Helgens bravader

Hej igen,

2 inlägg på 1 dag *wow*

I Fredags kväll tog vi den STORA matshopping svängen = 3' pix fattigare *hahaha* Men nu är det mesta av Julläckerheterna inhandlade. En mycket ! sen middag vart det då oxo... gissa om magen kurrade kl 20.30 när vi äntligen åt ;)

Lördagen började igen med en shoppingtur till Birsta, men då en annan typ av attrealjer. Barnen skulle få ny jul-outfit... Å ni vet brudar ;) Jag & Mikaela sprang väl runt på de flesta butikerna innan vi båda (ja, jag vill ha ett finger med i spelet) var nöjda. Peter & Rasmus gick in på JC & 15 minuter senare va dem klara *fniss* Sen lunchade vi på donken & släppte lös barnen.  Då fick Peter & jag lite tid att köpa det sista åt dem.
Big cross - Peter köpte ny julskjorta :) Väl hemma var det bara att ställa sig vid "presentinslagningsbordet" igen medans Peter lagade middag.

Igår Söndag började vi med en snöskottningssväng (läs Peter) & Wille o jag lekte i snön... visste ni att snö är gott?! Jo de tycker Wille :) Efter det for vi till Oxsta för att hälsa på fam Hallin & överlämna små julklappar till tjejerna... De va längesen vi träffades & Wille var lite blyg för sina faddrar - bättring måste ske :)
Efter det fick Willeskrutt sova en kort stund i bilen innan vi skulle på kusinens kalas på Drakborgen. Tyvärr var det ISKALLT där, så för oss föräldrar som inte springer oss varma vart det lite kyligt *brr* Men Wille hade HUR kul som helst! Å kusinvitamin fick en liten försmak på födelsedagen, bla 2 små-bilar som tydligen vart poppis :) (han hade sovit med dem inatt lillskrutten) Ibland behövs det inte mycket!! 

På kvällen gjorde jag/hela familjen år 2009:s stora insats. Rensade förrådet på bland leksaker & nallar mm. Sen slog jag in dem till julklappar som jag ska lämna in på Nagelstudion. Carro, en bekant, har dragit igång en insamling för stadens behövande & gör man en sån fin gest, måste man ta tillfället i akt tycker jag! De tog ett par timmar, men nu står 2 flyttkartonger redo för transport ner till Nagelkliniken :) TACK Carro för ditt engagemang! Informerade även barnen om att de är delaktiga iom att de kunde tänka sig att dela med sig av sånt som de inte längre använder/behöver. Samt att vi hittade lite smått & gott till Wille som syskonen sparat - bland annat en "sugarn" - damsugare :) som snabbt blev favorit!
Efter det klädde vi (jag o kidsen) granen & jag julpyntade det sista. Normalt brukar vi vänta någon dag med detta, men eftersom barnen bara är hos oss på julafton, så tycker jag de ska få känna lite "stämning".

Idag väckte jag Peter i hyfsad tid (trots att han har semester) för lite snöskottning. Vi har ju fått flera dm pudersnö *lovely* Jag själv tog en prom till jobbet, friskt & skönt. Vi skulle ha uppvaktat 2-åringen ikväll, men då Systra-Mi är sjuk avvaktar vi någon dag. Synd att riskera fler sjukdomar så här tätt inpå Julafton.
Istället hälsar vi på fam Sjöholm i Grönviken... ni vet - har man inte en egen liten tjej att shoppa lös till - får man nyttja sina vänners döttrar *fniss* Så söta Noomi ska få en liten julklapp av Wille.

Jamen vi skrivs väl snart igen :)

Nike hade ju en "sugarn" som Wille bara ÄLSKADE!!


Lite bilder från Eckes drakborgs kalas igår :)



Lill-moster var med som barnvakt *me like*



Blomman/kortet på paketet var mest intressant ;)



Se upp i banan :)



Hoppborgen gillade Eckepecke SKARPT!! 



Kommentarer
Postat av: Saadet

Hej!

Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram :)

2009-12-23 @ 18:25:30
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0