Festligheter

Hejsan!

Har hunnit med en del festligheter i helgen :)

I Torsdags for sonen till Piteå på Cup, så på eftermiddagen for Wille & jag till mormor då jag behövde sy till lite byxor... alla jeans jag köper är alldeles för lång & eftersom jag inte har en symaskin o mor är en hejjare på att sy så far jag dit för att få lite hjälp :)



I Fredags gjorde jag likadant, for till mamma för att få hjälp med jeansen. TACK för all hjälp mamma!
På eftermiddagen var gubben sugen på en båt tur, men när jag väl kom hem sov han så gott i soffan ;) Han har inte vart hemma förrän efter kl 21 på kvällarna hela veckan så jag förstår att han är slut i kroppen... 14-15 timmars arbete varje dag under 5 dagar tar på! Lite senare blidde Wille trött så far o son gjorde sällskap ;)



I Lördags lämnade vi först Wille hos farmor & faffen eftersom vi skulle på 2 partaj. Kl 14 mötte vi upp Hasse mfl i hamnen för att plocka upp lite folk i våra båtar som skulle ta oss upp i Ljungan. Väl där bjöds vi på lite lunch & det hölls diverse avtackningstal eftersom Hasse slutar som Chefstränare i simsällskapet.
Senare på eftermiddagen for vi ut till Alnö för att delta på svåger Jons 30 års fest. Där bjöds vi på medelhavsbuffé & senare hade vi lagtävling. Jag fick stora äran att utföra ölhävning... va?! o jag som vart nykter i 9 månader *fniss* Men när tävlings instinkten slår in så kan man ju inte banga - dvs jag var sekunden i från att bli 2:a :) Så nöjd, men fy va äckligt de va *ler* Tur vi gjort upp om att det var min tur att få smaka lite alkohol, så Peter var chauförr denna kväll!
Ännu lite senare begav vi oss till Piren där Hasse hade avskedsmiddagen. Vi tog återigen båtarna upp i Ljungan för lite efterfest hemma hos Hasse & Ullis, där vi grillade korv. Framåt en 2-tiden gjorde vi & en båt till sällskap hem till stan för att natta... kl 03.30 klev vi innanför dörren & då måste ju jag pumpa lite (såklart), så vid en halv 5 somnade jag MYCKET trött efter en trevlig & händelserik dag. Tack Hasse & Jon för en trevlig kväll!

Bilder från dagen hos Hasse:
    

Bilder från kvällen hos Jon:
   

I Söndags tog vi först en rejäl sovmorgon innan farmor & faffen kom med lille Wille. Åååh vad jag saknat honom, samtidigt som det var lite skönt att få en dag utan att behöva tänka på hans rutiner :) TACK SNÄLLA för hjälpen Maggie & Göran!
Efter det tog vi oss en tur till Birsta för att söka kostym till Peter - JO DE E SANT! Å vet ni vad, han hittade en & var med & tyckte till... en SKITSNYGG grårutig på Tiger (såklart *ler*) men de var halva priset såå okej då :) Han kommer vara så stilig på de 2 bröllop vi ska på i Augusti! Även jag slog på stort & köpte en klänning på Vision samt smycken till det. Så nu är det bara skor som fattas för oss båda... men jag tänkte ta en tur på stan i veckan o söka lite så jag hoppas extrafarmor Mona vill passa Wille dom timmarna!

Igår Måndag gjorde jag allting klart inför dopet vi ska ha på Wille boy! Så berörda personer kommer inom kort få en inbjudan. Därefter kom min faster & farbror på besök med sin söta lilla papillon Tanja. Vi fick jättesöta hemstickade kläder med döskallar på (ska jag reta mormor *ler*) TACK så Mycket! Tanja tyckte Wille var så rolig att leka med så vi fick hejda hennes i busandet :) På kvällen fick Wille duscha med mig... det är lite annorlunda än att bada, men skönt säger han :)

 

Idag blir en hemmadag för att göra i ordning inbjudningarna... lär ju ta lite tid :)

Skriver mer någon annan dag kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Terhi

Hej, Blev du bakis efter smakandet????? fniss



Tänkte bara informera att det finns en villig familj som vill vara barnvakt åt Wille på Alnö, hmm vem kan det vara =)



Kram!

2008-07-01 @ 12:28:19
Postat av: Åsa

Tack för inbjudan. Vi får återkomma med svar :) Hoppas att allt är bra med er!



Kram

//Åsa & Viktor

2008-07-01 @ 19:16:25
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Snaaaaaart får jag träffa Wille igen! Oj vad jag längtar! :-D Jag hämtar upp kickan efter jobbet och kommer upp till dig. :)

Ses snart!

2008-07-04 @ 13:33:17
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0