Once more time...

...säger jag sjukstuga - igen!

Måndag & Tisdag var Peter hemma med Wille eftersom han hade lite feber & rinnsnuva... men i Onsdags fick han gå på dagis igen.

I veckan har jag ju vart i Sthlm på tjänsteresa som vanligt, var på en trevlig afterwork med några kollegor på Tisdagskvällen :) Stupade i säng på hotellet då jag kände mig lite risig ja me :( På Onsdagen tog jag en trevlig lunch med svägerskan (tack Åsa) o vi snackade en massa inför stora dagen D :) Mådde fortfarande ingen vidare & gissade att min kroppstemperatur inte var riktigt OK... men vad ska man göra när man är 40 mil hemifrån?!
Det var iaf skönt att få komma hem på kvällen igen & normalt brukar jag ju iaf hinna säga gonatt till lille skrutten... men han var helt slut efter sin dag på dagis så han sov :( Var lite orolig på om jag skulle komma hem pga av all snö & båst... men hann hem innan det började ordentligt :)

I Torsdags vaknade jag med himla halsont! Beslutade mig för att sitta hemifrån & sköta mitt jobb, så jag fick snuva o nysa i fred & för att inte sprida mina baciller vidare. Pga toksnön som IGEN fallit över vår lilla by, gick jag ut & skottade en stund innan Mikaela gick på skolan... tog Wille i pulkan & begav mig till dagis, trodde det skulle gå lättare MEN ack så jag bedrog mig *skratt* Fick gå en omväg för alla bilar som körde fast & slet som ett djur då det bara är uppför till dagis. Men Wille tyckte det var toppen att få åka pulka till dagis ;) Väl hemma igen fortsatte jag med lite skottning så snälla faffen som vart här & renoverat för fullt skulle komma upp med bilen. Så snacka om att jag fick "motion"... tyvärr lite synd med en förkylning i kroppen, så det gjorde nog mer skada än nytta...

Idag har jag vabbat då skrot hade lite feber imorse igen. Hade sedan lång tid tillbaka en tid hos frissan inbokad så jag ringde mamma tidigt i ottan & frågade om hon kunde passa Wille på f.m när jag skulle bli fin i håret & det klart lilla mamma ställer upp på mig :) (SUPER TACK - MAMMA) Nu har jag iaf en helt ny frisyr & känner mig nöjd! Ikväll har stora sonen match, men jag orkar inte hejja på honom i mitt skick just nu, jag får hejja på distans :)

Imorrn skulle lille sonen på kalas men vi får väl se hur det blir... stora sonen har träning men med lite halsontvarning får vi väl se hur det blir för honom. Annars är det tänkt att vi ska fixa taket i vardagsrummet i lägan, vi vart tvungen å riva ner det oxo :( Mer jobb!

På Söndag har store stonen match i Ånge med samling där kl 09.00 *skratt* (är inte superglad över det precis) & Peter ska jobba extra. De e lite snö att skotta nu serrni ;) Så är Wille fortfarande hängig kanske jag måste be om lite barnpassning Söndag förmiddag... kan bli jobbigt för honom att sitta i vagnen flera timmar om han inte är kry. Men vi får se.

Ha en skön helg kära vänner!!

Så här ser jag ut nu (har inte returscherat mig *hahaha*)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Fasen vad snyggt!!:-D

2010-02-11 @ 12:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0