Streptokocker

...blidde resultatet på sonens halsprov i morse & en kur penicillin på 10 dagar har han framför sig. Men tänkt att man ska måsta stå på sig så för att få igenom en provtagning? Som tur var fick vi nu komma till "vår" husläkare & hon är bra o tar mig alltid på allvar. Jag menar, man springer ju inte på VC om man inte tror att det ÄR ngt, inte jag iaf. Å jag känner ju mitt barn så pass bra att jag visste att det är ngt som är fel. Å har man så höf feber & inga febernedsättande hjälper så... Ja vad skulle ni tro??

Iaf när hon tog provet så sa jag ju att den andra läkaren sagt att det var ovanligt att så små barn fick halsfluss, då svarade hon bara - Ja, men de kan få streptokocker ;) De kan väl inte klandra varandra men...

Jajja, nu har vi tagit oss en tupplur & Wille har faktiskt ätit en liiiiiten bit macka & druckit hans smoothi. Det är positivt!

Nu håller jag bara tummarna att vi andra klarar oss, köpte mig en ny förpackning KanJang idag å ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0