör minst jobb i lägan :) Men i helgen har jag spenderat nästan hela min vakna tid där!

I Fredagskväll gick jag ner å skurade köket... Å det värsta är att f.d hyresgästen lejde bort flyttstäd till en firma & jag kan säga att jag ALDRIG kommer anlita dem! Då skulle jag inte behöva stå & skura fläckar/märken i & utanpå köksskåpen. Jag är lite av en pedant när det gäller flyttstäd, men det är ju för att jag vet ju hur jag skulle vilja att det såg ut när jag flyttar in...

I Lördags körde jag ut sonen på hockeymatch. Mormor & morfar agerade hejjarklack då jag inte hade riktigt tid att titta :( Å naturligtvis (när jag inte ser) gjorde han både 1 mål & 1 assist *thihi* Under tiden smet vi iväg på Bauhaus för bygggrejs-inhandling & denna gång med en lista så vi fick med oss allt ;)
När väl mormor & morfar kom hem med stora sonen tog de med sig lilla sonen hem istället *ler* Mormor passade Wille den dagen medans morfarn kom till oss för att fortsätta med elen. Farfarn dök även upp för klinkersättning :) Stora sonen assisterade oss med fika! Senare på kvällen fixade Rasmus även middagen (hamburgare m pommes) så vi kunde koncentrera oss på lägan. Himla gulligt av min store son!!!

Supertack
till mormor, morfar & farfar för all hjälp i helgen!

I Söndags fortsatte vi renoveringen & Rasmus ställde upp som barnvakt hela dagen lång. Uj vad träningsvärk jag hade i bak & ben *haha* Inte van å slipa trösklar i den statiska ställningen ;) Jag tog en kort paus för att gratta Willes kompis Ida & där fick vi mumsigt fika! Nu börjar vi se slutet på denna "neverendingstory" renovering, dvs den bara ökar i omfång & kostnad - men så är det kanske...

Igår var faffen åter på plats för målning & annat pyssel :) Han är guld värd & det hoppas jag han vet ;) På kvällen besökte vi IKEA för garderobsinköp, men stommen va slut, så hyregästen får vänta ngr veckor på den... Typiskt! Annars var det väl den vanliga taxiverksamheten som gällde ;) Kan meddela att träningsvärken är kvar ännu, då jag putsade klinkers i samma märkliga ställning dagen innan *hehehe*

Wille har blivit lite förkyld i helgen, snorig som attans, men ingen feber & pigg i övrigt så det är dagis som gäller. Igår började jag känna av halsen, så hoppas det stannar vid "känna av" ;)

Här får ni lite bildbevis på renoveringen, så ni inte tror vi bluffar *hehe*

Hörs snart!

Wille leker oxo hantverkare & det är SÅ kul ;)
 


Vilken rolig kojja mamma!!




Vardagsrummet, ljust & fräsht med SKINANDE blankt golv *ler*
  



Del av hall & närbild på tapeten hyresgästen vald (me like!)
  
 Sovrummet går i grått...
 Arbetsrum kanske :) i beige/gul nyans (sådär kulört)
 Nykaklat i köket!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad fint det blir! Vilket jobb ni lägger ner! Grattis till de som ska flytta in :-)

Vi hörs om söndagen!

2010-02-24 @ 19:19:22
URL: http://fyraben.bloggworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0