Moot helgen...

...går vi med stormsteg :) va tiden rusar fram!!! Å längesen jag kikade in här :/

Förra Lördagen pysslade jag i trädgården, gjorde lite vinter & tog rätt på blomster osv. Mor & Far kom & hjälpe mig en sväng, samt pappa agerade taxi chaffis då jag var själv med barnen som vanligt ;) Thanx!
Vi var även på middag hos fam Jonsson, surströmming stod på matsedeln *MUUUMS* & ja, köttbullar till barnen & Peter *S* Mkt trevligt som vanligt & det planerades vintersemester i fjällen, de ser vi fram emot :) Kl 01:00 kom snälla lilla syster & hämta oss. Thanx everyone!

På Söndag fm kom Jens för att hjälpa oss ta upp båten (På tiden va?!?!?) Men innan det, åkte vi till Alnö för att lämna Wille hos Terhi :) Hon & Linn ville vara barnvakt & det säger man väl inte nej till :)
Snälla pappa skjutsade sonen till träning innan de mötte upp oss i stugan. Efter lite fika fick vi upp Chrissan himla smidigt faktiskt & tuffade sakta hemåt. Trots en 30-vagn på släp, så tog det inte så himla mycket längre tid än vanligt! Tack alla inblandade för hjälpen igen då :) Medans Peter jobbade lite (trodde ni inte va?! *S*) så skurade jag av det värsta algerna på Chrissan! Så nu har hon en snygg nederdel :) Åkte till ön för att hämta hem Wille som nu lärt sig gå med vovvarna i koppel *skratt* TACK så JÄTTEMYCKET för hjälpen Linn & Terhi, å ja Mats då ;)

I Måndags började taxiplaneringen för hockeyträningarna... Lilla syster ställde återigen upp & körde R till hockey då de skulle va på plats redan 15.45!! Tack Sis! Försökte styra upp med lite andra hockeyföräldrar, men de e inte så lätt då det antigen är "fullsatta bilar" redan eller vi inte bor så himla nära varandra... På kvällen var iaf Peter & Wille som vanligt på sitt Måndagsbad :) Ååh va Wille tycker det är kul!

I Tisdags lämnade vi in Ådin för lite reparation. Nu e den fit for fight igen. Syster med barn kom även & hälsade på. Passade på att be Emma köra sonen på hockey medans jag kockade i köket. Ecke & Wille lekte & hade såå kul... å bada badkar var nog det som EckePecke gillade mest ;) HELA badrummet va blött innan han plaskat färdigt *skratt*

Igår åkte Rasmus till mormor & morfar efter skolan... De bakade & åt god mat. Morfar skjutsade R på hockeyn så jag & Wille kunde ta en kvällprommenad med vagnen. Åhh va många "blampa" alias lampor de fanns längs vägen tyckte Wille *ler* Mikaela beklagade sig lite över att hon måste stiga upp så tidigt hemma hos oss när hon ska på skolan, så hon for till sin mor för att sova istället ;) Tror även att lite 'internet saknad' finns med i bilden! Då vi inte haft internet hemma på snart 2 veckor för att jag faktiskt inte orkat ringa om det *ler lite* Men måste!!

Idag ska Rasmus åka & bada med Syster o "stor" kusin medans lill kusinen får va me mormorn. Och appropå lillkusin Petter, så är alla bebisar förövrigt "Pette" i Willes ögon :) Även vår svarta budda staty i badrummet är numera "Pette" *skratt* Han e för söt mitt lilla skrotkorn!

Imorrn ÄNTLIGEN fredag *tjiihoo* Rasmus åker på hockeycup till Övik över helgen, så håll tummarna för honom! Ev får vi lite kusinbesök på kvällen.

I helgen är vi bjuden på middag till fam Sjöholm & vi ska inspektera grinden till trappen & Wille får utvärdera om den håller måttet *hihi* Mikaela har simtävling i Njr. Pappan ska... ja ni vet va jag tänker skriva *ap skratt* Så de blir Wille & jag i helgen! Ska hålla mig ajour med sonen om hur det går & ev tittar vi till syrran för att se om hon simmar nå bra ;)

Ska ni göra ngt kul i helgen då?!

Att utläsa mellan raderna i detta inlägg: 
Ska era barn börja med hockey - räkna med ett liv som bygger på det ;)

 
 Vi hade även tid för lite lek när vi trädgårds röjde!

 Mätta å belåtna!

 Så här gott var det med surströmming!!!

 Man blir även törstig av surströmming ;)

 Wille hjälper Terhi med köksbestyren!

 Wille tycker vovvarna ska få komma ut...


Lite bilder från Söndagen på Alnö, som Linn knäppt :)
  


 Mini gofis kusin :)

 Bus!!!!

   Kusinbad!

 


Kommentarer
Postat av: Terhi

Hej,

Vi längtar reda nästa tillfälle då Linn och jag ska få rå om Wille <3.



Jag tror att han kommer nog att skaffa sig några shelties när han bli stor då han redan "rastar" de med en stro entusiasm. =)'



Kram

2009-10-15 @ 19:40:40
Postat av: Jenny

Thank god vi fick en tjej!!! ;-) Fast numer spelar ju tjejer hockey också.... jaja, man har ju lite att ge igen sen man själv höll på idrotta. :)



SKa bli jättekul att ni kommer hit på lördag!!!!!

2009-10-16 @ 09:27:24
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Kicki

Man kan ju få en kille som har lite brister i bollsinnet, så då blir det brottning, men kära nån, det tar ju en del tid det med...



Thomas har bokat stuga vecka 10, men det återstår att se om vi får den. Det är en 8-bädds, men 10 pers kan vi va.



2009-10-18 @ 04:15:21
URL: http://kicki_a.blogtown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0