Tacksam!

...är vi just nu :)

Vår vän Mats har vart hos oss i veckan ngr ggr & satt kakel i köket i lägan & vi är SÅ nöjda & tycker det vart jättefint! Du ska ha supertack Mr ;)

Vi har även "fått" alla parkettgolv slipade & lackade där nere & VILKEN skillnad!!! Killen som gjorde det är ju "proffs" så lite fick vi allt betala ;) Men det vart fint!

Förutom det har jag vart i Sthlm på tjänsteresan som vanligt... denna gång vart jag uppgraderad på hotellet så fick sånna därna lyx sängar med höj & sänkbart ryggstöd *thihi* Gissa om jag satt 'som ett smäck' när Ferry tog OS guld!!

"Faster" Malin & Momor har ställt upp & hämtat hem Wille tidigare från dagis så han ska slippa så långa dagar - THANKS!

Igår stod det storhandling på kvälls schemat... måste fylla upp kyl o frys oftare nu då stora barnen bor olika veckor & avlöser varandra.

Idag har jag utvecklingssamtal på mitt jobb & även lönesamtal... vi får väl se om det gav ngt ;)
Sen har vi gjort hemgjord pizza till middag & det är ju bara gott! Pallrade mig även 1 trappa ner & städade köksluckor & skåp samt torkade slipdamm (cheesus va dammigt det är). Fortsättning följer.................

I helgen blir det fullt fokus på lägan. Vi måste göra lite mer inköp - lätta på lädret bara :( Det sista ska fixas såsom att snälla Farfar ska lägga klinker, trösklar ska slipas för målning till veckan av "målarmästar´n" :) Ny fläkt & diskmaskin ska installeras, siste elen ska pappsen dra, samt hyllor, handtag & sånt ska på plats. Sen återstår det bästa - städning *blää* Men det måste göras & tiden börjar bli knapp.
Stora sonen har sagt att han kan ställa upp & passa plutten i helgen & vi säger tack till det!! Fast han måste ju få lite egen tid han med, så ett brejk med hockeymatch blir det imorgon bitti.

Ni kanske har en roligare helg framför er?! *ler*

Mamma - vem är det på fotot?!



Är det inte "Pette" (som alla bebisar heter) *ler*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0