Hur har jag då haft det??

.... Heeeelt underbart! Jag bara älskar fjällen & dess miljö :) För att inte tala om alla gamla minnen från ungdomens dagar som poppade upp när vi vandrade i Åre by *fniss*

Stort JÄTTE TACK Kalle & Mona för dessa fantastiska dagar - borde vi göra till en tradition *leeeer*

I alla fall - så här har dagarna varit:

Onsdag vid lunchtid kom vi äntligen iväg... Peter var tvungen att jobba på fm pga snö ovädret. I Krokom mötte vi upp Peters systrar med respektive & pappa Kalle & Mona för lite sen lunch. Därefter ett stop på bolaget i Järpen, för jag ville absolut ha punch till den varma chokladen - det hör lixom till fjällen det *fniss*
Framåt en 16-tiden kom vi fram till Tegefjäll i Åre & en mysig liten stuga med bra läge. Efter att vi installerat oss & druckit lite varm choklad med punch, grädde & marsmallows *MUMS* åt vi god tacos till middag & avslutade med lite sällskapsspel!

På Nyårsafton hade vi perfekt väder, lagom kallt! Så svägerskan Åsa & jag tog på oss alpinskidorna & for in till Åre by för att testa på backarna. De var väl inge vidare backar, dåligt med snö & isigt, skutan delvis stängd, mycket folk & jag fick mjölksyra i mina "vältränade" ben på en gång *skratt* MEN !! Det var jättekul att få åka lite & känna "pulsen" - tack Åsa för sällskapet :) Mötte upp resten av sällskapet i byn som var på jakt efter slalompjäxor & skidor till Willeskrutt - vilket inte var det lättaste då han är så liten *ler*. Vi hade med Mikaelas gamla skidor, men de var för stora för honom.

På eftermiddagen gjorde Wille premiär i slalombacken & det gick HUR bra som helst! Han var riktigt duktig & verkligen stod själv på skidorna (trodde jag inte), försökte tom ta sig fram lite om än lite vingligt *fniss* Däefter var det dags att svida om & förbereda middagen som bestod av en mkt god 3-rätters middag.
Förrätt: Romtårtans romans (en liten tradition snart *ler*)
Varmrätt: Oxfile i madeirasås med västerbottenost & färsk chili fyllda potatisar
Desster: AfterEight kladdkaka med glass & grädde

12-slaget firade vi utanför stugan tillsammans med Peters bror & vänner som bodde i lgh under oss. God skumpa & trevliga "flygande thailändskor" som jag köpt med mig *fniss* Vet inte vad de heter, så de fick detta smeknamn ;) Natten avslutades med sällskapspel igen, en tävling mellan tjejjerna & killarna i stugen, där vi tjejer såklart vann IGEN (bara en liten lögn!!)!

Nyårsdagen tog vi lite sovmorgon (konstigt *skratt*)... Vädret var bra så vi gick till barnbacken med Wille. Kvällen innan tjatade han om sina skidor & sprang runt i pjäxorna :) Jag tog på mig mina skidor (trots träningsvärk i de 'vältränade') & swishade nerför backen med Willeskrutt mellan benen. Han stod riktigt bra själv! Pappan avlastade med att springa lite upp & ner med skor på och faster Åsa (tidigare tävlingsåkare) körde stenhård teknikträning med honom *hahaha* Men det gick lite för sakta tyckte Wille - han vill åt farten *fniss* Men han fick beröm av experten Åsa iaf :) Så nu kan han i framtiden stoltsera med att som 1,5 åring testat på slalom!! Å vi är på jakt efter både minipjäxor & miniskidor till honom, för detta måste vi bibehålla.

Senare på eftermiddagen tog vi på längdskidorna för en tur i spåret. Usch va jag verkligen behöver bättre kondis! Jag, Sandra & Christoffer höll ett litet lägre tempo än Åsa, men jag säger inte att vi kämpade mindre för det ;) Systrarna Sandra & Åsa ska åka Vasaloppet i vår & jag önskar dem all lycka! Vi hoppade ur längdpjuxsen för lite afterskii på Tegekrogen... eller ja, en stärkande KaffeKarlsson iaf :) Kvällen avslutades med god mat & & ännu en seger till tjejjerna i sällskapsspel (liten lögn igen) *hehe*

Igår klev vi upp tidigt då vi visste att det skulle bli KAAAALLT (-23 grader *brr*) & for in till HolidayClub för att bada & leka lite. Wille älskar ju att bada å detta var såå kul för det fanns många trappor att klättra i ;)
Vi trotsade därefter kylan för en liten sväng inne i byn & avnjöt en god lunch. Fick även min julklapp av darlingen, det var meningen att det skulle vara en valfri behandling på HolidayClub, men det var fullbokat. Så jag köpte mig istället ett varmt ullunderställ på Peak Perf :) Så nu får jag väl önska mig det snygga & svalare understället från Peak (jag oxo ville ha) i födelsedagspresent - hade lite svårt att välja där :) Tack Pet!
Till middag mumsade vi i oss lite av alla goda matrester från dagarna innan & placerade oss framför burken för att se veckans avsnitt av Robinson... jag bara älskar det programmet :)

Idag sa vi adjö till varandra *snyft* & den mysiga stugan för att återvända hem till lilla Sundsvall igen. Jättenöjd, tacksam & full av ny energi för att fortstätta år 2010 :) Än en gång: Tack Kalle & Mona för att ni bjöd med oss & tack alla svägerskor/svågrar för dessa trevliga dagar tillsammans med er!!!

Nu sitter jag här & tar igen mig efter att tagit rätt på all packning & laddat tvättmaskinen...

Här på hemmaplan kan jag berätta att min stora son som deltar på hockeycup gjorde mål igen igår!! Att han alltid ska göra mål när mamman inte är med & ser :( Men jag är så stolt så! Imorgon spelar han 11.30, så tänkte pallra mig in till Nordichallen för att hinna se den matchen iaf!

Nedan kommer lite bilder från Åre dagarna:

Vi avjuter varm choklad med punch & Mona förbereder middagen
 


Jag & Åsa IN ACTION på Nyårsafton! (Bilder lånade från Åsas blogg)
 


Wille på sin första skidtur :)
  


Nyårs middags förberedelser :)
  


Lite bus & sång med Wille...
  


Middagsdax
  



Gott Nytt 2010!!!
  


Näste slalomproffs: Willeee 1,5 år ;)
  
  


Lite afterskii...
  



Wille skrot kör vedkorg, är 'något' närsynt & myser med "pilten" :)
  



Lite skoj bad på Holiday Club!!
  


Avslutningsvis en bild när Wille hjälper sin nya bästis "stoffer" å damsuga ;)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter verkligen som att ni haft det härligt!! Vad duktig han är lille Wille med skidorna och Rasmus med målen. :-D Vore kul med en fjällresa ihop igen, vi är på!



Kramar Jo

2010-01-04 @ 11:17:41
Postat av: Kicki

Åååå, vad härligt! Vad glad jman blir av din blogg! Vad duktig han är Wille, shit alltså, det ska börjas i tid... hahahaha



GOD FORTSÄTTNING!!!

2010-01-04 @ 17:52:11
URL: http://fyraben.bloggworld.se
Postat av: Marléne

Guud vad söt Wille var i skidutrustning, haha. Var in på Åsas blogg och hittade nåt sött kort också.

2010-01-05 @ 10:05:17
Postat av: Åsa

Tack för toppen dagar i Åre! Hälsa till hela familjen. Kramar

2010-01-05 @ 10:58:18
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0