På kurs med Kurt

Tjena!

Imorrn bär det av till ElStockholmo för en kurs i test av programvara & system :) Ska bli kul!

Igår var en hektisk kväll! Slutade lite tidigare för att skjutsa Mikaela till simträning, stannade för att handla middag & skynda hem för att stoppa i mig den. Det var nämligen så att Peter ringde & sa att "nu har jag lagt halva golvet i köket",  :)  så du får köpa med dig mat då det inte går att tillaga något där. Och jag hade ju lite bråttom eftersom jag skulle på mitt första skolrådsmöte, Mikaela skulle hämtas från simhallen & sonen skulle skjutsas till Timrå islada... Ni vet taxi *S*
Skolrådsmötet tog längre tid än jag trodde, men det var givande & intressant, speciellt nu när vi närmar oss Högstadiet. Kl 20:45 kom jag hem till en liten kille som sökte uppmärksamhet till 100% då pappan fortfarande höll på med golvet :) Var med min lilla plutt ett tag & gjorde han klar för natten, samtidigt som Peter hämtade stora sonen & jag förberedde Rasmus matsäck då det var SkolDM. Puuhhh... kl 23.30 gick jag äntligen o lade mig... Och som natten innan vaknade WIlle kl 01 pigg & glad och svår att få å somna om... Hmm, undrar vad det beror på?! Även om det är Peter som sitter med honom så hör jag ju allt & kan DEFINITIVT inte somna om (måste vara någon kvinnlig gen *S*).

Idag... Gäsp, var en trött morgon, gäsp. Var på utvecklingssamtal på Rasmus skola & vår son får lätt lite 'myror i brallan' på lektionerna *ler* Lite svårt att vara tyst & att sitta still, så det ska han jobba lite extra på. Annars är han duktig i skolan som vanligt! Väntar på att klockan ska bli hemgång då vi ska fara & kika på tapeter till Mikaelas rum som sanrt är klart. Faffen har vart hos oss i dagarna 2 & fejjat :) Vi tackar de ödmjukaste för hjälpen!
Efter det ska jag packa väskan för en tidig Onsdagmorgon, taxin kommer 05:45 *GÄSP* Så håll tummarna att Wille sover bättre inatt, annars får nog mina 2 kollegor som också ska gå kurs, peta på mig om jag nickar till ;)
Rasmus ska åka slalom med morfar ikväll (bara jag får tag i honom), han är ju på SkolDM i basket & är lite nyfiken på hur det gått...

Så Onsdag till Fredag händer inte mycket på bloggfronten, då det blir plugg på kvällarna eftersom det avslutningsvis är en sluttentamen på kursen. Peter lär ha det han gör dessa dagar med alla barn :)

I helgen så tänkte vi fortsätta grejja hemma = kanske rodda om?! Vi ska till syster & svåger på bastukväll med middag & vi ska äntligen ta med kära mor på hennes morsdagspresent från i fjol *ler* Vi gav henne en dag på SPA. Så Söndagen ska jag & Emma spendera tillsammans med kära mamma på Södra berget :)

Hörs väl nått till veckan gott folk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0