Mini weekend

Hejsan...

I Onsdags for vi till Sthlm för att ha lite mini semester med barnen & lyxa till det å att bo på hotell :) Efter att vi checkat in mötte vi upp faster Cecilia på Slussen för lite middag tillsammans. Efter det skyndade jag & sonen till Råsunda för att hejja fram AIK... eller ja, Rasmus hejjade ;) Han var nöjd över kvällen. Peter, Wille & Mikaela åkte hem till Cecilia för att umgås lite mer & de hade oxo haft trevligt!

På Torsdagen började vi med lite shopping i Globen gallerian innan vi begav oss till Aquarium för att se lite fiskar mm. Det var faktiskt ett trevligt litet ställe vi spenderade ett par timmar på. Efter det begav vi oss mot HammarbySjöstad för faster Åsa & farbro Viktor skulle vara barnvakt åt Wille. Vi skulle under tiden ta ett besök på Cosmonova med de stora barnen. Det hade gått jättebra att ha Wille & de hade lekt massor. När vi kom så bjöds vi på mumsigt fika :) Tack så jättemycket för hjälpen!!!

På fredagen stannade vi först till i Barkarby där barna fick "en slant" var att shoppa lös för... tror de va nöjda ;) Senare eftermiddagen bar det av hemmåt igen efter ett par mysiga dagar i Sthlm!

På Lördagen var en hemmafixar dag. Jag körde tvättstugan för fulla muggar & Peter o farfar Calle byggde in båten för vintern. Även farmor, faffen, mormor & morfar kom förbi på en em fika, så vi hade som en liten spontan släktträff *ler* Det var trevligt tycker jag!!! Tack så jättemycket för hjälpen & 'slanten' Calle :) Wille fick även en tuff slipströja av farmorn... han ska lära sig i tid så han inte blir som sin far *fnis*
På kvällen for jag på tjejfest till Cissi. Vi hade himla trevligt & avslutade kvällen på stan... de e ju inte sådär jätteofta man går på krogen nuförtiden, så det var lite trevligt & jag träffade faktiskt lite folk jag kände :)

Söndagen började med sovmorgon :) Farmor var barnvakt när guben jobbade... (TACK) jag passade på att tvätta sommardäck & städa tvättstugan o lite sånt... När Wille kom hem igen så var han lite varm, å ja, som väntat så hade han feber. Rätt hängig faktiskt, Wille brukar ju kunna vara rätt pigg trots att han är sjuk... men inte riktigt denna gång.

Idag är jag hemma med Wille men imorrn drar jag till Sthlm som vanligt så då får pappan Vabba. Wille har runt 40 graders feber så han är rätt ynklig idag lillen. Vrt på VC nu på eftermiddagen & de har kollat sänkan. Ser ut som ett virus (förkylning) återigen... å då äre väl variant nr 3 i ordningen på en 3-4 veckor... Jaja, han får kanske ett stark immunförsvar när han blir större som läkaren sa... Får väl tänka positivt! 

Kan berätta att vi fick ett litet chockartat besked igår, kanske inte oväntat men ändå... Vår hyresgäst har valt att flytta av förståeliga själ... dyrt att bo så stort ensam. Så nu är vi i valet & kvalet om vi ska 'rejsa' rejält & inreda källare/renovera som vi tänkt... eller ta de coolt - bo som vi gör & fortsätta hyra ut nedre plan. Och kan lova er att det inte är LÄTTA beslut, de kostar både en massa pengar & framför allt TID som jag inte vet om vi har :( Ni som känner oss vet ju att vi ofta har häcken full - e de inte barnen som kräver en massa genom sina idrotter så har jag en hårt arbetande gubbe ;) Lite planerade vinter semestrar kan få stryka på foten pga av detta & jag blir lite ledsen över det :( Älskar ju fjällvärlden! Tja... vi ska ta en rejäl funderare & vi måste bestämma oss kvickt. Måste ju få tag i en ny hyresgäst i vilket fall.... Ideas?! ;) Tell us!

Lite semester bilder:
 Middag på Akkurat med faster Cecilia

  På Råsunda & AIK match!


   Hotellet

   På Aquarium


  På Cosmonova i snygga 3D brillor

 Wille leker hos Åsa & Viktor

  Gofika & bus

  På Barkarby leker vi oxo lite...


Tjejpartajj:
  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ni ser ut att ha haft det jättebra i Sthlm!! :-D

Oj vad snabbt det kom att ni måste ta BESLUT!!! Förstår att det är svårt!! Spännande o höra vad ni kommer fram till. :-)

Väntar på en lunchdate nu!!!

2009-11-03 @ 10:50:00
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0