"Jag mötte Lassie"

Hallååå...

Hemma efter en härlig weekend i 08:a stad... eller sitter ju just nu på hotellrummet i ja just: 08:a stad :)

I fredags kl 10 bar det av. Efter att vi lämnat Wille hos mormor, satte vi oss på tåget. Svärmora hade packat picknick väskan med smarriga mackor & öl så resan gick snabbt :) Efter incheckning på hotell Clarion på Söder (där för övrigt hela Detriots hockeylag & fans bodde) begav vi oss in till City för lite sen lunch... & en öl ;) Vi travade ner mot Stureplans kvarteren & de ljusiga boutiquerna... En Ölpaus på Biblioteksgatan :) Göran & Peter accepterade våra inköpsställen bara de fick sina vätskepauser emellanåt.
på kvällen tog vi en tur runt Söders kvarter för att hitta ett trevligt matställe. Vi gick på restaurang Axelia på Görgatan, där Pet & jag vart tidigare & gillat plejset. Men OJ! va mycket mat vi fick... o gott! Rekommendation. Väl hemma på hotellet tog vi sista vätskepausen i baren & spanade in slutet på fredagen NHLmatch...

Lördag morgon & uppe i hyfsad tid... När jag skulle tvätta fejset fick jag en chock! Man kunde tro att jag vart på VÄRSTA partajjet dagen innan... Cheeesus va min ögon va röda *hahaha* Fast när jag räknade lite vad jag intagit för drycker under hela fredagen så.... Tjaa - inte så konstigt ;)
Vi avnjöt iaf en lååång & goood hotellfrulle = jag vart så mätt så de va nästan så jag ville hälsa på Ulrik ;) Innan en härligt prom in mot stan var vi ju tvungna & spana in hockeyspelarna - Ja, vi hade vår egen "paparazzi" med oss (Maggie) som tog lite lite foton av hockeyspelarna :) Så jag har åkt hiss tillsammans med Nikas Lidström & Peter o jag finns på bild tillsammans med honom ;) Ja okej - ni kan få ta på mig *haha*  Väl inne i Gamla stan möte vi upp Peters syster & bror med respektive för lite fika innan vi fortsatte med lite shopping. Mkt trevligt att träffas :)
Gubbarna skulle försöka få tag i en pub som visade Timrå matchen på eftermiddagen, men tji fick vi. Så lite sena med middagsplanerna tog vi hotellrestaurangen - Och vilken HIT! Helt fantastiskt god mat!!! Lite stressade fixade vi en taxi till Globen för att se matchen mellan Detroit & St Louis. Spännande match & en massa jippon runt i kring :) Blir detta av nästa år, så tar vi med barnen för de skulle dom gilla - speciellt Rasmus då :)

Söndag & sista dagen på minisemestern :) Tack för en trevlig helg Maggie & Göran! Vi fick hämtning av Linnea som också städat & tvättat vår bil... de va inte igår ;) Tack Sis! Mysigt att få hämta hem Wille plutt, skönt med lite vila men man saknar de små liven oxo :) Han har säkert pratat sönder mormor & morfar i helgen *fniss* TACK mamma & pappa för hjälpen!!!

Igår klippte Johanna gräset åt oss - vilket inte heller var igår *skratt* TACK Johanna! Å jag gjorde mitt första träningspass på gymmet sedan i våras, men denna gång med uppsikt utav en sjukgymnast. Har fått ett träningsschema för mina ömmande knän, så nu är det bara att bita i det sura äpplet & hitta lite tid för träning oxo! Peter & Wille for på badhuset som de alltid gör på Måndagar & sen kom faster Johanna igen för att passa Wille medans vi var på första föräldramötet på dagis... matnyttigt! (Tack igen Johanna)

Idag har jag haft en tuff & lång arbetsdag i Sthlm... men det är bara kul! Hellre det än att sitta sysslolös! Lite sushi till lunch & kinamat till middag... rätt ok :) Idag var det faffen Göran som hämtade Wille plutt på dagis & det tackar vi för - så slipper han så långa dagar, han va ju dagis redan 6:30 imorse...

Imorrn tror jag det blir en lika bra dag på jobbet. Moster Emma ska hämta Wille imorrn på dagis så han ska få leka med favvo kusinen :) TACK Emma! När jag landat på fast Norrländsk mark igen, ska jag hämta hem plutten.

Här kommer lite bilder från helgen!
HejHopp! 

På tåget :)


Vätske paus på Biblioteksgatan
 

Middag på Axelia



Autograf jägarna ;) utanför hotellet



Släktträff i gamla stan ;)
 


Middag på hotellet



Lite hockey bilder, Zäta, Lidström, Mats Sundin mfl :)
   
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0