Oj, vad har hänt sedan sist ??

Hej blogg!

Det var ju inte direkt igår jag skrev & har väl aldrig haft ett sådant långt uppehåll som nu... Men så ska det väl kanske vara när man har semester :)

I allafall har vi haft en bra sommar! Det enda negativa jag har är att vi aldrig åkt så lite båt som i år... jag har vart ute 3 turer, Peter 2 & barnen bara 1 gång... Det positiva med det är ju att sopparäkningen inte blir särskilt stor ;)

Min första vecka innehöll en massa bad; med Marlene o barn, syster o barn & poolbad på tomten.

Vi har firat midsommar hos fam Sjöholm i trevliga Grönviken.

Vi besökte Gatufesten en kväll och bestämde då att nästa år (om vi skall gå på Onsdagen) så ska vi ha barnvakt :)

Har haft en rolig möhippa för svägerskan som slutade i ett Gatufest besök...

Min älste son har blitt 14:iss, så han har vi naturligtvis firat med släkt & vänner.

Peter har renoverat min mor & fars hus tak en hel del & nu renoverar han äntligen på vårat hustak :)

Vi har vart på svägerskans & svågerns supertrevligt bröllop i Saltsjöbaden där jag agerade Toastmadame. Faster Johanna följde med oss till Stockholm som "nanny" & vi är super tacksam för det!!

Vi har haft en semestervecka på Gotland där vi huserade hos snälla svägerskan :) Semestern innehöll besök på Kneippbyn, lite tågmuseum, en vikingaby, Blå laguen (kalkstens brott), en massa stros innanför Visbys mysiga murar med små dryckes pauser *fniss* Wille har lekt MYCKET med sin lilla kusin Thea som han var så snäll & kärleksfull mot.

Nu är jag inne på min 2:a arbetsdag & farmor tog Wille hela dagen igår så Peter kunde arbeta på taket.
Idag ställer mormor o morfar upp & passar Wille hela dagen. TACK till er alla!

Ikväll ska vi på "bastu kväll" till fam Jonssons på Alnö & det ska bli helkul! Snälla Johanna ställer upp som chaufför.

Imorgon skall vi på Roxette konsert, då ställer farfar & Mona upp på oss & har barnen - TACK!

För övrigt så fortsätter väl guben klättra på taket & jag får sköta markservicen :)

Detta var i mycket korta drag lite av vad som hänt dessa veckor för min del... Ska se om jag kan peta inte bilder också framöver :)

Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0