Besök från Kommunen

God morgon!

Ja då är det 9 dagar sedan tiden gick ut (jag är inte förvånad)! Har ringt barnmorskan nu på morron & bett henne boka in en tid för ultraljud för att se att den lille krabaten mår bra där inne. Får se när hon hör av sig.

I Lördags kväll bjöd vi Kimmen & Marlene på middag, som ett litet tack för hjälpen med installation av stereo i båten. Vi premiärgrillade på hemmaplan & satt faktiskt ute på altanen & åt middagen. Mycket trevligt!

I går var återigen en dag med pyssel i trädgården. Jag krattade den "nya delen" av nedre tomten, Peter grejsade först med båten & provstartade den. Ja, de va ju inga problem - gick igång nästan på första försöket... mmm vilket mysigt ljud :) Nu längtar jag till premiärturen när nu den blir! Grannen trodde vi köpt en motorcykel *fniss* Efter det murade han upp stenarna under altanen, blev faktiskt stor skillnad trots att vi inte är klara än. Får bygga på den lite eftersom vi har tid. Peter skulle på Gif matchen så jag passade på att besöka syster en sväng då hela tjocka familjen var ute på Alnö för att hjälpa dem med trädgårdsarbete. Roligt att få mysa lite med Erik en stund!
När vi väl var hemma igen, krattade jag klart & Peter stoppade allt i säckar så ev blir det tippen idag.

I dag var det bara att kliva upp tidigt. Kommunen ( hela 9 personer från stadsbyggnads nämnden!) har var här på besök för att titta på vårt hus & kringliggande ang bygglovet. Tyvärr så tror jag fortfarande att det blir NEJ, men då har de ju iaf sett kringliggande hus. Och tänker vi på plan B så kanske det inte blir ngr större problem. Naturligtvis kom "surgubben" över när kommunfolket var här på inspektion... han argumenterade såklart & jag stod med ryggen till hela tiden! Tänker NEVER again säga hej till dem! Ska inte vara otrevlig, men tänker inte vara trevlig heller! Vi vet inte när vi får beskedet, slutet på maj eller in i Juni... så det är bara att vänta :(
Idag har jag fått lite uppdrag från gubben jag måste utföra, åka Hjertmans bla för att handla lite till båten osv. Annars så blir det en lugn dag.

Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men, har du inge pli på lillbäbisen??? Vill ju komma och mysa med bäbis NUUUU! Säg åt HONOM att komma ut nu bums! :)
Puss och Kram!

2008-05-05 @ 09:52:53
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Marléne

Vilken jäkel! Surgubben alltså. Man blir ju irriterad bara man hör hur han betedde sig...

2008-05-08 @ 09:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0