Många turer...

Hejsan!

Sedan sist jag skrev så har det väl inte hänt sådär jättemycket på sjukdomsfronten :( Wille är fortfarande inte frisk & vi har nu läkarintyg för hela denna vecka. Det som är lite oroväckande (enligt mig) är att kruppanfallen varat så pass lång tid... Normalt går det över på några dagar enligt läkaren, men med Wille vanliga "tur" så gäller det förståss inte han ;)

I Fredags for vi på Majbrasa en kort sväng. Tänkte att lilla hjärtat mitt kanske mår bra av lite frisk luft. När vi väl var där ville han såklart kliva ur vagnen & tja, han fick det för en kort stund. Stor tjejerna höll lite koll på honom :) Den natten var inge vidare :( Då relaterade jag fysisk aktivitet till fler & värre anfall kvälls/nattetid...

Lördagen spenderade vi ute, Peter byggde klart trappen & jag grävde & "grusade" runt i kring. Wille fick både sova ute & sitta i vagnen o titta på oss en stund innan han for till Farmor & Faffen en stund (TACK!) så vi fick göra klart! Men nu har vi en SÅ fin trappa/bro & jag har tom fått en liten "blomhylla". Duktig gubbe jag har!! Den natten var lite bättre & Wille åt litegrann, det har ju vart MYCKET sparsamt med både mat & dryck för hans del tyvärr... Så vi trodde "nästan" att nu vänder det!

På Söndagen fick Wille återigen sova en stund ute i friska luften & när pappan kom hem fick han snällt sitta fastspänd i vagnen och titta på när vi hämtade sten från grannen :) De vill bli av med sten & vi vi "bli" med sten - så det var ett perfekt byte. Wille lekte en kortis i sandlådan, i övrigt var han rätt stilla. Den kvällen fick han ett otäckt anfall, så jag satt instängd i badrummet i säkert 1 timma med duschen på högsta värme för att få upp ånga & lugna en orolig o mkt ledsen liten kille som hade mkt svårt att få luft. Det är ett himla svårt avvägande att ta - när man ska åka in & inte?! Det gav med sig iaf, men natten fortsatte vara orolig för mitt lilla hjärtegryn.

Så på Måndagen ringde jag VC igen & förklarade läget att det inte skett ngn förbättning. Vi fick en ny tid direkt. Efter det besöket fick han både astmamedicin & kortisontabletter vi kan ta till. Men de skriver gärna inte ut kortisonet, mest för att man inte skall förlita sig på den, utan verkligen åka in akut om det behövs. Så jag fick flera ggr lova att jag skulle vara observant ;) Tyvärr verkar det som om att dessa kruppbesvär mkt troligt kommer hänga med Wille vid framtida virusinfektioner :( Å jag håller verkligen tummarna att så inte blir fallet, ska stackarn stå ut med detta varannan vecka?! Nä fy sjutton - då lider jag med honom! På kvällen kom Linnea & passade Wille en timme då jag var på föräldramöte (Tack Linnea) Den natten var ngt bättre tack vare all ny medicin.

Igår var en lite bättre dag. Astmamedicin & hostdämpande 3 ggr per dag & lite smärtstillande för de onda blåsorna som fortfarande finns kvar, dock enstaka nu bara. Han fick vara med mormor en stund medans jag var på utvecklingsamtal med min stora son & han fick MKT beröm & är duktig i skolan... kan väl vara lite "pratig" men i övrigt är han en A-elev ;) Natten var rätt ok för Willes del, långt ifrån som vanligt, men betydligt bättre :)

Idag är Wille med mormor hela dagen så jag kan få jobba efter en veckas vabbande ;) Tack så mycket mamma!! Han är fortfarande lite hostig så Wille & mormor nöjer sig med promenader med vagn & sömn ute idag. Jag har även blivit bortskämd med god middag både igår, idag & även lunch idag *MUMS*!! Ska väl snart åka & hämta hem honom. Vi säger även grattis till stortjejen Demi som fyller 7 år idag - Hipp hipp hurraaaa!!! Vi kommer snart å gratulerar :)

Imorrn ska Wille först vara med mormor & moster för att på eftermiddagen vara med faster Malin (om allt går enligt plan). Supertack till er!! Pappan kommer ju även hem imorrn efter en veckas jobb i Stockholm *äntligen*.

På Fredag drar vi till Sthlm, för att först sova hos Peters syster o blivande make & på Lördagen åka till Uppsala o titta på Mikaela när hon simtävlar. Bor kvar på hotell i Uppsala tiom Söndag är det tänkt. Så nu håller vi tummarna att Wille fortsätter må lite bättre så han kan få bada lite när vi väl är där :)

OJ, vilket långt inlägg det blev :) Så äre när man har mycket att skriva om & inte gör det så ofta *fniss*

Lite bilder...

  
Bla detta pysslar vi med när man är sjuk :) Måla & "borsta" mamma med sopen ;)



  
På Majbrasa :)



När man är sjuk får man sova i mammas & pappas säng & tar upp ALL ledig plats *sötnosen*


Kommentarer
Postat av: Åsa

Mys Wille, hoppas att han hinner bli frisk till helgen. Vet du vilken tid ni kommer ungefär? Kram

2010-05-05 @ 17:57:55
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åsa: Ja vi håller tummarna på bättring :)

Ankomst: Svårt, beror på när jag kan komma ifrån på jobbet. Men som senast kl 21 tycker jag. Vi kan ju höra av oss när vi lämnar Sundsvall. Kramis

2010-05-06 @ 09:16:02
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0