Första arbetsveckan...

...med blandade känslor såklart! Det är ju såå härligt med ledigt, men det var lite kul att komma tillbaka till uppdraget jag har i höst. Mjukstartade veckan med ½ dagar, å tanken var att det skulle ske hemifrån, men iom internetproblemen fick jag allt pallra mig ner till kontoret.

Bilder kommer senare när jag har internet hemma igen :)

Förr förra helgen började på fredagen med fotboll i Bergeforsen. Därefter ringde Hasse B & undrade om vi skulle med på middag till restaurang Vindhem o det säger man ju inte nej till :) Kvällen vart sen då vi tog båten upp i ljungan för en kvällsöl hos fam Bergqvists. På Lördag vart det fotboll igen, hela dagen/kvällen. Söndagen likaså & Rasmus lag vart 4:a totalt = godkänt. Efter det packade vi picknickväskan & tog båten till Granön utanför Alnö för att mysa i kvällssolen med fam Sjöholm. Gissa om vi hade en mysig kväll (as usual)? Kul att de nu oxo är båtägare = We Like!!

Min sista semestervecka spenderads mycket på hemmaplan. En fin kväll plockade vi upp fam Krohn (Peters arb.kompis) i Söråker för vidare båtfärd mot Holmö brygga. Där avnjöt vi en smarrig 3-rättersmiddag i goda vänners lag. En annan fin dag packade vi båten & besökte Gistaholmarna. Rasmus hade en kompis med sig & Wille "baaaada" som han säger :)
Återigen en mysig dag på havet/stranden! 

Förra Fredagen lämnade vi Wille hos mormor på morgonen & for vidare söderut för att hälsa på Åsa & Viktor samt gå på bröllop i Sthlm. Både Rasmus & Wille bodde hos mormor & morfar hela helgen - Vi TACKAR så mycket för hjälpen!!!!
Väl framme fick vi välkomst drink... ååå va gott i sommarhettan :) Lite senare bjöds vi på supersmaskig V-botten paj & grillat med färsk sallad & en Wisby Pils till Peters förtjusning :) Efterrätten bestod av rabarber & jordgubbspaj... Kan det bli mer somrigt?!

På Lördagen steg vi upp i hyfsad tid då planerna var att ta färja till Vaxhom där bröllopet skulle vara... Men det slutade med att vi fick bo i Jojjen & Svantes lgh så vi kunde ta bil ut. Tack Jojjen & Svante för husrum! Iom det kunde vi ta det lugnt på fm & tog en promenad i solskenet runt Sjöstaden & Söders vattenstråk för att kika på båtar & den underbara miljön! En efter en återigen god lunch från gårdagens delikatesser for vi till Vaxholm för att möta upp fam. Sjöholm & gå på bröllop. TACK Åsa & Viktor för husrum, god mat & dryck, men framförallt sällskapet *ler*!
Bröllopet mellan Fia & Richard var naturligtvis vackert & vi bjöds på underbar sång av Anna F... solen sken & vädret var perfekt för en dag som denna. Efter lite mingel, hurrande & skålande i trädgården avnjöt vi en underbar buffe i Bogesunds herrgård. Kan verkligen rekommendera detta ställe då maten var fantastisk. Senare på kvällen var det dans i logen & baren var öppen :) Efter vickningen - grillad med bröd & en pucko *ler* - skjutsade snälla Jenny hem oss till lgh :)
Tack Fia & Richard för en fint, trevligt & roligt bröllop!

På Söndagen klev vi upp i hyfsad tid & tog en brunch i Vaxholms centrum... Vädret var tipptopp, så även en promenad runt krokarna spanandes på båtar gjorde vi... Märks det att vi gillar att titta på båtar?! *haha* Faktiskt så är det ett intresse vi båda delar & det är så kul när vi älskar havet så! Innan vi återvände norrut stannade vi till i Barkarby för att se om vi kunde fynda ngt... å de gjorde vi :) Väl hemma blev vi emot tagen av en liten (ja & en stor) kille med kramar & pussar *kärlek*!

I veckan har jag jobbar fm dagar o vi har pysslat på hemmaplan. Mikaela har kommit hem efter sin semester med farmor till faster Cilla & Johanna på Gotland. Jag tror inte jag behöver skriva att hon haft det bra *ler* Rasmus har vart med kompisar & tagit det lite lugnt. Wille har vart med pappan & gillar ju att vara ute på gården... I Onsdags var vi bjuden på middag till systeryster. Peter & Jon jobbade vidare på taket så det blir klart nån gång. Vi bjöds på grillade delikatesser *ler* & det var supergott såklart. Wille & Erik lekte för fullt o gillar starkt att få vara med varann! TACK Emma o Jon för god mat & trevligt sällskap :)
Jag har även "sovtränat" med WilleBoy, så nu sover han i sin egen säng hela natten... Vi tog in sängen till vårt rum, så första natten satt jag nog uppe med honom 2 timmar *gäsp* Natt nr 2 kanske bara en kvart innan han var trygg av att se att vi faktiskt fanns i närheten o kund3e somna om. I natt har jag inte vart uppe någonting *ler* Tror inte jag sovit så bra sedan Wille kom till världen... måste erkänna att jag sover dåligt när skrutten tar upp 3/4 delar av sängen *skratt* Visst är det mysigt, men man behöver sömn för att klara dagen! Så nu håller vi tummarna att detta håller i sig!!! (Stolt mor är jag nu!) Kan tilläggga att mormor & morfar började sovträningen redan i helgen... så tack för att du "pushade" mig mamma :)

I helgen... Vi börjar med ikväll när vi är bjudna på middag till grannarna vilket ska bli trevligt! Hoppas det inte blir så sent då det kommer en kille som ska ta bort lite sly på tomten nedanför vår & grannarnas på Lördag morgon. Hoppas det blir fint! Tänkte väl hinna besöka Selånger marknad & Rasmus ska spela fotboll på Balders. Jag ska laga lite mat oxo, då  min ÄLSKADE lilla pappa fyller 60 år på Måndagen :) HIPP HIPP HURRA, hoppas du får en fin dag! PÖSS o KRAM!

Ha en skön helg, så återkommer jag bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0